سرویس iMessage در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس و مک، کاربران را قادر می‌کند به‌راحتی و با اتصال اینترنتی خود بدون پرداخت هزینه پیام کوتاه، پیام‌های خود را برای یکدیگر ارسال کنند. استفاده از این سرویس در کنار مزایای بی‌شمار آن چند مشکل نیز به‌همراه دارد. ی
کد خبر: ۸۴۶۴۷۶

کی از این مشکلات زمانی است که ارتباط اینترنتی شما با مشکل مواجه باشد. در این شرایط فرستنده پیام نمی‌تواند پیام را ارسال کند و گاهی اوقات نیز ارتباط اینترنتی فرستنده برقرار بوده، اما گیرنده‌ پیام به اینترنت دسترسی ندارد. در این شرایط نیز گیرنده تا زمانی که به اینترنت متصل نباشد، پیام موردنظر را دریافت نخواهد کرد! دوست دارید با را‌هکارهای ویژه‌ای از این دو مشکل رهایی یافته و سرویس iMessage را در کنار سرویس پیام کوتاهی که اپراتور تلفن همراه در اختیارتان قرار می‌دهد ترکیب کنید؟ در این شرایط اولویت ارسال پیام‌ها با سرویس iMessage بوده و در صورتی‌که فرستنده یا گیرنده در ارتباط اینترنتی خود با مشکل مواجه باشد، پیام به‌صورت پیام کوتاه و توسط اپراتور تلفن همراه ارسال می‌شود.

راهکارهای مورد استفاده برای رفع این مشکل عبارت است از:

سوئیچ خودکار به حالت پیام کوتاه

1ـ از فهرست برنامه‌ها روی Settings فشار دهید.

2ـ صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و گزینه Messages را فشار دهید.

3ـ گزینه Send as SMS را فعال کنید.

با فعال شدن این گزینه‌ هنگامی که سرویس iMessage در دسترس نباشد، پیام مورد نظر شما به‌صورت پیام کوتاه از سوی اپراتور تلفن همراه ارسال می‌شود.

ارسال اجباری به‌صورت پیام کوتاه

این روش هنگامی قابل استفاده است که پیام شما از سوی سرویس iMessage ارسال شده، اما گیرنده پیام از ارتباط اینترنتی برخوردار نبوده و تائید دریافت پیام برای شما ارسال نشده است. در این شرایط برای ارسال مجدد پیام به‌صورت پیام کوتاه و اطمینان از دریافت سریع آن از سوی گیرنده می‌توانید از این روش کمک بگیرید:

1ـ اپلیکیشن Messages را اجرا کنید.

2ـ روی محاوره مورد نظر که قصد دارید یکی از پیام‌های آن را به‌صورت پیام کوتاه ارسال کنید، فشار دهید.

3ـ روی پیام مورد نظر فشار داده و چند لحظه نگه‌دارید تا منویی برای شما نمایش داده شود. در ادامه گزینه Send as Text Message را فشار دهید. (این گزینه فقط برای پیام‌هایی نمایش داده می‌شود که از سوی گیرنده دریافت نشده باشند)

غیرفعال کردن اجرای خودکار در ویندوز 10

هنگامی که شما یک حافظه فلش، سی‌دی، دی‌وی‌دی یا حتی دیسک بلو ری را داخل درایو مورد نظر قرار داده یا به رایانه خود وصل می‌کنید، قابلیت اجرای خودکار یا همان Autoplay در ویندوز فعال شده و باتوجه به محتوای موجود در دیسک یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، عملکرد خاصی را به اجرا درمی‌آورد. به‌عنوان مثال چنانچه دیسک شما از نوع فیلم دی‌وی‌دی باشد، برنامه پخش ویدئوی پیش‌فرض اجرا و فایل ویدئویی پخش می‌شود. همچنین در صورتی‌که برنامه‌ای روی دیسک شما ذخیره شده باشد، پیشنهادی برای اجرای آن برنامه به شما ارائه می‌شود و در شرایط دیگر نیز ممکن است مواردی مثل باز کردن محتوای ذخیره شده در دیسک نمایش پیشنهاد شود. گاهی ممکن است این پیشنهادها برای کاربران آزاردهنده باشد. برای مثال ممکن است شما نخواهید فیلم ویدئویی به‌صورت خودکار و در برنامه پیش‌فرض ویندوز پخش شود و قصد داشته باشید از طریق برنامه دلخواهتان آن را پخش کنید. همچنین ممکن است با کلیک اشتباهی روی فایل اجرایی پیشنهاد شده، برنامه‌ای را اجرا کنید که به رایانه شما آسیب برساند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و غیرفعال کردن قابلیت Autoplay در ویندوز 10 می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

2ـ به بخش Devices مراجعه کرده و از سمت چپ، روی گزینه Autoplay کلیک کنید.

3ـ در بخش Autoplay کلیدی برای تعیین وضعیت این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با تغییر وضعیت به حالت Off می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن این قابلیت اقدام کنید.

توجه: پس از غیرفعال‌سازی این قابلیت در صورتی‌که بخواهید پنجره اجرای خودکار برای شما نمایش داده شود، کافی است روی درایو یا رسانه ذخیره‌ساز مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه‌ Open Autoplay را انتخاب کنید

مسدود کردن مزاحمان در جیمیل

گوگل همواره امکانات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و یکی از جدیدترین این امکانات قابلیت مسدود کردن آدرس‌های ایمیل در سرویس جیمیل است. به کمک این قابلیت می‌توانید آدرس‌های ایمیل موردنظرتان را مسدود کنید تا ایمیل‌های ارسالی از این آدرس‌ها به‌طور خودکار به بخش اسپم (Spam) ارسال شده و صندوق دریافت‌های شما را اشغال نکند.

به‌این ترتیب به‌محض دریافت ایمیل‌های مزاحم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس فرستنده ایمیل را مسدود کنید تا برای همیشه ایمیل‌های دریافتی از او در پوشه هرزنامه‌ها قرار گیرد. مسدودسازی آدرس‌های ایمیل در نسخه تحت وب و اندروید نرم‌افزار جیمیل امکان‌پذیر بوده و روش اجرای آن به شرح زیر است:

در مرورگر

1ـ با استفاده از مرورگر، به حساب کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شوید.

2ـ ایمیلی را که قصد دارید فرستنده آن در فهرست مسدودی‌ها قرار گیرد، باز کنید.

3ـ روی آیکون کوچک پیکان که در سمت راست گزینه Reply قرار دارد کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه [Block [sender’s email address را کلیک کنید.

توجه: به‌جای عبارت sender’s email address نام فرستنده ایمیل به‌نمایش درمی‌آید.

در اندروید

1ـ روش کار در اندروید نیز بسیار ساده است. از فهرست برنامه‌ها اپلیکیشن جیمیل را اجرا کرده و ایمیلی که قصد دارید فرستنده آن را در فهرست مسدودشده‌ها قرار دهید باز کنید.

2ـ از بالا سمت راست روی آیکون منو که به شکل سه نقطه عمودی به‌نمایش درآمده است فشار داده و گزینه [Block [sender’s email address را انتخاب کنید.

3ـ در این مرحله هشداری شامل مسدود شدن آدرس مورد نظر در کادری زردرنگ برای شما به‌نمایش درمی‌آید.

رفع مسدودی

ممکن است مدتی پس از مسدود کردن یک ایمیل پشیمان شوید و بخواهید دوباره ایمیل‌های ارسالی از آن فرستنده را در صندوق دریافت‌های خود مشاهده کنید. برای رفع مسدودی آدرس‌های ایمیل در ساده‌ترین روش کافی است به پوشه‌ اسپم مراجعه کرده و یکی از ایمیل‌های ارسال شده از سوی فرستنده مورد نظر را باز کنید.

در ادامه مراحل مشابه با مسدودسازی را طی کرده و به‌جای کلیک روی گزینه Block، گزینه‌ [Unblock [sender’s email address را از منوی به‌نماش درآمده انتخاب کنید

حالت شبانه برای اندروید

یکی از امکاناتی که سیستم‌عامل اندروید در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، کاهش نور صفحه‌نمایش است. همان‌طور که می‌دانید در محیط‌های تاریک هرچه نور صفحه‌نمایش کمتر باشد آسیب کمتری به چشم وارد شده و خستگی ناشی از مشاهده صفحه‌نمایش نیز به‌شدت کاهش می‌یابد.

متاسفانه سیستم‌عامل اندروید به‌طور محدود و در مقداری مشخص امکان کاهش نور صفحه‌نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد و چنانچه یک شب بی‌خواب شوید و بخواهید در اتاق تاریک روی رختخواب به وبگردی پرداخته یا با نرم‌افزارهای پیام‌رسان آنلاین سرتان را گرم کنید، نور صفحه‌نمایش می‌تواند آسیب‌های جدی را برای چشمان شما به‌همراه داشته باشد. دوست دارید از این محدودیت اندروید عبور کرده و نور صفحه‌نمایش را به هر میزان که تمایل دارید کاهش دهید؟

برای انجام این کار کافی است از نرم‌افزار Night screen کمک بگیرید. این نرم‌افزار همچون شیشه‌ عینک‌های آفتابی، لایه‌ای روی صفحه‌نمایش دستگاه شما قرار داده و نور آن را کاهش می‌دهد.

میزان شفافیت و تیرگی این لایه محافظ به دلخواه شما قابل تغییر است و در صورتی‌که بخواهید مطالعه کنید، می‌توانید قابلیت فعال نگه‌داشتن صفحه‌نمایش را نیز فعال کنید.

از دیگر امکانات بسیار خوب این نرم‌افزار پشتیبانی از قابلیت تعیین بازه زمانی برای غیرفعال کردن لایه محافظ پس از مدت زمان مشخص شده از جانب شماست. به‌ این ترتیب می‌توانید از برنامه بخواهید تا در بازه زمانی شب تا صبح فعال و با طلوع آفتاب غیرفعال شود.

jjo.ir/sbKmHX

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها