معاون سازمان ملی استاندارد:

پراید غیراستاندارد نیست

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران روز چهارشنبه تاکید کرد پراید غیراستاندارد نیست اما کیفیت مورد انتظار مردم را ندارد.
کد خبر: ۸۴۶۱۳۸
پراید غیراستاندارد نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا ممدوحی در مراسم روز جهانی استاندارد در زنجان گفت: بحث استاندارد و کیفیت دو مفهوم جدا از هم است چراکه استاندارد، کیفیتی را تعریف می کند که ممکن است باب میل همه نباشد.

وی افزود: بیشتر مردم می گویند خودرو پراید غیراستاندارد است اما این خودرو غیراستاندارد نیست.
ممدوحی افزود: پراید کیفیت لازم را آنگونه که مردم می خواهند، ندارد.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران یادآورشد: خودروی مگان هم استاندارد است اما قابل مقایسه با پراید نیست و این مباحث بیشتر کیفیتی است.

رتبه بیست و هفتم سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان بین المللی استاندارد جهانی

وی گفت: در بحث برداشتن تحریم ها به نوعی تعامل با دنیا مطرح شده است که این سازمان برای مشارکت و تعامل با دنیا استانداردسازی را بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد داد. وی اضافه کرد: دو سال پیش رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان بین المللی استاندارد در میان 163 کشور عضو سی و یکم بود که اکنون به رتبه بیست و هفتم ارتقا یافته و چهار پله در ارتقای کیفیت صعود داشته است.

تاسیس سازمان ملی استاندارد در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

ممدوحی اعلام کرد: طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد برای بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آماده شده اما به دلایلی نوبت رسیدگی به آن فرانرسیده است.

وی افزود: بجز طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد دو قانون تخصصی دیگر در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها به سیاست های رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی بر می گردد که توسعه و پوشش استاندارد برای تمامی کالاهای تولید داخل را هدف قرار داده است.

ممدوحی یادآور شد: قانون فعلی سازمان از مترقی ترین قوانین سازمان ملی استاندارد است اما اشکال هایی دارد.

وی گفت: قانون دیگر مربوط به احکام کلی برنامه ششم توسعه است و بند 30 آن به نظام جامع استانداردسازی و مدیریت کیفیت اشاره دارد

بیست و دوم مهرماه، روز جهانی استاندارد نامگذاری شده که شعار امسال «استانداردها- زبان مشترک جهانی» است.

در پایان این مراسم از 20 مدیر کنترل کیفی، واحدهای نمونه تولیدی و خدماتی، مرکزهای آموزشی و آزمایشگاه های همکار تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها