قیمت ۵ گروه از مواد خوراکی کاهش یافت

گزارش بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد غذایی

بانک مرکزی، گزارش هفتگی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۴ مهرماه جاری را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۴۷۹۰۳
گزارش بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد غذایی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، بر پایه اعلام بانک مرکزی در این هفته قیمت ۳ قلم مواد خوراکی افزایش، قیمت ۳ گروه ثابت و قیمت ۵ گروه کاهش یافته است.

همچنین لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۵.۵ درصد، حبوبات ۲۶.۵ درصد، سبزی های تازه ۳ درصد، برنج ۸ درصد، گوشت قرمز ۶.۴ درصد، گوشت مرغ ۲.۵ درصد، قند و شکر ۶.۵ درصد و روغن نباتی نیز ۰.۸ درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

در این بخش قیمت تخم مرغ ۷ درصد، میوه های تازه ۴ درصد و چای نیز ۱.۳ درصد افت قیمت داشته است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل ۳.۲ درصد کاهش داشت و شانه ای ۷۴۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

این هفته در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی بدون تغییر بود. بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۲.۹ درصد و ۳.۴ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز ثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۵.۰ درصد افزایش داشت.

میوه ها و سبزی های تازه

همچنین در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت گلابی معادل ۴.۳ درصد، هلو ۳.۷ درصد، انگور ۰.۷ درصد و موز ۰.۹ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۲۸.۰ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۵.۷ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بر پایه این گزارش، در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت مرغ معادل ۵.۳ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل ۰.۲ درصد و شکر ۰.۴ درصد افزایش داشت. بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها