جام‌جم در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند

اقتصاد مقاومتی؛ حاشیه‌نشین برجام

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، این مهم بر تمام مسئولان واجب است که در جهت انجام بیانات ایشان گام بردارند؛ بنابراین مجلس و دولت همراه با دیگر ارگان‌های مربوط باید درباره چگونگی انجام این امر با یکدیگر به تعامل پرداخته و درباره آن سیاستگذاری کنند تا بستر اجرایی مناسبی در این راه ایجاد شود که بر این اساس وجود ستاد اجرایی قوی، غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۸۴۵۵۱۷
4 گام برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی

هرچند بحث راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی یا بازویی برای سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد آن اوایل دولت یازدهم در پیش‌نویسی که برای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به مجلس و تشخیص مصلحت نظام ارائه شد، پیش‌بینی شده بود، اما بنا به دلایلی به نتیجه نرسید؛ زیرا دولت در آن دوره با توجه به شرایط موجود نیازی به حضور دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی احساس نمی‌کرد.

در حالی که امروز مشخص شده است برای رسیدن هرچه سریع‌تر به مقصد باید آن ملاحظات را فراموش کنیم و با تشکیل این ستاد در این زمینه گام برداریم.

این در حالی است که نباید فراموش کنیم در آخرین دیدار رهبرمعظم انقلاب با هیات وزیران، ایشان نیز بر تشکیل ستادی در این زمینه تاکید فرمودند تا هرچه سریع‌تر سیاست هوشمندانه اقتصاد مقاومتی که می‌تواند اقتصاد کشورمان را نسبت به هرگونه تغییر و تحول بیمه کند، به نتیجه برسد.

از این‌رو برای رسیدن به سرمنزل مقصود و اجرای اقتصاد مقاومتی در کشورمان، باید این چهار نکته را جدی گرفته و اجرایی کنیم:

1ـ شورایی تشکیل دهیم مرکب از معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضاییه و نایب‌رئیس اول مجلس. کار این شورا پیگیری و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باشد و هر قوه‌ای متناسب با وظایف و فعالیت‌هایشان در این شورا گزارش بدهند و موانع را مطرح و پیگیری کنند.

2ـ شورای یاد شده هیاتی سه‌نفره را معرفی کند که از دل آن کارگروهی برای کارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی تعیین شود تا بتواند اقدامات مختلف و متناسب با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

3ـ دولت و قوه قضاییه همزمان دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را با موضوع اقتصاد مقاومتی همسو کنند؛ این بخش لازم است در برنامه ششم نیز دیده شود.

4ـ ارائه گزارش‌های فصلی از روند کار به مردم تا بتوانند در جریان امور و پیشرفت کار قرار گیرند و احیانا به پیشبرد آن کمک کنند.

حمیدرضا فولادگر - نماینده مجلس و رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها