وقتی تعدادی بازیگر پیر و پاتال دور هم جمع می‌شوند تا دست به یک سری ماجراجویی هیجان‌انگیز و تماشا‌گر پسند بزنند، فیلم «سرخ» راه خود را روی پرده سینما باز می‌کند.
کد خبر: ۸۴۵۷۳۲
ستاره‌های دیروز در صف مقدم مبارزه

به گزارش جام جم آنلاین، این اکشن دلهره‌آور پررمز و راز امشب مهمان شبکه نمایش است و تماشاگران خود را به دنیایی سرشار از حادثه و هیجان می‌برد. اما فرق این فیلم با اکشن‌های مشابه، حضور یک دوجین بازیگر قدیمی و سن و سال‌دار است. از بروس ویلیس بازیگر اصلی فیلم گرفته تا مورگان فریمن، جان مالکوویچ و هلن میرن، کسی نمی‌تواند یک بازیگر جوان اکشن را در دل ماجراجویی آن پیدا کند.

موفقیت احتمالی

این جمع ناجور را روبرت شوینکه فیلمساز آلمانی‌تبار دور هم کرده وآنها را راهی نوعی ماموریت غیرممکن می‌کند که فقط در مجموعه فیلم موفق «ماموریت غیرممکن» تام کروز می‌توانیم آن را پیدا کنیم. زمانی که کلید فیلمبرداری سرخ زده شد، خیلی‌ها نسبت به موفقیت احتمالی آن در بین تماشاگران شک داشتند. این پرسش مطرح بود که آیا کسی علاقه‌ای به دیدار با گروهی از بازیگران تقریبا بازنشسته در نقش‌های محوری یک کار اکشن را دارد یا خیر. برای همین، سازندگان فیلم تمام تلاش خود را به کار بردند تا کاری شسته رفته، شیک و تماشاچای پسند رو کنند. قصد آنها ثابت کردن این موضوع بود که حتی با یک دوجین بازیگر پیر هم می‌توان فیلمی جذاب و تماشایی ارائه کرد.

بروس ویلیس که تماشاگران سینما و تلویزیون او را برای بازی در مجموعه فیلم پرفروش دهه 80 میلادی «جان سخت» می‌شناسند، در سرخ در نقش فرانک موزس بازی می‌کند. او عضو بازنشسته یک سازمان ضدجاسوسی است که زندگی آرامی در کلیولند دارد. با هجوم گروهی افراد مسلح به منزل فرانک، او وارد دنیایی از مشکلات می‌شود و برای محافظت از جان یکی از دوستان خود، مبارزه‌ای بی‌امان را با یک گروه گانگستری شروع می‌کند.

سکانس‌های تعقیب و گریز

در این راه، تعدادی از همکاران پیر و قدیمی فرانک به کمک او می‌آیند. بخش اعظم صحنه‌های سرخ در شهر تورنتوی کانادا فیلمبرداری شده است. حضور گروه سازنده در این محل، هزینه‌های فیلم را پایین آورد. با این حال، تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند برای فیلمی که هیچ ستاره‌ جوانی را در نقش اصلی ندارد، هزینه 58 میلیون دلاری کمی بالاست. اما واقعیت این است که بخش مهمی از این مبلغ، صرف سکانس‌های انفجار و تعقیب و گریز شد. سرخ از تمام عناصر ژانر اکشن بهره گرفته است تا بتواند مخاطبان خود را راضی کند. از سرخ در مراسم اهدای جوایز محصولات اکشن استقبال خوبی به عمل آمد و نقش بروس ویلیس با جان سخت‌های او مقایسه شد. رسانه‌های گروهی هم نوشتند اکشن‌کاری بازیگران سن و سال‌دار فیلم خیلی خوب بود و آنها با توجه به سن خود، تحرک خوبی از خودشان نشان داده‌اند.

ژانر اکشن با نام بازیگران و کارآکترهای جوان گره خورده است. بازیگران اکشن مثل آرنولد، استالونه، ون دام و بروس ویلیس، معروف‌ترین فیلم‌های حادثه‌ای‌شان را در دوران جوانی بازی کرده‌اند. به همین دلیل، تولید فیلمی اکشن با گروهی از بازیگران بازنشسته، حکم حرکت روی لبه تیغ را دارد.

منبع:‌تی‌وی گاید

مترجم: مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها