رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند در بحبوحه انتخابات ریاست فدراسیون تیروکمان برگزار می‌شود؛ جایی که ورزشکاران ایرانی باید سهمیه المپیک ریو را از این رقابت‌ها به دست بیاورند دقیقا در ایران قرار بود تکلیف یکی از انتخابات پرسر و صدای فدراسیون‌های ورزشی روشن شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۶

ترکیب تیم ملی تیراندازی با کمان ایران برای گرفتن سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو همزمان با ترکیب نامزدهای انتخابات این فدراسیون اعلام شده است، اما کناره‌گیری شجاعی، رئیس فدراسیون از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک با توجه به اینکه هنوز یکسال از دوره ریاستش در فدراسیون باقی مانده است دوباره شرایط این ورزش را به حالت قبلی بازگرداند.

وزارت ورزش و جوانان با اعلام زمان مجمع در روز هجدهم آبان اراده خود را برای خروج از بلاتکلیفی صندلی ریاست تیروکمان نشان داده بود، اما جمعی از اهالی فدراسیون کنونی با فعالیت‌هایی که در روزهای گذشته انجام داده بودند اعتراض خود را به این تاریخ اعلام کردند. گفته می‌شود در بین نامزدها، برخی بدون مدرک تحصیلی لازم ثبت‌نام کرده‌اند که از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید نشده‌اند. این افراد در نامه‌ای اعتراض خود را به نحوه رد یا تایید صلاحیت‌ها توسط وزارت ورزش اعلام کرده اند؛ هر چند شنیده می‌شود وزارت ورزش و جوانان براساس پایبندی به قوانین موجود و نه رابطه مداری در پی برگزاری انتخابات قانونی بود.

تجربه جهانی در میدان آسیایی

با وجود اعزام ملی‌پوشان به تایلند برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ورزشکاران این رشته تمرکز کافی روی بازی‌های آینده خود دارند و به اتفاقات تیروکمان در تهران فکر نمی‌کنند. تیراندازان با کمان، در دو بخش زنان و مردان و در رشته‌های ریکرو و کامپوند سی مهر، تهران را به مقصد بانکوک ترک کردند.

در ریکرو مردان صادق اشرفی، امین پیر علی، مجید میررحیمی و ساسان رضوی و در ریکرو زنان ملیکا عبدالکریمی، زهرا نعمتی، شیوا خرمشاهی و زهرا دهقان نمایندگان ایران هستند.

در کامپوند مردان امیر کاظم‌پور، اسماعیل عبادی، مجید قیدی و یاسر عمویی و در کامپوند زنان نیز افسانه شفیعی، مریم رنجبر، ویدا هنرمند و سکینه قاسم پور در رقابت‌های بانکوک شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها از سه‌شنبه دوازدهم آبان به طور رسمی آغاز می‌شود و براساس برنامه، زنان و مردان ایران در بخش ریکرو به میدان می‌روند. شیوا خرمشاهی یکی از ملی‌پوشان این بخش درباره سطح آمادگی ورزشکاران ایرانی می‌گوید: شرایط ما بسیار مطلوب است. بعد از اردوهایی که در کیش و تهران داشتیم به آمادگی لازم رسیدیم و امیدواریم در بخش زنان یک سهمیه را از آن خود کنیم.

خرمشاهی درباره بخت ورزشکاران ایرانی برای گرفتن سهمیه در قسمت مردان و زنان می‌گوید: بیشتر سهمیه‌های کشورهای مطرح آسیایی در رقابت‌های جهانی دانمارک به دست آمد از این رو خیلی امیدواریم بتوانیم سهمیه‌های باقیمانده آسیا را در این رقابت‌ها بگیریم. تجربه جهانی دانمارک بسیار خوب بود و امیدواریم در تایلند از این تجربیات استفاده کنیم.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها