انتخاب جاکفشی‌ با مدل‌ها و رنگ‌ها و فرم‌های گوناگون برای هر واحد به لحاظ زیبایی و نظم محیط آپارتمان‌ غیرقابل چشمپوشی است.
کد خبر: ۸۴۸۸۶۶
چگونه جا‌کفشی بخریم؟

به گزارش جام جم آنلاین، در بعضی ساختمان‌ها به‌خصوص آپارتمان‌های کوچک امروزی به جای آن‌که بخشی از فضای داخل خانه و در واقع ورودی را به قرار دادن جاکفشی اختصاص دهند، محل قرار دادن کفش‌ها را به پشت در هر واحد و بیرون خانه انتقال می‌دهند.‌ همان‌طور که می‌دانید، فضای بیرون هر یک از واحدهای یک آپارتمان، محیطی مشترک بین ساکنان ساختمان محسوب می‌شود و قرار دادن کفش‌ بدون جایگاهی مشخص در این مکان، دور از فرهنگ آپارتمان‌نشینی است.

در نتیجه باید جاکفشی متناسب با محیط و رنگ داخل آپارتمان تهیه شود. به این ترتیب نه‌تنها نظمی خاص در کل فضای ساختمان به وجود می‌آید، بلکه برای کفش‌ها نیز جای مناسبی فراهم می‌شود و در ضمن فضای داخل خانه هم اشغال نمی‌شود. لذا باید یک جاکفشی انتخاب کنید که اندازه‌اش مناسب باشد و برای قرار دادن کفش‌های همه اعضای خانواده جا داشته باشد.

همچنین بهتر است جاکفشی زیاد بزرگ و دست و پاگیر نباشد و نیز دردار باشد تا نمای کفش‌های چیده شده در طبقات آن، فضای راهرو و ورودی منزل را زشت نکند. خوب است برای تمام واحدهای موجود در یک ساختمان یک مدل جاکفشی تهیه شود، زیرا مهم‌ترین موضوعی که در فرهنگ آپارتمان‌نشینی مطرح است، اتحاد، یکپارچگی و هماهنگی در همه زمینه‌هاست؛ از روابط میان افراد ساکن گرفته تا دکوراسیون محیط‌های عمومی ساختمان. این مساله در‌باره انتخاب رنگ برای درهای هر واحد، پنجره‌ها، فرم رنگ، حفاظ‌های در و پنجره و طرح پادری‌های مقابل در و جاکفشی هر واحد صدق می‌کند. با وجود چنین هماهنگی در میان پوشش‌ها و لوازم مربوط به ساختمان از جمله جاکفشی، فضای بیرونی خانه مطلوب‌تر و زیباتر خواهد بود.

به محض ورود به یک خانه ابتدا کفش‌ها را در می‌آورند. در نتیجه باید در همان محیط ورودی جایی برای قرار دادن آنها تا استفاده مجدد وجود داشته باشد. این روزها جاکفشی‌های متعددی در مدل‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون تولید می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند با توجه به شرایط محیط ورودی خانه، مناسب‌ترین را انتخاب کنند.

هنگام خرید جاکفشی علاوه‌بر متناسب بودن مدل، رنگ و ابعاد آن برای فضا، به این موارد توجه کنید: کفش‌های زمستانی بیشتر به صورت چکمه‌های بلند و کوتاه هستند و ارتفاع آنها از کفش‌های معمولی بیشتر است. اگر می‌خواهید جاکفشی تهیه کنید، ابعاد استاندارد چکمه‌های ساق کوتاه اهالی خانه را در نظر بگیرید. در جاکفشی جایی نیز برای قرار دادن دمپایی‌، واکس و فرچه تمیزکننده کفش‌ در نظر بگیرید.

بهداشت جاکفشی

با انتخاب جاکفشی مناسب، نه‌تنها ظاهر فضای ورودی و حتی محیط مجاور آن با قرار دادن کفش‌های جورواجور و رنگارنگ و احتمالا گلی و خاکی نازیبا نمی‌شود، بلکه بوی بد ناشی از کفش‌ها نیز در فضا پراکنده نخواهد شد. در ضمن کفش‌های آلوده در دسترس بچه‌های کوچک خانواده قرار نمی‌گیرد. با این حال هر هفته یک بار جاکفشی‌ را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.

لازم است کفش‌هایی را که کف آن خاکی و گلی است، تمیز کنید. پیش از قرار دادن کفش‌هایی که کف آن کثیف و آلوده است، ابتدا آنها را تمیز کنید و سپس درون جاکفشی قرار دهید. در جاکفشی را چند دقیقه در فضای آزاد باز بگذارید تا مانع رشد قارچ‌ها و عوامل بیماری‌زا شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها