مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش «سلامت مادر و کودک» در کرمان گفت: طی شش ماه نخست امسال تولد نوزاد در ایران دو تا سه درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۴۹۸۷۵
نرخ موالید در ایران افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمداسماعیل مطلق روز دوشنبه بدون بیان آمارهای بیشتر، افزود: میزان ازدواج نیز در این مدت افزایش پیدا کرد.

به گفته او، میزان افزایش ازدواج در همه شهرها یکسان نیست و هنوز در برخی شهرها ازدواج روند کاهشی و طلاق روند افزایشی دارد.

مطلق گفت: پنج بند از سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه سلامت مادر، کودک و افزایش نرخ باروری در قالب دستورالعمل و همایش های دانشگاهی پیگیری شده است.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: از اردیبهشت پارسال کمیته های مختلف پس از ابلاغ سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش نرخ باروری و حد جایگزینی 2.1 درصد بر اساس سلامت مادر، کودک و شادابی جمعیت بویژه جمعیت جوان تشکیل شد.

مطلق گفت: میزان باروری کلی در ایران طبق نظریه جمعیت شناسان 1.8 درصد بود که اکنون با همکاری دستگاه ها و حمایت دولت به 1.9 درصد رسیده است.

وی هدف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را افزایش نرخ باروری کل کشور تا 2.1 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می کنیم طی سال های آینده به این میزان باروری در کشور برسیم که البته تداوم این میزان در سال های آینده نیز مهم است.

مطلق بر کاهش شاخص هایی مانند سن ازدواج، فاصله ازدواج تا فرزندآوری، فاصله میان فرزندآوری تاکید کرد.

وی افزود: فاصله صحیح سنی بین فرزند اول و دوم سه سال و بین فرزند دوم و سوم پنج سال است

به گفته مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به میزان باروری در استان کرمان حدود دو درصد است و آمار ازدواج روند کاهشی داشته است.

مطلق از بزرگان و روحانیان خواست برای رفع مشکل اشتغال و مسکن بویژه در شهرستان هایی مانند کرمان، بافت، بم و... بکوشند.باید تلاش کنیم کاهش پیدا کند.

همایش یک روزه تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک به منظور ارتقای نرخ باروری کلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در کرمان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
۰
۰
...بچه های بیچاره
با این وضعیت درامد ،اشتغال و مسكن چه اینده درخشانی خواهند داشت.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها