لاریجانی در همایش نفت و نیرو:

30 میلیارد دلار سلاح در دست داعش است

وزیر نفت از آمادگی ایران برای برگزاری سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در تهران خبر داد و گفت: ایران می‌تواند نقش مهمی در بازار گاز ایفا کند.
کد خبر: ۸۴۷۵۰۳

اجلاس سران مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز آذر امسال با حضور سران 18 کشور صادرکننده گاز در تهران برگزار خواهد شد و موضوع‌های مختلف مرتبط با مجمع و وضع بازار جهانی گاز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت. مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 18 عضو اصلی و ناظر است که ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو و امارات از اعضای اصلی مجمع هستند و هلند، قزاقستان، عراق، نروژ و عمان نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این مجمع حضور خواهند داشت.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، در دیدار با محمدحسین عادلی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با اشاره به این‌که ایران موسس مجمع کشورهای صادرکننده گاز بوده است، تصریح کرد: اعضای این مجمع جزو بازیگران اصلی بازار جهانی گاز هستند. وی با اشاره به این‌که سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز آذر در تهران برگزار می‌شود، گفت: امیدوارم همه سران کشورهای عضو این مجمع برای همکاری بیشتر در اجلاس تهران حضور پیدا کنند. وزیر نفت با حمایت از فعالیت مجمع کشورهای صادرکننده گاز افزود: ریاست جمهوری و وزارت نفت هماهنگی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این همایش در تهران انجام می‌دهند. زنگنه با مهم ارزیابی کردن حضور وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز پس از دو سال در تهران، اظهار کرد: این نشست در بالاترین سطح و با حضور رؤسای جمهوری کشورهای عضو این مجمع در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها