داعشی ها که تا کنون فقط مردان و کودکان را برای عملیات انتحاری تشویق می کردند در اقدامی تازه ، زنان را برای عملیات انتحاری تربیت می کنند.
کد خبر: ۸۵۰۲۳۵
داعش زن های انتحاری تربیت می کند !+عکس

به گزارش جام جم آنلاین، گروه های مدافع حقوق بشر مدعی اند که هم اکنون آموزش این زنان در شهر رقه سوریه آغاز شده است و سرپرست آنها زنی مصری است که نه تنها پول و طلای فراوانی به این زنان می دهد بلکه به آنها می گوید پس از مرگ در بهشت به شوهران کشته شده شان می پیوندند.

استفاده از زنان برای عملیات انتحاری دو علت کلی دارد. نخست این که داعش نوجوان مناسب برای عملیات انتحاری کم آورده است و ترجیح می دهد کودکان و نوجوانانش را به عنوان سرباز تربیت کند تا سال های بیشتری برایش کار کنند و از سوی دیگر ماموران امنیتی و مردم معمولا از یک زن انتظار ندارند بمب گذار باشد و در عملیات اینچنینی سریع تر غافلگیر می شود.

امکان دارد شماری از زنان بمب گذار از گردان الخنساء داعش انتخاب شوند. گردان های الخنساء و ام ریان، گردان هایی از داعش هستند که اعضای آنها فقط دختران و زنان مجردند. زنان عضو این گردان ها هر ماه 25 هزار لیر سوری ، معادل 200 دلار آمریکا حقوق می گیرند.

این گردان ها شمار زیادی از زنان خارجی غیر عرب را هم در خود جای داده اند مثل سالی جونز که قبلا یک گیتاریست پانک بوده است و ناگهان به سمت داعش چرخیده است.

فرح یکی از زن های سوری است که در جلسات فکرشویی زنان سرکرده داعش شرکت کرده است. او به دیلی میل می گوید: زن سرکرده داعشی هشدار می داد که محافظت از شهر رقه و جنگیدن وظیفه همه زنهاست و به همین علت باید به داعش بپیوندیم.

فرح توضیح می دهد: آنچه برایم عجیب بود این است که آن زن مستقیما به من پیشنهاد کرد به گروه زنان انتحاری داعش بپیوندم. او گفت داعش پس از مرگم مراقب خانواده ام خواهد بود و پول فراوانی به آنها می دهد تا در آرامش زندگی کنند.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها