روزنامه خندان

استـاتـوس بـاز

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۴۳۴۰۹
باز شدن چرخ هواپیما بدون ادا و اطوار

سیاست روز : باز شدن چرخ هواپیما بدون ادا و اطوار!

یک نماینده مجلس: امیدی به تحول در وزارت راه و شهرسازی نیست. من بارها و بارها رفتم و صحبت کردم اما اثری نکرد.
به نظر شما ایشان در چه موردی صحبت کردند ولی اثری نکرد؟
الف) استخدام پسرخاله جان
ب) کشیدن خط‌آهن تا دم در منزل عمه خانم
ج) برکناری رئیس سازمان هواپیمایی به دلیل تاخیر ده دقیقه‌ای پرواز دختردایی جان
د) اعطای صد واحد مسکونی به صد بچه محل که در انتخابات فعالیت بیشتری دارند و از "تکلیف" ایشان استقبال می‌کنند.

یک نماینده مجلس: آقای وزیر قرار بود شما شخصا مسائل را پیگیری کنید. چند‌بار تاکنون چرخ هواپیما باز نشده است؟
ما از این اظهارنظر نتیجه می‌گیریم که ...
الف) وزیری که شخصا چرخ هواپیما را باز نکند، وزیر نیست. تره فرنگی است.
ب) وزیری که شخصا مسائل را پیگیری نکند، وزیر نیست، کرفس است.
ج) وزیری که شخصا مطالبات نمایندگان را پیگیری نکند، وزیر نیست. بی‌معرفت است.
د) وزیری که باید استیضاح شود حتما استیضاح می‌شود حتی اگر بهانه‌اش باز نشدن چرخ هواپیما باشد.در ضمن بعد از برکناری وزیر تمامی چرخ‌های هواپیما قول می‌دهند بدون ادا و اطوار باز شوند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی: پلیس اخیراً نیز با خواننده‌ای به نام «تتلو» برخورد کرده است.
"تتلو" چیست؟
الف) گونه‌ای از گیاهان کمیاب که در دامنه‌های کوه آلپ می‌روید.
ب) گونه‌ای از خزندگان که در حوالی مرداب میانکاله یافت می‌شود.
ج) گونه‌ای از بندپایان که در اطراف شهر جدید پرند پیدا می‌شود.
د) گونه نادری از موجودات خاص که یک روز برای تهیه کلیپ، ارتش یک مملکت را با ناوها و ناوچه‌هایش در اختیار ایشان می‌گذارند و فردا دستگیرش می‌کنند.

شرق: چرا ایرانی‌ها قیف‌محور هستند؟

ایرانی‌ها به قیف عادت دارند. یعنی قیف مشخصه فرهنگی است. قیف به قبل از کشف نفت بازمی‌گردد. پرفسور قافی معتقد است منشور کوروش در ابتدا قرار بود قیف بشود که یادشان رفت داخلش را سوراخ کنند. برای همین از ترس اینکه کوروش آن را توی کله‌شان نزند حرف‌های کوروش را روی آن نوشتند و رفتند پیش کوروش. کوروش گفت: پس قیف کو؟ ملازمان گفتند: از قیف بهتر داریم؛ منشور. یک کاربرد دارد و برای ریختن چیز زیاد در چیز بی‌گنجایش ازش استفاده می‌کنند. مثل چی‌چی حقوق‌بشر در جامعه. بعد از این، قیف در جاهای مختلف تاریخی استفاده شد.
در دوره‌ای از تاریخ از قیف برای نهادینه‌کردن برخی امور استفاده می‌کردند. با همین فرمول، نفت که مسئله‌ای بین‌المللی بود در ایران مسئله‌ای قیفی شد.

سال‌ها مردم سیاست‌های نفتی را با موضع‌گیری علنی و دلاورانه «بپا نفتی نشی...» از سر گذراندند و اصلا نفهمیدند نفت از کجا آمد و کجا رفت تا اینکه مصدق نفت را ملی کرد و هر ایرانی‌ای احساس کرد هر لحظه نفتی خواهد شد اما در نهایت یک قیف پلاستیکی بهش رسید. سال‌ها بعد احمدی‌نژاد مسئله قیف را در اقتصاد ایران دوباره احیا کرد اما این‌بار ربطی به نفت نداشت و ربط مستقیم به قیر داشت.
متأسفانه با کارشکنی‌های روزنامه «شرق» و همکاران، دولت احمدی‌‌نژاد هیچ‌وقت نتوانست کارش را درست انجام دهد؛ یا یک‌بار قیر نبود یا قیر بود قیف نبود یا قیف و قیر هم که مهیا بود خاوری رفته بود بغل سلین دیون همسایه شده بود. خلاصه طوری بود که این‌قدر قیف و قیر بالا پایین شد که چندتا دکل نفتی گم شد. هم‌زمان با گم‌شدن قیف‌های نفتی دولت ‌هزاران بستنی قیفی از چین وارد کرد تا بدهد دست مردم که سرگرم شوند.

علاوه بر این، هم رسانه‌ها با قیف آشنا هستند هم جوانان که تمام نوجوانی خود را زور می‌زنند تا از سوراخ قیف کنکور عبور کنند. این قیف‌محوری ایرانیان را تبدیل به پدر قیف جهان کرده است. درهمین‌رابطه سال‌هاست که هوای ایران هم سالی چندماه قیفی می‌شود و کسی عین خیالش نیست. یعنی در پاییز و زمستان هوا قیف‌سان و وارونه می‌شود و آلودگی هوا می‌ماند روی سر شهر و آدم‌ها اگر از موارد دیگر سکته نکرده باشند حتما از این بابت دچار تپش قلب خواهند شد.

کیهان:سورپرایز!

گفت: یکی از نمایندگان موافق برجام در اعتراض به گزارش کمیسیون بررسی برجام گفته است این گزارش نقاط منفی برجام را نشان می‌دهد!
گفتم: خب! این که خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که نمایندگان مجلس بدون رفع این نقاط منفی، برجام را تصویب نکنند تا آینده اقتصادی و امنیتی کشور با خطر و فاجعه روبرو نشود.
گفت: پس چرا ایشان و دوستان مدعی اصلاحاتشان با وجود این نقاط منفی، طرح اجرای بدون تغییر برجام را ارائه داده‌اند؟!
گفتم: ایشان گفته است؛ افشای این نقاط منفی باعث می‌شود که دشمن از همین نقاط علیه کشورمان بهره‌برداری کند!
گفت: برجام را خود دشمن تهیه و تصویب کرده است بنابراین از این نقاط باخبر است و اساسا برای بهره‌گیری از آنها این نقاط منفی را در برجام آورده است.
گفتم: چه عرض کنم؟! پرستار بیمارستان به آقایی که پشت در اتاق زایمان ایستاده بود گفت؛ مژده که همسرتان یک فرزند به دنیا آورد. و طرف گفت؛ لطفا این خبر را به خودش نگوئید تا خودم به او خبر بدهم و سورپرایزش کنم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها