دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی:

معیشت کارگران 3 سال دیگر به سطح سال 83 برمی‌گردد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایین بودن تولید سرانه ناخالص داخلی نیروی کار و عدم استفاده از خلاقیت، ظرفیت، قابلیت های نیرو در محیط کار از مهم ترین دلایل پایین بودن سرانه دستمزد در ایران است.
کد خبر: ۸۴۶۴۱۴
دلایل پایین بودن سرانه دستمزد در ایران

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن هفده‌تن در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه حوزه روابط کار تاثیرپذیری زیادی از فضای اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: هر یک درصد رشد اقتصادی، نرخ بیکاری را 0.6درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم توسعه پایدار در هر استانی اظهار کرد: لازم است شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذار با انگیزه و علاقه سرمایه‌گذاری کرده و تسهیلات بانکی را در اختیار کارآفرینان قرار دهند که در این زمینه استانداران نقش بسزایی برای رشد سرمایه‌گزاری ایفا می‌کنند.

هفده‌تن طرح های جدید برای بیمه بیکاری، طرح طبقه بندی مشاغل، امنیت شغلی کارگران، امنیت سرمایه گذاری، آموزش و توانمندسازی نیروی کار را از برنامه های در حال اجرای دولت دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص دستمزد کارگران ایران رتبه 27 در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی قرار دارد، اظهار کرد: ایران میان 148 کشوری که با 11 شاخص سنجیده شده اند، جایگاه مطلوبی ندارد.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دلیل پایین بودن میزان دستمزد در کشورمان را متناسب با تولید سرانه ناخالص داخلی که هر نفر ایجاد می کند است، تصریح کرد: این میزان در ایران براساس آمار سال 2013 معادل 7211 دلار است که این میزان در کشوری همچون کره جنوبی که دستمزد ساعتی کارگران شش دلار است، تولید سرانه ناخالص داخلی شش برابر ایران است.

هفده تن پایین بودن تولید سرانه ناخالص داخلی نیروی کار و عدم استفاده از خلاقیت، ظرفیت، قابلیت های نیرو در محیط کار را از دلایل پایین بودن سرانه دستمزد در ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت به خصوص مدیریت ساختاری ضعیف در بنگاه‌ها از دیگر دلایل پایین بودن سرانه دستمزد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها