سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس:

دربی ایران بزرگترین بازی در قاره آسیاست

جام جم ورزشی : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان تیمش در بازی‌های اخیر لیاقت خودشان را نشان داده و پیروزی مهمی برابر ملوان کسب کردند، افزود: دربی ایران بزرگترین بازی در قاره آسیا است.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۴
دربی ایران بزرگترین بازی در قاره آسیاست

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از مهر، برانکو ایوانکوویچ پیش از آغاز تمرین عصر امروز سه‌شنبه تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مایل هستیم به خاطر پیروزی روز دوشنبه مقابل ملوان و ۳ امتیاز مهمی که کسب کردیم، به نفرات تبریک بگویم. همینطور برای سلامتی داوود کاشانی هم دعا می‌کنم تا سلامت خود را بدست آورده و در دربی کنارمان باشد.

وی افزود: این برد بهترین دعوت برای هواداران بود که به ورزشگاه آمده و تیم را برای موفقیت در دربی تشویق کنند. همینطور آرزو می‌کنم همه شاهد بزرگترین دربی در ایران و آسیا باشیم، آنهم مقابل هوادارانی که به ورزشگاه آمده و یار دوازدهم تیم پرسپولیس خواهند بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خیلی خوشحالم که به عنوان سرمربی در دربی و این بازی مهم بالای سر پرسپولیس هستم، بازیکنانی که تا به امروز لیاقتشان را نشان دادند. امروز باید بگویم نفرات تیم آنقدر شور و علاقه دارند در دربی بازی کنند که هیچ بازیکنی مصدوم نبوده و آماده حضور در این مسابقه است.

وی با بیان اینکه مایکل اومانیا و بابک حاتمی که از قبل مصدوم بودند، در این بازی حضور ندارند، خاطرنشان کرد: فلسفه ما در زمین مسابقه، ارائه بازی تهاجمی است و در این شکل بازی، دریافت گل هم طبیعی است. هرچند دوست داریم گل‌های بیشتر بزنیم اما در مواردی به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم. مثلا تا به امروز نتوانستیم نتیجه دلخواه را بدست آوریم، هرچند خوب بازی کردیم و عملکردمان در مسابقات بهتر از حریفان بود.

برانکو بار دیگر تاکید کرد که همه بازیکنان تیمش آماده و سرحال هستند، تصریح کرد: نتیجه دربی نامعلوم است زیرا در این مسابقه فاکتورهایی مانند جایگاه تیم‌ها مهم نیست و هر تیمی که بهتر بازی کند، برنده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نخستین مرتبه که دربی را دید، چه زمانی بود و چه نظری در مورد آن مسابقه داشتید؟، یادآور شد: برخلاف نظر برخی دوستان باید بگویم لیگ ایران بسیار خوب و جدی است و بازی که 100 هزار نفر جمعیت برای تماشای آن به ورزشگاه می‌آیند و دو تیم بزرگ کشور مقابل هم قرار می‌گیرند، مطمئنا بزرگترین بازی در قاره آسیا است. در دو تیم اینقدر بازیکن خوب زیادی بازی می‌کنند، بنابر این نمی توان گفت این مسابقه بد است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: دربی ایران بازی خوب و خیلی فعال است اما طبیعی است همیشه با تعداد گل‌های زیاد تمام نمی‌شود البته همیشه دربی‌ها جالب توجه و خوب است و امیدوارم این بازی هم تماشاگرپسند شود.

وی با اشاره به اینکه برگ برنده پرسپولیس در این بازی چیست؟، اظهار کرد: معمولا در فوتبال سورپرایز نداریم، مگر اینکه سوشا را بفرستیم در خط حمله بازی کند.

خبرنگار دیگری این بحث را مطرح کرد که خسته کردن حریف برای رسیدن به گل برنامه‌ای است که در هفته‌های اخیر توسط هر دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه شده است و آیا ممکن است این مسابقه باعث گره خوردن این بازی شود؟، برانکو به این موضوع اینچنین پاسخ داد: بازیکنانم از نظر فیزیکی خیلی آماده هستند، این مساله را خودتان در بازی جام حدفی که 120 دقیقه بدون خستگی برابر ملوان بازی کردند و سپس در تبریز مقابل تراکتورسازی هم از نظر بدنی افت نکردند، تماشا کردید. این آمادگی کمک می‌کند که در حریان بازی افت و خیزی نداشته باشیم و در مسابقات مهم موفق باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: البته در بازی با ملوان می‌خواستیم در نیمه نخست به گل برسیم اما همیشه به بازیکنانم گوشرد می‌کنم نباید انتظار داشت در 10 دقیقه اول کار را تمام کنند زیرا بازی 90 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درپاسخ به این پرسش که آیا ترس از نباختن عامل زیبا نشدن دربی‌ها است؟، تاکید کرد: این بازی خاص است و هواداران، کادرفنی و بازیکنان هر دو تیم دوست دارند در این مسابقه پیروز شوند، طبیعی است هر تیمی جانب احتیاط را رعایت می‌کند تا بازنده نباشد و در ادامه بازی خودش را به حریف دیکته می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: اما فلسفه ما مشخص است و هدف‌مان گلزنی و رسیدن به پیروزی است، هدف غلبه بر بازی حریف و ایجاد فرصت برای رسیدن به دروازه آنها است. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و می‌توانم به جرات بگویم می‌توانیم روز به روز پیشرفت کرده و به موفقیت برسیم.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه تصریح کرد: حالا ما هر چقدر بگوییم که دیدار با استقلال یک بازی سه امتیازی است اما در هر صورت حساسیت آن بالا است و بیش از سه امتیاز دارد، همان‌طور که قبلا گفته‌ام هدف ما امتیاز حداکثری از هر مسابقه است، چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی. در دیدار با استقلال هم به دنبال برد هستیم.

خبرنگاری از سرمربی پرسپولیس درباره لقب «سوبله، چوبله» پرویز مظلومی سوالی پرسید و گفت که آیا برای سرمربی استقلال سورپرایزی دارد یا خیر؟ برانکو که معنای «سوبله، چوبله» را متوجه نشده بود، خندید و رضا چلنگر دیگر مترجم وی این لغت را برای او به زبان کروات برگرداند.

سرمربی پرسپولیس بعد از ترجمه این لغت گفت: شما با این سوال یک مقدار مرا غافلگیر کردید، من همیشه آرزوی بهترین‌ها را دارم و آن این است که همه بازی‌ها را ببریم.

برانکو در پایان درباره اینکه در اولین حضورش در دربی موفق شد طلسم نباختن‌های امیر قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس را بشکند، گفت: من بیشتر از همه از خودم و بازیکنانم انتظار دارم. ما خودمان را تحت فشار قرار می‌دهیم تا بازی بهتری انجام دهیم و پیروز شویم. طبیعی است که بعد از بازی می‌توانیم با هوادارانمان به صورت مشترک شادی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها