این روزها وقتی صحبت از ویندوز می‌شود، بسیاری از کاربران نسخه‌های مختلف ویندوز به‌خصوص ویندوز اکس‌پی، 7، 8 یا حتی ویندوز 10 را در ذهن خود تجسم می‌کنند. در این میان برخی کاربران به‌خصوص کاربران دهه‌های 50 و 60، ویندوز 98 را نیز به‌خاطر می‌آورند.
کد خبر: ۸۴۹۸۲۴
تجربه ویندوز 30 سال پیش

به گزارش جام جم کلیک ،به‌نظر شما چه تعداد از کاربران، ویندوزهای قدیمی‌تر همچون ویندوز 95 را به یاد دارند؟ کمی قدیمی‌تر چطور؟

شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که بخواهید بدانید ویندوز 1/0/1 چه شکلی بوده و ویندوزی که اکنون روی رایانه‌های شما نصب می‌شود، در سال 1985 چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌داده است؟

دوست دارید استفاده از ویندوز 1/0/1 را همراه برنامه‌هایی همچون تقویم، ماشین حساب، ساعت، واژه‌پرداز و... تجربه کنید؟

خوشبختانه همان‌طور که برای اجرای بازی‌های کنسول‌های مختلف در ویندوز، شبیه‌سازهای متعدی طراحی شده است یا حتی شما می‌توانید سیستم‌عامل اندروید را در ویندوز شبیه‌سازی کنید، امروز پس از گذشت 30 سال می‌توانید ویندوز 1/0/1 را نیز به کمک شبیه‌سازها اجرا کنید.

برای انجام این کار کافی است با استفاده از مرورگر (پیشنهاد می‌کنیم از مرورگر کروم یا فایرفاکس کمک بگیرید) به این لینک مراجعه کنید:

http://jjo.ir/WRQETM

با مراجعه به لینک، ویندوز 1/0/1 در شبیه‌ساز اختصاصی خود که یک رایانه آی.بی.ام مدل 5160 است، اجرا می‌شود.

جالب است بدانید این رایانه به پردازشگری با سرعت 4.77 مگاهرتز و 256 کیلوبایت حافظه‌ رم مجهز است.

اگر فکر می‌کنید نیازمند فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این رایانه هستید نیز جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این رایانه‌ از 10 مگابایت ظرفیت برای ذخیره‌سازی اطلاعات بهره می‌برد.

نکته: رایانه‌های امروزی به پردازنده‌های چند هسته‌ای قدرتمند با سرعت محاسباتی در مبنای گیگاهرتز مجهز هستند.

همچنین حداقل حافظه رم در رایانه‌های امروزی حدود چهار گیگابایت معادل 4194304 کیلوبایت است و حداقل ظرفیت هارد‌دیسک رایانه‌های امروزی نیز 500 گیگابایت یا یک ترابایت، معادل 512000 و 1024000 مگابایت است.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها