در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

فریدون زندی رو در روی عادل فردوسی پور

جام جم ورزشی : برنامه نود این هفته از ساعت 22:33 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
کد خبر: ۸۵۲۴۴۲
از تمجید اسطوره آلمانی ها از دایی تا دعوای کی روش- اسدی

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، برنامه نود این هفته از ساعت 22:33 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

*در ابتدا سوال نظر سنجی برنامه پخش شد.



عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه گفت 3 ساعت در خدمت شما خواهیم بود و بازی‌های دو هفته را باید بررسی کنیم، یک مهمان ویژه هم خواهیم داشت که پل برایتنر مدافع چپ سابق تیم ملی فوتبال آلمان خواهد بود.


امشب سه بخش نود درجه خواهیم داشت که اولی برای هفته دهم، دومی مخصوص بازی استقلال و پرسپولیس و آخری مخصوص هفته یازدهم خواهد بود. اولین نود درجه ویژه بازی های هفته نهم لیگ برتر در ابتدا پخش شد.

مسابقه تراکتورسازی و ذوب آهن از هفته دهم با تساوی عجیب و پرگل دو تیم اولین مسابقه ای بود که در برنامه پخش شد.

ماجرای بیانیه ها و مصاحبه های عجیب کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر علیه یکدیگر سوژه اول برنامه بود که گزارشی در خصوص آن پخش شد.

-

پس از پخش گزارش فردوسی پور با انتقاد نسبت به رفتارهای صورت گرفته صحبت کرده و گفت در حال حاضر که همه به دنبال صعود تیم ملی به جام جهانی هستند بهتر است این دشمنی ها علنی نشود و فدراسیون فوتبال جلوی آنها را بگیرد.

آیتمی از صحنه های زیبای پیش از دربی پخش شد.

۶۰۵ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند که ۴۷ درصد استقبال هواداران و تشویق هادی نوروزی با مهم ترین اتفاق دربی هشتاد و یک عنوان کردند، ۳۰ درصد تغییر لحظه آخر نتیجه بازی و ۲۲ درصد کیفیت بالای مسابقه را انتخاب کردند.



پیش بازی دربی بخش بعدی بود.

نود درجه ویژه دربی پخش شد.

خلاصه مسابقه هشتاد و یکم استقلال و پرسپولیس همراه با حواشی کامل آن پخش شد.

مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته گذشته به کمک او انجام شد.

مرادی: تمام تصمیمات مهم داوری دربی درست بود

کارشناسی داوری دربی هشتاد و یک انجام شد که مسعود مرادی در این باره گفت: سرنگونی امید ابراهیمی در محوطه جریمه پرسپولیس اصلا خطا نبود و داور حتی می توانست به خاطر شبیه سازی به او کارت زرد بدهد. به همین ترتیب سرنگونی رامین رضاییان به خاطر مانع شدن بازیکن استقلال با دست هم خطا نبود اما اخطار لازم نداشت.

در ادامه بازی کمک داور در شرایط تک به تک آفساید امید عالیشاه را اعلام نکرد که تصمیم به ادامه بازی کاملا درست بود و مدافع استقلال آفساید را پر کرده بود. یک خطا روی مهدی طارمی در نیمه اول توسط مگویان انجام شد و به بازیکن پرسپولیس پشت پا زد و باید کارت زرد دریافت می کرد که از چشم داور دور ماند.

در نیمه دوم برخورد توپ به دست حنیف عمران زاده پنالتی نبود چون توپ به دست عقب او خورد که حالت طبیعی داشت. رضا نورمحمدی به دلیل زدن لگد به مهدی رحمتی باید کارت زرد می گرفت.

مرادی درباره گل پرسپولیس و خطای بنگستون روی رحمتی گفت: برخورد زمانی انجام شد که توپ در حال ورود به دروازه بود و ادامه بازی صحیح بود. قبول دارم برخورد انجام شد اما برخورد او با پای رحمتی مانع حرکت دروازه بان نشد و این نمی تواند خطا باشد. زمانی که توپ دارد وارد دروازه می شود این برخورد نه مانع حرکت رحمتی می شود نه عکس العمل او و همزمان با ورود توپ به دروازه انجام شد و هیچ جای دنیا این خطا گرفته نمی شود و گل صحیح بود.

در بررسی وقت تلف شده نیمه دوم مشخص شد در این نیمه فقط برای ورود برانکاردها ۳،۴۷ دقیقه وقت تلف شد که باید ۴ دقیقه اعلام می شد. در وقت های تلف شده هم ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه صرف مصدومیت رحمتی شد و گل دقیقه ۵،۶ گل شد به ثمر رسید به این ترتیب ۲۰ ثانیه بعد از گل هم بازی می توانست ادامه پیدا کند به این ترتیب وقت های تلف شده دربی هم مشکلی نداشت و تمام تصمیمات مهم داوری دربی صحیح بود.


پل براینتر مدافع اسطوره ای تیم آلمان مهمان ویژه برنامه نود، بود.

-

-

-

-

-

-



کلیپ معرفی پل برایتنر مهمان ویژه امشب برنامه نود پخش شد.

برایتنر:تحت تاثیر بزرگی ورزشگاه آزادی بودم

اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و مدافع پیشین تیم ملی آلمان گفت: از دیدن بازی‌های علی کریمی در تیم بایرن لذت می‌بردم.

به گزارش وبسایت نود ، «پُل برایتنر» اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است که سابقه دو بار گلزنی در دو فینال جام جهانی را دارد. او که با اخلاق‌های خاصش حسابی جنجالی و زبانزد بوده است، حتی در یک فیلم وسترن هم بازی کرده است.

برایتنر میهمان این هفته برنامه نود بود و درباره دلیل حضورش در ایران و حضور بازیکنان ایرانی در لیگ آلمان صحبت کرد.

برایتنر ابتدا با بیان اینکه برای چهارمین بار به ایران سفر کرده است، گفت: اولین بار در سال ۱۹۷۳ در استادیوم تازه تاسیس تهران (استادیوم آزادی) با تیم بایرن مونیخ به مصاف تیم ملی ایران رفتیم که شکست خوردیم و در بازی دوم مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم.

وی درباره حضورش در ایران، تاکید کرد: من به عنوان نماینده بایرن مونیخ به سراسر دنیا سفر می کنم و اینبار هم با یک هیات بزرگ اقتصادی از یک ایالتی از جنوب آلمان به ایران آمده ایم.

مدافع پیشین تیم ملی آلمان درباره شکست بایرن برابر تیم ملی ایران در سال ۱۹۷۳ و اینکه گفته می‌شد بایرن آن بازی را جدی نگرفته بود، گفت: اینطور نبود. ما به خاطر جشن قهرمانی در آلمان یک مقدار خسته بودیم اما بعد از آن و در بازی دوم (مقابل پرسپولیس) بهتر شدیم.

برایتنر با تمجید از استادیوم آزادی خاطرنشان کرد: من تحت تاثیر آن استادیوم بزرگ که غیر قابل وصف بود،قرار گرفتم. این یکی از نقاط اوج یک بازیکن است که بتواند در چنین استادیومی بازی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فوتبال ایران را دنبال می کند یا خیر، تاکید کرد: من فوتبال بین المللی را دنبال می کنم. می دانم که ایران الان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ترکمنستان، گوام، هندوستان و عمان همگروه است.

برایتنر درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ آلمان و حضور علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان در تیم بایرن مونیخ، اظهار کرد: البته که آنها را می‌شناسم و پیگیر وضعیت آنها بودم. این بازیکنان تاثیرهای متفاوتی در بایرن گذاشتند. ما با علی دایی در تیم بایرن، گلزن تمام عیاری داشتیم. اگر او الان بود، قطعا موفقتر بود چرا که در فوتبال امروز دفاع آخر نداریم و با قدرت سرزنی علی دایی الان او راحتتر می توانست کار کند.

وی افزود: دایی نه تنها در بایرن بلکه در تیم هرتابرلین هم گلهای بسیار خوبی زد. وحید هاشمیان هم بازیکن خوبی بود اما از نظر قدرت بدنی به او در تیم بایرین فشار می آمد. او هم فوتبالیست فوق العاده ای بود اما این بازیکن آن قدرت بدنی که در بوندس لیگا نیاز بود را شاید نداشت.

مدافع تیم ملی آلمان درباره علی کریمی، تصریح کرد: کریمی تمام مشخصات برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن اروپا را داشت. او می توانست بدون آنکه نگاه کند، به آن سمتی که می خواهد پاس بدهد، اما برای کریمی به عنوان اینکه نفر اول تیم بایرن باشد، فشار زیاد بود. با این حال لذت می بردم وقتی بازی او را می دیدم.

برایتنر در خصوص اینکه ایرانی‌ها انتظار داشتند علی دایی بیشتر از «یانکر» بازی می کرده است، گفت: من آرزو داشتم علی دایی بیشتر بازی کند.

وی با بیان اینکه مهدی مهدوی کیا را هم می شناسد، گفت: مهدی بازیکنِ تیمی خوبی بود و او را هرجا می‌خواستید، می توانستید قرار بدهید. مهدی بازیکنی بود که هیچ وقت از کارش ناراضی نبودید.

مدافع پیشین تیم ملی آلمان درباره دوبار گلزنی در فینال جام جهانی، تصریح کرد: بزرگترین لحظه زندگی من وقتی بود که داور با سوت خودش فینال را به پایان برد و ما قهرمان شدیم.

برایتنر با بیان اینکه راست پا است نه چپ پا، گفت: من در واقع بازیکن خط میانی بودم اما یک بازی بود که تمام مدافعان مصدوم بودند و مربی از من خواهش کرد برای یک بازی به پست دفاع چپ بروم و از آن لحظه به بعد مدافع چپ شدم. از آن روزهای اول یک مدافع چپ در من متولد شد و سهمی در این پُست ایفا کردم.

وی که در برنامه نود حضور یافته بود، در ادامه درباره اینکه چه تعاملی می توان بین فوتبال ایران و آلمان داشت، گفت: می توان بازیکنان جوان ۱۴ یا ۱۵ ساله را به صورت مدام به آلمان فرستاد و علاوه بر آن تبادل فشرده مربیان را آغاز کنیم و مربیانی بیاوریم که در آموزش بازیکنان جوان تخصص داشته باشند.

مدافع پیشین تیم ملی آلمان با بیان اینکه این کشور چه کار کرد که بعد از یک افت چندساله دوباره اوج گرفت، تاکید کرد: حدود سال ۲۰۰۴ بود که نسبت به آموزش جوانان شناخت پیدا کردیم. در دهه ۸۰ و ۹۰ بازیکنان جوان را کارگر فوتبال کرده بودیم. در آن روزها ۷۰ درصد روی مسائل بدنی کار کردیم و فوتبال ما به مرور بدتر شد. در دهه ۹۰ به خوبی درک نکردیم که کشورهای قدرتمند فوتبال دیگر ترکیبی بازی می کنند نه «من تو من». ما بعدا متوجه شدیم که باید از دیگران یاد بگیریم و در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ یاد گرفتیم که فوتبال را به اوج برگرداندیم. ما آماده بودیم که خودمان را اصلاح کنیم.

برایتنر که یکی از مدیران فعلی باشگاه بایرن مونیخ است، در پاسخ به این سئوال که آیا پپ گواردیولا در بایرن خواهد ماند یا خیر، گفت: فقط خود گواردیولا پاسخ این سئوال را می‌داند. ما دوست داریم که او در بایرن بماند.

وی همچنین از پاسخ دادن به سئوالی درباره دعوت نشدن لوتار ماتئوس، گفت: پاسخ‌های زیادی غیر صادقانه‌ای وجود دارد که من می‌توانم به شما بدهم اما اجازه بدهید در اینباره چیزی نگویم.

براینتر که خودش را علاقه مند به کسب تجربیات جدید نشان داد، با به کار بردن چند کلمه فارسی در این مصاحبه ثابت کرد که چقدر به زبان فارسی علاقه دارد

-






تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری پخش شد.


-



رهبری فرد: پنالتی به پرسپولیس را طوری زدم گل نشود


۱۱ آبان ۸۰ اولین بازی لیگ حرفه ای ایران بین پاس تهران و تراکتورسازی در ورزشگاه شهید شیروردی برگزار شد. ۶ آبان روز جهانی انیمیشن هم دیگر مناسبت این هفته بود. گل هفته ۶ آبان ۷۲ زده شد که گل فوق العاده مهدی فنونی زاده به عربستان بود.

بهروز رهبری فرد به مناسبت پخش بازی نوستالژیک پرسپولیس - پاس مهمان تقویم بود و گفتگو با او در باره پنالتی جنجالی برابر تیم سابقش انجام شد. رهبری درباره این ضربه گفت: قبل از بازی مجید جلالی به من گفته تمام پنالتی ها را باید بزنی و پنالتی بازی پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نبود. وقتی رفتم پشت ضربه پنالتی دورخیز کردم و برگشتم نمی خواستم بزنم اما بعد دیدم هزاران نفر در ورزشگاه هستند که سال های سال من را تشویق کردند چطور می‌توانم این ها را ناراحت کنم؟ از طرفی گفتم بازیکن پاس هستم و حقوق گرفتم تا برای این تیم بازی کنم. ضربهرا خیلی آرام زدم به طوری که ایلیچ بتواند بگیرد. خدایی به هوای گل شدن نزدم چون دروازه ای بود که سال ها از آن دفاع کرده بودم و گلر نمی دانم چرا برعکس رفت و حتی اگر بلند می شد ضربه آن قدر آرام بود که می توانست آن را بگیرد! بعد از گل هم من خوشحالی نکردم. همین جا بگویم مهدی هاشمی نسب هم پرسپولیسی است و خانواده اش هم پرسپولیسی هستند و به من گفت شادی کردی بیا به سمت من و من هیچ کاری به جز این نکردم. این بهترین خاطره زندگی من بود و تا به حال ندیده بودم بازیکنی در ورزشگاه آزادی جلوی تیم پرسپولیس گل بزند و تشویق بشود اما برای من اتفاق افتاد.

*بهترین تیم هفته از نظر برنامه نود اعلام شد.



آنالیز دربی هشتاد و یک و بررسی نکات فنی بازی بخش بعدی بود.

جدول لیگ برتر و برنامه بازی ها مرور شد.


-

مسابقه گسترش فولاد و برتری پرگل برابر پدیده در هفته یازدهم پخش شد.

بازی تیم های ملوان و فولاد خوزستان مسابقه بعدی هفته بود.

بخش سوم نود درجه با مرور طنز مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها