«گودزیلا علیه کینگ‌کونگ» در دست تولید

هیولاها روی پرده می‌آیند

به احتمال زیاد برای عموم تماشاگران سینما جالب و جذاب خواهد بود که روی پرده سینما رقابت و نزاع دو ابرغول دنیای سینما ـ کینگ‌کونگ و گودزیلا ـ را تماشا کنند. هر یک از این دو هیولای عجیب و غریب به تنهایی برای ویران کردن چند شهر بزرگ کافی هستند.
کد خبر: ۸۵۲۱۵۴
هیولاها روی پرده می‌آیند

به گزارش جام جم سیما ،حالا باید به این نکته فکر کرد که اگر هر دوی آنها در یک فیلم مشترک ظاهر شوند، چه بر سر کره زمین و ساکنان آن خواهد آمد.

اما کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفته‌اند این کار را انجام داده و گودزیلا و کینگ‌کونگ را در یک فیلم سینمایی رودررو (یا در کنار هم؟!) قرار دهند. از حدود یک ماه قبل رسانه‌های گروهی شایعه تولید چنین فیلمی را پخش کردند.

اهل فن می‌گویند پخش همین شایعات بود که باعث شد مسئولان کمپانی برادران وارنر به صورت رسمی خبر تولید فیلم را اعلام کنند.

این کمپانی فیلم خود را با همکاری شرکت مستقل فیلمسازی لجندری پیکچرز می‌سازد. این فیلم با نام موقت «گودزیلا علیه کینگ‌کونگ» جلوی دوربین می‌رود.

بحث تولید فیلم با حضور دو کاراکتر کینگ‌کونگ و گودزیلا در حالی مطرح شده که کمپانی یونیورسال در تدارک ساخت فیلم تاز‌ه‌ای با محوریت کاراکتر کینگ‌کونگ است.

فیلم که با نام «کینگ‌کونگ: جزیره اسکال» ساخته می‌شود، قرار است به احیای داستان هیجان‌انگیز کینگ‌کونگ و زندگی او در جزیره مرموز اسکال در دل یک اقیانوس دور بپردازد.

در حالی که فیلم کینگ‌کونگی کمپانی یونیورسال برای اوایل مارس 2017 (حدود یک سال و دو ماه دیگر) آماده نمایش عمومی می‌شود، اکشن ماجراجویانه کمپانی برادران وارنر تا آن زمان هنوز وارد مرحله تولید و فیلمبرداری نشده است.

نکته جالب این که بجز فیلم کینگ‌کونگی کمپانی یونیورسال، یک فیلم تازه هم با حضور گودزیلا در نقش اصلی در دستور تولید قرار دارد! این اکشن علمی ـ تخیلی با نام «گودزیلا» ساخته می‌شود و نسخه احیا و دوباره‌سازی شده مجموعه فیلم گودزیلای انگلیسی زبان به حساب می‌آید.

این نسخه هم برای ژوئن 2018 آماده نمایش عمومی خواهد شد. همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که ژاپنی‌ها (مالکان اصلی کاراکتر گودزیلا) هم برای تولید یک گودزیلای ژاپنی زبان تازه اعلام آمادگی کرده‌اند!

کمپانی توهو که بیش از 50 سال قبل دست به تولید اولین فیلم گودزیلایی خود زد، سال قبل خبر از ساخت دوباره یک فیلم گودزیلایی داد.

این کمپانی که طی دهه‌ها نزدیک 30 فیلم گودزیلایی تهیه و تولید کرد و چند سال قبل خبر بازنشستگی هیولای آهنی‌اش را اعلام کرد، گفت دیگر به سراغ تولید فیلمی تازه از این مجموعه فیلم موفق نخواهد رفت. این اقدام با واکنش منفی و تند دوستداران فیلم‌های گودزیلایی روبه‌رو شد.

به نظر می‌رسد موضعگیری تازه مسئولان کمپانی توهو، واکنشی به این موضوع بوده و صلاح را در این دیده که همچنان گودزیلای خود را راهی ماجراجویی‌های تازه کند.

مسئولان کمپانی براداران وارنر گفته‌اند گودزیلا علیه کینگ‌کونگ را برای اکران عمومی در فصل تابستان 2020 آماده می‌کنند. این موضوع باعث بحث فراوانی در بین تحلیلگران سینمایی شده است.

آنها می‌گویند چگونه می‌توان از حالا درباره فیلمی صحبت کرد که قرار نیست تا سه یا چهار سال دیگر روی پرده سینماها برود؟ این در حالی است که پرسش‌های فراوانی هم درباره خود فیلم، قصه و حال و هوای آن وجود دارد.

منتقدان می‌پرسند داستان فیلم به کدام سمت خواهد رفت و دو کاراکتر غول‌پیکر کینگ‌کونگ و گودزیلا وارد چگونه ماجراجویی و رودررویی خواهند شد؟ تهیه‌کنندگان فیلم البته در این باره سکوت کرده و هیچ توضیح یا اطلاعاتی پیرامون آن منتشر نکرده‌اند.

کسی نمی‌داند داستان فیلم چیست و قرار هم نیست تا زمان اکران عمومی، خبری در این باره پخش شود. گفته شده یکی از فیلمسازان صاحب‌نام سینما کارگردانی فیلم را به‌عهده خواهد گرفت.

فیلمنامه فیلم هم هنوز نوشته نشده است. این فیلمنامه تا بهار 2018 آماده خواهد شد. شایعاتی هست که می‌گوید جاناتان نولان، فیلمنامه‌نویس سرشناس (و برادر کریستوفر نولان فیلمساز) که دوستی و همکاری نزدیکی با کمپانی برادران وارنر دارد.

کار نگارش فیلمنامه گودزیلا علیه کینگ‌کونگ را انجام خواهد داد. او هنوز در رابطه با این خبر واکنشی نشان نداده است.

در بیانیه کمپانی برادران وارنر درباره تولید این فیلم از جمله گفته شده است: «داستان فیلم با دو ابرقهرمان سروکار دارد و برای صنعت سینما و تماشاگران آن جالب است که به مبارزه دو ابرقهرمان نگاهی بیندازند.

طبیعی است که تمام ابرقهرمان‌های قدیمی باید با حال و هوای تازه‌ای در معرض دید نسل جدید تماشاگران قرار گیرند.

زمانه تغییر کرده و خلق و خوی تماشاگران هم همراه آن عوض شده است. جذاب خواهد بود هیولاهای مرموزی مثل گودزیلا و کینگ‌کونگ با حال و هوای تازه‌ای به نمایش گذاشته شوند و حتی در یک فیلم سینمایی در کنار هم قرار گرفته و به مبارزه با یکدیگر برخیزند.

ماموریت این دو هیولا هم می‌تواند بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از قبل باشد.» اما حتی بیانیه کمپانی هم اطلاعات زیادی در اختیار علاقه‌مندان و رسانه‌های گروهی قرار نمی‌دهد.

برخی تحلیلگران سینمایی عقیده دارند تهیه‌کنندگان فیلم به‌عمد خبر و اطلاعاتی درباره آن نمی‌دهند تا بر رمز و راز ماجرا و تولید آن بیفزایند.

همان‌طور که کاراکترهای کینگ‌کونگ و گودزیلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مرموز بودن بخش مهمی از وجه شخصیتی‌شان (و ماجراجویی‌هایشان) به حساب می‌آید، فیلم منتسب به آنها هم همین راه را می‌رود و از همین حال و هوا استفاده می‌کند.

گودزیلا علیه کینگ‌کونگ در حالی وارد مرحله تولید می‌شود که صنعت سینما قبل از آن دست به تجربه مشابهی زده و فیلم «بتمن علیه سوپرمن» را آماده نمایش عمومی کرده است.

این فیلم که به زودی روی پرده سینماها می‌رود، دو کاراکتر ابرقهرمان و معروف داستان‌های کمیک‌استریپی یعنی سوپرمن و بتمن را در یک داستان واحد رودرروی هم قرار می‌دهد.

هر یک از این کاراکترها تا قبل از این به طور مستقل شخصیت اصلی و محوری تعدادی فیلم سینمایی موفق و پرفروش بوده‌اند، اما این بار آنها در کنار هم یک فیلم مشترک ظاهر شده‌اند.

اهل فن می‌گویند در صورت موفقیت بالای مالی و انتقادی بتمن علیه سوپرمن، نه‌تنها تولید گودزیلا علیه کینگ‌کونگ شتاب خواهد گرفت، بلکه ساخت فیلم‌هایی رونق می‌گیرد که در آنها دو ابرقهرمان معروف محصولات سینمایی به مصاف هم خواهند رفت.

مترجم: کیکاووس زیاری / منبع: اسکرین اینترنشنال

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها