سفر تیم ملی بوکس ایران به رقابت‌های جهانی لغو شد و فدراسیون می‌خواهد به جای این رقابت‌ها در ایران مسابقه‌های قهرمانی کشور برگزار کند! نکته‌ای که با شرایط روز بوکس ایران بسیار قابل تامل است آن هم در روزهایی که روح‌الله حسینی، نایب رئیس فدراسیون و حسین نهرودی، مدیر تیم‌های ملی ترجیح می‌دهند با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند و نشانی علی دانشمند را به عنوان سخنگوی این فدراسیون بدهند.
کد خبر: ۸۴۷۸۵۵
همه گزینه‌های بوکس

ابهام‌ها در تیم ملی با رفتن ولادیمیر وینکوف، سرمربی اوکراینی تیم ملی هم بیشتر شده است و پرسش‌هایی که مطرح می‌شود، نشان می‌دهد حال بوکس ایران خوب نیست.‌

وینکوف هفته پیش برای دیدار خانواده‌اش رهسپار اوکراین شد.این سرمربی اوکراینی تا 10 آبان ماه با فدراسیون بوکس قرارداد دارد، اما با خروجش از ایران وضعیت ادامه همکاری او با تیم ملی مشخص نیست.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان فدراسیون و وینکوف منعقد شده، او قرارداد شش ماهه‌ای را به امضا رسانده تا در صورت ابراز رضایت کمیته فنی و ریاست فدراسیون قرارداد وی تا المپیک 2016 ریو ادامه داشته باشد. این مربی با تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد که حاصل آن سه مدال برنز بود.

بازارگرمی مربی خارجی

وینکوف به مرخصی رفت و برمی‌گردد یا پیشنهادهای برخی کشورهای عربی او را وسوسه کرده، صحبت‌هایی است که این روزها در محافل بوکس ایران زیاد درباره آن شنیده می‌شود. هر چند بوکسورهای ملی‌پوش نیز از این مربی راضی نبودند و در محافل خصوصی مربیان وطنی را بهتر از این مرد اوکراینی معرفی کرده بودند.

علی دانشمند، دبیر فدراسیون بوکس که این روزها با حفظ سمت سخنگوی این فدراسیون است درباره اتفاقات اخیر به ویژه رفتن ولایمیر وینکوف اوکراینی به کشورش می‌گوید: ما تا چهاردهم آبان فرصت داریم درباره آینده تیم ملی فکر کنیم. هدفگذاری مان مشخص است، اما برنامه‌ریزی تیم ملی به عهده سرمربی این تیم است. ولادیمیر وینکوف با اجازه فدراسیون بوکس به کشورش بازگشت زیرا به ما اعلام کرد فرزندش بیمار است و باید به او سر بزند. ما با این درخواست او موافقت کردیم. از طرفی تیم ملی برنامه ندارد.

دبیر فدراسیون بوکس درباره زمزمه‌هایی که بر سر نخواستن وینکوف شنیده می‌شود، می‌گوید: فدراسیون چهاردهم آبان مسابقه‌های قهرمانی بوکس را با حضور همه مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی برگزار می‌کند. تا آن موقع هم وینکوف مرخصی است که درباره تصمیم رفتن یا ماندن او کمیته فنی تشکیل می‌شود و نظر نهایی در این کمیته داده می‌شود. ما با توجه به شرایط بوکس ایران تصمیم می‌گیریم و کمیته فنی نیز در نشست‌های خود به دنبال عملکرد و اثربخشی مربیان خارجی است. اگر به جمع‌بندی برسد وینکوف خوب است ،کار با این مربی را ادامه می‌دهیم در غیر این صورت عذرش را می‌خواهیم.

سخنگوی فدراسیون بوکس در پاسخ به این پرسش جام‌جم که شنیده شده وینکوف با کشورهای عربی مذاکره کرده است،می‌گوید: ظاهرا مسئولان تیم ملی قطر با سرمربی ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا مذاکره کردند. اگر این مربی در پی بازارگرمی باشد تکلیف او مشخص است. او با حقوق ماهانه 3000 دلار به ایران آمد و ما بازهم با همین شرایط با او قرارداد می‌بندیم. وینکوف مربی 3 ستاره است که در ایران آقایان نهرودی، کریمی، انصاری و احدی نیز مربیان 3 ستاره هستند. با وجود این همه نقاط را چه به لحاظ مالی و چه فنی بررسی و نتیجه نهایی را قبل از شروع دوباره اردوهای تیم ملی اعلام می‌کنیم.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها