حاشیه‌های مهم رقابت‌های یورو 2016

مقدماتی یورو با یک دنیا اتفاق تازه

گل به خودی رابین فن پرسی، پایانی بود بر رویاهای هلندی‌هایی که حتی با وجود شکست 2 بر صفر مقابل جمهوری چک تا دقیقه 65، نمی‌خواستند حذف ناباورانه تیم ملی کشورشان را در مرحله مقدماتی یورو 2016 باور کنند.
کد خبر: ۸۴۶۲۷۱

برای رابین فن پرسی اما دقیقه 66 بازی با جمهوری چک، تلخ‌ترین دقیقه عمرش بود. آنچه تا قبل از این از این مهاجم در یاد هوادارانش نقش بسته بود، آن ضربه سر شیرجه‌وار به ایکر کاسیاس و آن برد رویایی مقابل تیم ملی اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی بود. هلند با فن پرسی، روبن، اسنایدر و دیگر ستاره‌هایش تا نیمه‌نهایی جام جهانی هم صعود کرد و در نهایت با بردن برزیل در دیدار رده‌بندی با عنوان سومی به خانه برگشت، اما حالا برای فن پرسی و دیگر بازیکنان تیم ملی هلند زمانی نیست که بتوانند سرشان را بالا بگیرند. فن پرسی این بار به جای آن‌که ناجی کشورش باشد، دروازه خودی را به اشتباه باز کرد تا همه مات و مبهوت، آنچه را که بر لاله‌های نارنجی می‌گذرد، نظاره کنند. هلند در ادامه ناکامی‌های خود با دنی بلیند، در آخرین بازی مرحله مقدماتی یورو 2016 هم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب جمهوری چک شد تا در آمستردام و در حضور هواداران خودی بار سنگین این ناکامی را به دوش بکشد.

از آخرین باری که هلندی‌ها در یک تورنمنت مهم غایب هســـتند، 13 سال می‌گذرد. آنها جام جهانی 2002 را از طریق تلویزیون دنبال کردند، اما قطعا برای فوتبالدوستان جوان این کشور، این‌که تیم ملی هلند در رقابت‌های یورو حضور ندارد یک اتفاق تازه و تلخ محسوب می‌شود. هلندی‌ها آخرین باری که در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا حضور نداشتند، به سال 1984 برمی‌گردد؛ زمانی که در ترکیب خود ستاره‌های بزرگی چون مارکو فن باستن، رودگولیت، فرانک ریکارد و رونالد کومان را داشتند، اما نتوانستند در مرحله نهایی یورو حاضر باشند. هانس فن بروکلین، دروازه‌بان آن روزهای تیم ملی هلند جمله جالبی به زبان آورد: ما 11 بازیکن خوب داشتیم، اما هیچ‌گاه تیم نبودیم.

این تیم هلند هم ستاره‌های زیادی داشت، اما تیم نبود.

20 تیم یورو 2016

با برگزاری ۹ دیدار باقیمانده رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۱۶، تکلیف ۲۰ تیم صعودکننده به یورو مشخص شد، ضمن این‌که هشت تیم راه یافته به پلی‌آف هم معرفی شدند. به این ترتیب تیم اول و دوم گروه‌های ۹ گانه (جمهوری چک، ایسلند، بلژیک، ولز، اسپانیا، اسلواکی، آلمان، لهستان، انگلستان، سوئیس، ایرلند شمالی، رومانی، اتریش، روسیه، ایتالیا، کرواسی، پرتغال و آلبانی)، به اضافه بهترین تیم سوم که ترکیه است و فرانسه میزبان، ۲۰ تیم این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند. تکلیف چهار تیم باقیمانده پس از رقابت‌های پلی‌آف مشخص می‌شود. بدین ترتیب که 8 تیم مجارستان، اوکراین، نروژ، دانمارک، سوئد، جمهوری ایرلند، بوسنی و هرزگوین و اسلوونی پس از قرعه‌کشی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های برنده به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها