رئیس جمهور در اجتماع مردم ساری اعلام کرد:

ارائه بسته اقتصادی ویژه دولت تا پایان هفته جاری

در جلسه علنی مجلس و با 133 رای موافق

بررسی خارج از دستور طرح اجرای برجام تصویب شد

بررسی خارج از دستور طرح« اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
کد خبر: ۸۴۴۶۸۳
بررسی خارج از دستور طرح اجرای برجام تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ نمایندگان با 133 رای موافق ، 96 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 244 رای با بررسی خارج از دستور این طرح موافقت کردند.

صحن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در حالی آغاز به کار کرد که بررسی طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستور کار آن قرار دارد.

لازم به ذکر است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ، صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وی برای دفاع از طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن علنی امروز مجلس حاضر شدند.

مجید انصاری در جلسه علنی امروز مجلس با تقدیم نامه‌ای به هیئت رئیسه افزود: همه دولت در مورد برجام یکپارچه و یکزبان هستند .

روح الله حسینیان در ابتدای جلسه علنی امروز و در مخالفت با بررسی خارج از دستور طرح یک فوریتی هسته‌ای افزود: ما امروز در نقطه حساس تاریخی قرار داریم و اگر با دقت وارد برجام نشویم قطعا در مقابل نسل های آینده پاسخی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: چرا مجلس وارد کاری می شود که از اصل خلاف قانون اساسی است.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت به سخنان حسینیان واکنش نشان داد و گفت: اینکه آقای حسینیان فرمودند هیات رئیسه عجله کرده و دست هایی پشت پرده است اینگونه نیست.

وی افزود: هیچ خلاف آیین نامه ای انجام نشده است.

لاریجانی تاکید کرد: این طرح حدود دو ماه است که در مجلس مطرح شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا ضمن درخواست از همکاران خود برای موافقت با بررسی خارج از دستور طرح یک فوریتی هسته‌ای گفت: ما می خواهیم به دولت اجازه دهیم به صورت داوطلبانه برجام را اجرا کند.

عباس قائد رحمت در جلسه علنی امروز به عنوان درخواست کننده بررسی خارج از دستور طرح یک فوریتی هسته‌ای مجلس افزود: تعداد از نمایندگان مجلس درخواست کردند این طرح خارج از نوبت در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل خسارت تأخیر در اجرای برجام برای کشور را روزانه صد میلیون یورو دانست و خواستار تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام شد.

پیرموذن در صحن علنی مجلس به عنوان موافق بررسی خارج از دستور طرح اجرای برجام گفت: به طور عام اکنون توپ در زمین ایران و به طور خاص در زمین مجلس است مجلسی که رکن رکینی از جمهوریت نظام است.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در مخالفت با بررسی کلیات طرح یک فوریتی هسته ای مجلس افزود: چرا ما کاری انجام دادیم که مجلس دو تکه شد، اگر مسیر خود را که همان کمیسیون برجام بود طی می کرد، وضع بهتر بود.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کمتر از دو ساعت طرح به این مهمی را بررسی کرده و 200 پیشنهاد دیگر را رد کرده است، به نظر شما این درست است؟

بذرپاش اظهار داشت: اینکه می گویند 90 درصد مردم موافق برجام هستند این نشان می دهد که آنها خودشان را با درجه سیاست تنظیم کرده اند.

احمد توکلی نماینده مردم تهران با استناد به بند (11) ماده (24) آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر وظیفه رئیس و هیئت رئیسه در دفاع از حیثیت مجلس خطاب به لاریجانی گفت: برخورد شما با کمیسیون ویژه بررسی برجام مناسب نبود.

وی افزود: وقتی که اعتراض کرده اند به روش کمیسیون و اعتراض نابجایی هم بود که گفتند کمیسیون بحث کرد 40 روز زحمت کشید و نتیجه بررسی هایش مشخص شدن حقایقی از برجام بود که شما هم ابتدا از آن دفاع کردید.

لاریجانی نیز اظهار داشت: هر کسی که هر حرفی می زند که ما نباید جواب بدهیم؛ ما همیشه از مصوبات کمیسیون ها دفاع می کنیم چون از ارکان مجلسند این دعوای ماست حالا در جامعه از این بحث ها زیاد است و این بحث کنونی ما نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوادیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
۰
۰
... چرا این كارها را می كند؟!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها