جام جم ورزشی: در ماده 64 آئین نامه انضباطی (تخلفات جدی) آمده است:«اگر یک بازیکن یا جانشین، به دلیل ارتکاب هر یک از تخلفات زیر توسط داور مسابقه اخراج شود، حداقل از حضور در یک مسابقه بعد محروم می شود.»
کد خبر: ۸۴۷۲۲۶
احتمال محرومیت یک تا سه جلسه‌ای کاپیتان پرسپولیس

در بند 6 ماده 64 به تخلفات رضا نورمحمدی و ابوالقاسم دهنوی اشاره شده است:
6-بکار بردن کلمات زشت، ناسزا یا فحاشی یا نشان دادن حرکت غیر کلامی آن.

به گزارش ورزش سه ، اما در ادامه این ماده و در ماده 65 (محرومیت های به دلیل برخوردهای زننده) آمده کمیته انضباطی می تواند برای نقض بند های 1- 2 – 3 و 6 ماده 64 علاوه بر تبعات اخراج فرد از زمین مسابقه، محرومیت های بیشتری را زیر نظر بگیرد.

یکی از این محرومیت ها که متناسب با بند 6 ماده 64 است این گونه است:

9- تا سه جلسه محرومیت برای بکار بردن کلمات زشت، ناسزا یا فحاشی که شنیده شود یا نشان دادن حرکت غیر کلامی آن.

بر این اساس کمیته انضباطی این اجازه را دارد رضا نورمحمدی و بازیکن تیم صبای قم را سه جلسه محروم کند و این مازاد بر محرومیت ناشی از کارت قرمز است. در این صورت هر یک از این بازیکنان چهار جلسه همراه تیم نخواهند بود. هر چند که در تصاویر واضح و ملموس است شدت حرف های زشتی که از زبان قاسم دهنوی بیرون آمده بیشتر بوده است. از سویی باید به این نکته اشاره کرد که سه جلسه حداکثر محرومیت و سخت گیری کردن در برخورد با این دو بازیکن است و دور از ذهن نیست حکم محرومیتی که برای این دو بازیکن در نظر گرفته می شود یک یا دو جلسه باشد.

محتمل است کمیته انضباطی به خاطر احترام به هادی نوروزی و اینکه مسابقه پرسپولیس – صبا تحت الشعاع نام او بوده برخورد مهربانانه ای با این پرونده داشته باشد. هر چند در تصاویر تلویزیونی که برای اولین بار به صورت HD پخش می شد برای بیننده تلویزیونی قابل درک بود که نورمحمدی و دهنوی چه فحش هایی بهم می دهند تا جایی که عادل فردوسی پور هم گفت: «اوه اوه»...

عبداللهی دبیر کمیته انضباطی در این باره می گوید : «بازی را دیدیم و تاحدودی متوجه الفاظ رکیکی که دو طرف خصوصا نورمحمدی به زبان آورد، شدیم اما منتظر گزارش داور هستیم.»

او ادامه می دهد : «در مورد لبخوانی فرق می‌کند. ما نمی‌توانیم براساس لبخوانی حکم بدهیم و داور بازی باید عینا حرف‌های بازیکن را مکتوب به ما بدهد تا ما بر این اساس حکم دهیم. با این حال ز یک تا چند جلسه محرومیت برای این موارد در نظر گرفته شده که با گزارش داور مشخص می‌شود که کدام شامل کاپیتان پرسپولیس می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها