مسئول کمیته وصول‌مطالبات وزارت نفت:

منتظر ضمانتنامه ۲ میلیارد یورویی بابک زنجانی هستیم

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت با بیان اینکه منتظریم امروز وکلای بابک زنجانی ضمانت نامه پرداخت ۲ میلیارد یورو را ارائه کنند، گفت: ضمانت‌نامه‌ای که مورد قبول بانک مرکزی باشد برای ما معتبر و قابل قبول است.
کد خبر: ۸۵۲۱۶۵
منتظر ضمانتنامه ۲ میلیارد یورویی بابک زنجانی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین ،سیداصغر هندی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما منتظریم ظرف امروز وکلای زنجانی ضمانت نامه پرداخت 2 میلیارد یورو را ارائه کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جدال متهم نفتی و وکیل وزارت نفت بر سر نوع ضمانت‌نامه گفت: ضمانت‌نامه‌ای که مورد قبول بانک مرکزی باشد برای وزارت نفت معتبر و قابل قبول خواهد بود.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت تصریح کرد: اگر پول داشته باشند، می‌توانند خود پول را به حساب واریز کنند و معلوم نیست دادن ضمانت نامه چه معنایی دارد؟

وی اضافه کرد: تا پایان امروز تأمل می‌کنیم تا ببینیم این وعده ارائه ضمانت‌نامه معتبر عملی می‌شود یا نه و بعد از آن می‌توانیم بیشتر در این باره صحبت کنیم.

بابک زنجانی متهم پرونده نفتی که بیش از 2 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهی دارد و در حال محاکمه است، در نخستین روز ارائه دفاعیات خود گفت: بخاطر اینکه قدرت خارجی خود را به اثبات برسانم مبلغ 1968 میلیون یورو ضمانتنامه به ذی‌النفعی HK از یک بانک معتبر صادر شده است که فکر می‌کنم دوشنبه یا سه‌شنبه به دست شما برسد.

روز گذشته در پنجمین جلسه دادگاه و روز دوم دفاعیات زنجانی، قاضی صلواتی از تماس وکلای خارجی متهم در صبح امروز خبر داد و خطاب به متهم گفت: «ما همچنان منتظر واریز پول می‌مانیم. با هماهنگی بانک مرکزی شماره حسابی در اختیار وکلای خارجی شما قرار گرفته است.»

وی همچنین وارد یک جدال لفظی با وکیل وزارت نفت که گفته بود وزارت نفت نمی‌تواند هر پولی را که منشاء آن را نمی‌داند قبول کند شده و گفته بود:« مگر شما پولتان را از امامزاده آورده‌اید؟»

بر این اساس به نظر می‌رسد عملی شدن یا نشدن وعده زنجانی مبنی بر ارائه یک ضمانتنامه معتبر 2 میلیارد یورویی تاثیر ویژه‌ای بر سرنوشت پرونده وی و حکم دادگاه داشته باشد چراکه پیش از این علی‌اکبر ماهرخ‌زاد گفته بود اگر زنجانی پول و هزینه‌های جانبی مرتبط را بپردازد وزارت نفت از شکایت خود بر علیه وی صرف نظر خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها