هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند هنگام برخاستن از باند پرواز با حداکثر وزن مجاز حتی با از دست دادن یک موتور، پرواز کرده و بار دیگر به زمین بنشینند.
کد خبر: ۸۴۶۷۱۸

هواپیمای بوئینگ 747 نیز از این فاعده مستثنا نیست، ضمن این که این هواپیما برای مسافت‌های طولانی طراحی شده و در مسیرهای داخلی نیازی به بلند شدن با حداکثر وزن مجاز نداشته و با از دست دادن یک موتور با سه موتور دیگرش هم می‌تواند به پرواز ادامه دهد. موضوعی که در سانحه پرواز تهران ـ بندرعباس اهمیت دارد، این است که قسمت‌هایی از موتور کنده شده که این نقص علاوه بر کاهش رانش موتور، باعث می‌شود وزن یک طرف هواپیما سبک‌تر از قسمت دیگر شود. به گفته این کارشناس هوانوردی، آسیب رسیدن به بال و بدنه هواپیما، پرواز را با مشکل روبه رو می‌کند اما در این سانحه هواپیما با مهارت خلبان و گروه پروازی بدون مشکل در فرودگاه فرود آمد.

هژیر ساربان

کارشناس هوانوردی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها