دزد سریالی خانه‌های شرق تهران

درآمد سرقت بهتر از جمع‌آوری ضایعات است!

سارق میلیونر که با خودروی 200 میلیون تومانی به خانه‌های شرق تهران دستبرد می‌زد، یک ساعت پس از آخرین سرقتش در شرق تهران شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از خانه مجلل متهم در منطقه نیاوران، مقدار زیادی از طلاهای سرقتی کشف شد.
کد خبر: ۸۴۷۶۰۰
مرد میلیونر دزد سریالی خانه‌ها بود!

به گزارش جام ‌جم آنلاین ، اواخر شهریور مرد میانسالی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در شکایتی مدعی شد سارق جوانی با شگردی عجیب از خانه‌اش 70 میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده است.

مرد 60 ساله به کارآگاهان گفت: خانه‌ام حوالی فلکه دوم تهرانپارس است. امروز وقتی از سر کار به خانه آمدم، متوجه شدم دزد وارد خانه شده و پس از به هم ریختن وسایل با سرقت 70 میلیون تومان پول و طلا متواری شده است. خانه من مجهز به دوربین مدار بسته است. در بررسی دوربین متوجه شدم مرد قد بلندی که سوار خودروی کادنزا بود با خودرو به در پارکینگ کوبیده و پس از باز شدن در وارد خانه شده و دست به سرقت زده است.

با شکایت مرد میانسال و بررسی دوربین‌ها و با توجه به این‌که سارق صورت خود را با کلاه نقابدار پوشانده بود، هیچ تصویری از او به دست نیامد. با این حال تیمی از کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری سارق کادنزا سوار آغاز کردند.

شکایت‌های جدید

در حالی که هیچ ردی از سارق به دست نیامده بود، چند زن و مرد دیگر با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی از سرقت منزلشان توسط پسر جوانی که صورت خود را با کلاه پوشانده بود خبر دادند.

یکی از شاکیان که زن جوانی است در شکایتش گفت: خانه من حوالی تهرانپارس است. ظهر از خانه خارج شدم و سه ساعت بعد وقتی بازگشتم، متوجه به هم ریختگی وسایل خانه و سرقت دو سرویس طلایم به ارزش 15 میلیون تومان شدم. آیفون خانه‌ام مجهز به ثبت تصاویر است و با بررسی آن متوجه شدم جوان ناشناسی ساعت 14 زنگ خانه را به صدا درآورده است. چون این فرد را نمی‌شناسم احتمال می‌دهم او سارق بوده و پس از این‌که متوجه شده کسی در خانه نیست،دست به سرقت جواهراتم زده است.

دستگیری سارق

در ادامه در حالی که هفت مالباخته از سرقت خانه‌شان در محله تهرانپارس به پلیس شکایت کرده بودند، ماموران با بررسی تصویر فیلم یکی از سرقت‌ها و تصویر موجود در آیفون خانه یکی از مالباخته‌ها متوجه شدند سرقت‌ها کار یک نفر است. با گذشت یک ماه از آغاز سرقت‌های سریالی منازل در شرق تهران، 15 مهر امسال زن میانسالی در تماس با ماموران از دستبرد سارق به خانه‌اش خبر داد.

در پی این تماس، ماموران با اجرای طرح مهار در منطقه، یک ساعت بعد به خودروی کادنزایی مشکوک شده و در بررسی آن مقدار زیادی طلا کشف کردند که راننده مدعی شد متعلق به همسرش است، اما با توجه به تناقض‌گویی‌های وی، ماموران راننده را بازداشت کردند و با بررسی تصاویر صحنه‌های سرقت متوجه شدند راننده خودروی کادنزا همان سارق است.

عاشق جواهراتم

مرد 33 ساله به نام وحید پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعتراف به سرقت از منازل شرق تهران گفت: خودرو متعلق به خودم است اما چون شغل مناسبی نداشتم، با شناختی که از محله تهرانپارس داشتم تصمیم گرفتم از خانه‌های آنجا سرقت کنم. موضوع سرقت را با دوستم رامین در میان گذاشتم و او هم قبول کرد با من همکاری کند. ظهر که خیابان‌ها خلوت بود به بهانه‌های مختلف به در خانه‌ها می‌رفتیم و زنگ آپارتمان‌ها را می‌زدیم، اگر کسی جوابگو نبود، قفل را شکسته و وارد آپارتمان می‌شدیم. بعد هم در کمتر از 15 دقیقه با سرقت طلا و جواهرات و لوازم باارزش فرار می‌کردیم. بیشتر سرقت‌ها را از ساعت 13 تا 20 انجام می‌دادیم چون این زمان بهترین فرصت برای سرقت از منزل است. اموال سرقتی را به خانه می‌بردم تا سر فرصت به مالخری در خیابان جشنواره بفروشم. البته چون با ظاهرآراسته و خودروی گرانقــیمت به محـــل‌های سرقت می‌رفتم کسی به من مشکوک نمی‌شد.

عاشق طلا و جواهرات بودم و خیلی سریع محل‌های نگهداری طلاها را پیدا می‌کردم.

با اعترافات سارق میلیونر، ماموران پلیس از خانه ویلایی مجلل متهم در نیاوران مقادیر زیادی از طلاهای سرقتی را کشف کردند. در ادامه مرد مالخر نیز دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. با بررسی سوابق وحید مشخص شد او سه بار به اتهام سرقت منزل شناسایی و دستگیر شده است.

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعلام این خبر به جام‌جم گفت: سارق میلیونر در بازجویی به 30 فقره سرقت از خانه‌های شرق تهران اعتراف و تاکنون صحنه 12 سرقت را بازسازی کرده است. تحقیقات برای دستگیری همدست او آغاز شده است.

مجید غمخوار - روزنامه جام‌ جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها