لهراسبی از نامه‌ خوانندگان پاپ به رئیس جمهور می‌گوید

منتظر پاسخ هستیم

او می‌گوید خواننده‌هایی که به رئیس جمهور ایران نامه نوشته‌اند، امیدوارند تغییری در فضای موسیقی کشور رخ دهد.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۰
منتظر پاسخ هستیم

به گزارش جام جم نوا به نقل از خبر آنلاین، در روزهای گذشته همزمان با قوت گرفتن شایعاتی مبنی بر ممنوع‌ کار شدن ۲۴ خواننده پاپ که آثارشان در «رادیو جوان» بازنشر شده بود، 14 خواننده موسیقی پاپ دست به کار شدند و به رییس جمهور نامه نوشتند. در این نامه، خوانندگان پاپ از کمبود امکانات و نگاه تبعیض‌آمیز بین موسیقی سنتی و پاپ و توزیع نامتناسب امکانات گلایه کرده‌اند. با علی لهراسبی درباره‌ی حاشیه‌های نگارش این نامه صحبت کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت ارشاد منکر وجود هرگونه لیست ممنوع‌ کاری برای خوانندگان پاپ شده است. آیا رسماً چنین موضوعی به شما اعلام شده بود؟‌

خیر. نامه‌ای هم که ما به رئیس جمهور محترم نوشتیم، اصلا در مورد ممنوع‌ کاری نیست، البته حاشیه‌هایی ایجاد شد و حرف‌هایی زده شد، اما ماهیت کلی نامه در این مورد است که یک‌ سری خواننده معروف به دنبال نگاه منسجم‌تری به موسیقی پاپ هستند.

چرا به رئیس جمهور نامه نوشتید؟

مافکر کردیم نامه نوشتن به رییس جمهور ایده خوبی است و از این طریق بهتر می‌توانیم مطالباتمان را پیگیری کنیم. با آمدن آقای جنتی به وزارت ارشاد اوضاع نسبت به قبل بهتر شده‌است، اما هنوز عدم توازن در موسیقی ما وجود دارد که امیدواریم با نگاه مثبت رییس‌جمهور، شرایط برای موزیک پاپ هموارتر شود. موزیک پاپ قسمت مهمی از زندگی آدم‌های مملکت ما است. اگر از این موزیک حمایت شود، اتفاقات خوبی می‌افتد.

این اتفاق خوب از نظر شما چیست؟

همه ما دوست داریم در کشور و طبق قوانین کشور کار کنیم، اما لازمه‌ آن، این است که قوانین روشنی در این باره وضع شود و قوانین وضع شده نقش حمایتگری از موزیک پاپ داشته باشند. قوانین روشن می‌تواند به عدم توازن‌ها پایان دهد.

منظورتان از عدم توازن چیست؟

عدم توازن بین نگاه به موسیقی سنتی و پاپ است. در هر سبکی ما موسیقی فاخر و نازل داریم که موسیقی سنتی هم از این مسئله مستثنی نیست اما گاهی می‌بینیم به صرف وجود چند ساز ایرانی مجوز‌های عجیب و غریبی بدون توجه به محتوای کار صادر می‌شود. این نگاه که کار پاپ نمی‌تواند پرمحتوا باشد باید اصلاح شود.

برای این دیدگاه‌تان که بین موزیک پاپ و سنتی نگاه تبعیض آمیز وجود دارد، چه مستنداتی دارید؟

این خیلی واضح است.چرا باید قیمت بلیت کنسرت در شهرستان‌ها ۶۰ هزار تومان باشد؟ در حالی که کنسرت در یک سالن بی‌کیفیت برگزار می‌شود. این قیمت بلیت حتی برای تهران هم زیاد است. این هزینه به مردم تحمیل می‌شود، چون موسیقی پاپ جزو اقلام فرهنگی محسوب نمی‌شود و هیچ سوبسیدی به ما داده نمی‌شود. ما مجبوریم با هزینه‌های بالا امکانات لازم را برای برگزاری کنسرت فراهم کنیم. همین در نهایت به بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت منجر می‌شود.

از سوی دیگر خوانندگان پاپ همیشه نهایت همکاری را با مسئولان داشته‌اند، در جشنواره موسیقی فجر هر وقت از ما خواسته شده با کمال میل همکاری کرده‌ایم.

تا چه حد به دریافت جواب مناسبی از رییس جمهور امیدوارید؟

ما امیدواریم که اتفاقات خوبی بیفتد چون هدف همه ما نویسندگان نامه به رییس‌ جمهور، دلسوزی برای هنر مملکت‌مان است و این‌که دوست داریم در کشور خودمان و برای مردممان کار کنیم و مطمئناً مسئولین هم دلشان می‌خواد این اتفاق بیفتد. امیدواریم یک قراری گذاشته شود و نظمی به امور داده شود.

تا الان جوابی از دفتر رییس جمهور به شما داده شده است؟

من زیاد در جریان امور نیستم و تازه از سفر برگشتم اما فکر می‌کنم نامه در گیر ودار روندهای اداری دفتر رییس جمهور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها