گفت‌وگو با برادران صفاریان‌پور، برنامه‌سازان علمی سال‌های اخیر تلویزیون

چرخ را دوباره اختراع نکرده‌ایم

یک تهیه کننده تلویزیون گفت: رویکرد جدید شبکه چهار بیشتر بر به روز بودن استوار است و نکته‌ای که این برنامه را از سایر برنامه‌هایمان در این شبکه متمایز می‌کند، همان به روز بودنش است.
کد خبر: ۸۵۰۵۷۰
«چرخ» به شبکه چهار می آید

به گزارش جام جم سیما ، سیاوش صفاریان پور که برنامه جدید «چرخ» را در شبکه چهار سیما به روی آنتن می برد در گفت و گو با فارس گفت: برنامه «چرخ» جدیدترین برنامه ما در شبکه چهار است. از آنجایی که چرخ قدمتی دیرینه دارد، ما با این قدمت دیرینه می خواهیم که به جهان جدید سفر کنیم.

وی افزود: محوریت این برنامه موضوعات مختلف جهان دانش و فناوری است و ما با چرخ به مرزهای دانش سفر می کنیم.همچنین مجموعه‌ای از گفت‌وگوها با دانشمندان و چهره‌های علمی مختلف در ایران داریم در عین حال به نقاط و مراکز علمی کشور سر می‌زنیم و به کارهای علمی که توسط دانشمندان ایرانی انجام می‌شود خواهیم پرداخت.

تهیه کننده برنامه «کندو» اظهار داشت:در این برنامه هم مراکز علمی ایران و هم اطلاع رسانی علمی در سایر نقاط جهان در کنار یکدیگر شکل می‌گیرد و در اصل اطلاع رسانی به لحظه در سایر نقاط جهان انجام می‌شود.

وی درباره اینکه رویکرد جدید شبکه تا چه میزان روی این برنامه تاثیر گذاشته است،‌ گفت: رویکرد جدید شبکه چهار بیشتر بر به روز بودن استوار است و نکته‌ای که این برنامه را از سایر برنامه‌هایمان در این شبکه متمایز می‌کند، همان به روز بودنش است.

صفاریان پور ادامه داد:‌ ما سعی داریم که مدام خود را به روز کنیم و جدیدترین اتفاقات را مورد بررسی قرار دهیم. دقیقا شبیه به اتفاقاتی که در جهان ورزش می‌افتد و همگی به روز هستند و در لحظه گزارش داده می‌شوند،‌ما هم به همین ترتیب در مورد وقایع علمی واکنش نشان می‌دهیم.

این مجری افزود:‌در هفته اول برنامه «چرخ» به دلیل تقارن با اتفاقات نوبل، ما نیز جوایز علمی نوبل را پوشش دهی کردیم.

وی گفت:‌ هر روز مهمان‌های مختلفی داریم و بخشی از آنها افراد ثابتی هستند که به عنوان پژوهشگر و دانشمند در برنامه حضور پیدا می‌کنند.

این تهیه کننده ادامه داد: بخش‌های تولیدی برنامه «چرخ» شامل فرایند، بقا در طبیعت و گنج هست که در هر کدام از آنها موضوع‌های مربوطه بررسی می‌شود.

وی که مدت بسیاری است برنامه «آسمان شب» را تهیه و اجرا می‌کند،‌ درباره پخش سری جدید از این برنامه گفت: برنامه «آسمان شب» وارد پانزدهمین سال تولید شده است و ما با توجه به توقفی که در دوران پخش آن داشتیم،‌ سعی داریم تا این برنامه را به روز کنیم و با بازنگری در تمام قسمت‌هایش، برخی از چارچوب‌های این برنامه را تغییر دهیم.

تهیه کننده برنامه «مدار بسته» افزود: پخش سری جدید برنامه «آسمان شب» نیز به زودی آغاز می‌شود که در این سری از قالب گفت وگوی فرد به فرد خارج شده و تعدادی از کارشناسان ما را در بخش گفت‌وگوها همراهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها