جانشین فرمانده نیروی انتظامی از همکاری مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با دستگاه‌های مسئول در شناسایی هویت حجاج جان‌باخته در فاجعه منا خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۵۷

سردار اسکندر مومنی در حاشیه ششمین نشست ناجا با سفرا و کارداران مستقر در تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همکاری در تامین نظم و امنیت ورود حجاج و مجروحان به کشور و همین طور تشییع جان‌باختگان فاجعه منا، اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری مراسم حج در سال‌های آتی و تامین امنیت آن و همچنین انجام آزمایش‌های ژنتیک در مرکز تشخیص هویت پلیس ناجا از جمله اقدامات ما در این حوزه بود.

مومنی یادآور شد: در جاهایی که اجساد کشته‌شدگان قابل شناسایی نبود، کارشناسان با بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های ژنتیک پلیس آگاهی و مرکز تشخیص هویت، نسبت به انجام آزمایش‌های DNA و احراز هویت جان‌باختگان اقدام خواهند کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره جرایم اتباع بیگانه در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس جمهوری اسلامی در مورد اتباع خارجی، جرایم این افراد کنترل شده و در صورتی که چنین مواردی رخ دهد، در کمترین زمان ممکن کشف خواهد شد.

مومنی در پاسخ به پرسش دیگری درباره فاجعه منا اظهار کرد: شناسایی ابعاد این فاجعه و قصورهای انجام شده در حال پیگیری است، ضمن این که ایران نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

وی همچنین در نشست پلیس با سفرا و کارداران مقیم تهران که در مقر مرکزی پلیس برگزار شد، بر ضرورت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با جرایم تاکید کرد و گفت: امروزه دیگر یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با جرایم سازمان یافته و فراملی مقابله کند. هفته بزرگداشت پلیس با شعار اقتدار ملی،‌ همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش آغاز شده و در این هفته فرصت مناسبی برای ما فراهم می‌شود تا با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های درون‌سازمانی و همین طور همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی و اقشار اجتماعی، امنیت و آرامش در سایه اقتدار و همدلی و همزبانی را در جامعه ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از ارکان‌ اصلی جامعه اسلامی برقراری نظم و امنیت در جامعه است و نیروی انتظامی به عنوان نماد حاکمیت و مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت عمومی به عنوان اولین مولفه توسعه پایدار باید از سرمایه‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بهره‌مند شود. جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: مبارزه با جرایم از جنبه داخلی کشورها فراتر رفته و جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به همین دلیل همکاری،‌ تعامل و انتقال تجربیات در سطح منطقه و بین‌الملل تا حد زیادی می‌تواند کشورها را در پیشگیری و مبارزه با جرایم حمایت و یاری کند و سازمان‌های بین‌المللی و فراملی نیز با همین هدف تشکیل شده‌اند. امروزه معضل جرایم سازمان یافته بین‌المللی و فراملی، شالوده اجتماعات بشری را متزلزل کرده و تبدیل به مساله‌ای جهانشمول شده است.

وی با بیان این که قاچاق مواد مخدر در حال حاضر به عنوان یکی از مصادیق مهم جرایم سازمان یافته در جهان محسوب می‌شود، افزود: بدون تردید مبارزه با مواد مخدر به تدابیر مشترک و همکاری‌های گسترده در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز دارد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر این که امروزه به دلیل گسترش و پیچیده شدن جرایم و به خصوص بروز جرایم نوظهور نیاز به همکاری‌های پلیسی، قضایی و دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بیش از پیش احساس می‌شود، اظهار کرد:‌ امنیت جهانی جز با همکاری کشورها حاصل نمی‌شود و جرایمی مانند تروریسم، قاچاق موادمخدر، خشونت،‌ مهاجرت غیرقانونی، جرایم سایبری، جرایم مالی و پولشویی، شبکه‌های جرایم سازمان یافته و قاچاق زنان و کودکان جنبه فرامرزی یافته و هیچ کشوری جز در سایه همکاری‌های بین‌المللی قادر به حمایت از شهروندان خود نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها