کشورهای منطقه آمریکای لاتین جزو کشورهای جهان سومی در سطح جهان محسوب می‌شوند که اقتصادی رو به رشد دارند؛ هزینه‌های زندگی در برخی از کشورهای این منطقه بسیار بالاست.
کد خبر: ۸۴۲۶۳۶
گرانترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین + تصاویر

کشورهای منطقه آمریکای لاتین، جزو کشورهای جهان سومی در سطح جهان محسوب می‌شوند که اقتصادی رو به رشد دارند؛ هزینه‌های زندگی در برخی از کشورهای این منطقه بسیار بالاست.

فاکتورهای بسیاری همچون شاخص قیمت مصرف کننده (ای‌پی‌سی) از آن دسته فاکتورهایی هستند که نشان می‌دهند چه میزان پول برای زندگی در یک کشور کافیست در واقع شما با استفاده از این شاخص‌ها متوجه خواهید شد که زندگی در کشور مورد نظرتان برای شما گران تمام می‌شود یا خیر.

به گزارش فارس، یکی دیگر این فاکتورها شاخص «بیگ مک» نام دارد که در واقع راهیست غیررسمی برای سنجش برابری قدرت خرید دو واحد پول که از طریق آن می‌توان به نرخ برابری واحد پول در بازار یک کشور دست یافت.

در این‌جا قصد داریم تا 5 کشور از منطقه آمریکای لاتین را که هزینه‌های زندگی در آن‌ها بسیار بالاست، به شما معرفی کنیم.

ونزوئلا

ونزوئلا گرانترین کشور در منطقه آمریکای لاتین است؛ از این کشور با شاخص قیمت مصرف کننده 103.49 به عنوان پرهزینه‌ترین کشور در منطقه آمریکای لاتین نام برده می‌شود.

کاراکاس پایتخت ونزوئلا

اطلاعات و آمارهای به دست آمده از اقتصاد و میزان هزینه‌ها در این کشور نشان می‌دهند که زندگی در ونزوئلا در مقایسه با دیگر کشورهای این منطقه بسیار سخت‌تر و پر هزینه‌تر است.

شاخص «بیگ مک» در این کشور در حدود 7.92 درصد است که نشان می‌دهد این کشور جزو گرانترین کشورها حتی در سطح جهانی است.

علاوه بر قیمت‌های بالای کالاها در این کشور، ونزوئلا نیز با تورم بالایی نیز مواجه شده که تاکنون در منطقه آمریکای لاتین بی‌سابقه بوده است.

تورم ونزوئلا در سال 2011 ، 28 درصد بود و هم‌اکنون نیز شرایط بدتر شده و ارزش پول در این کشور تا حد بسیار زیادی تنزل یافته است.

برزیل

با توجه به شاخص ای‌پی‌سی 83.71 در برزیل، این کشور دومین کشور گران برای زندگی در منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

ریو دو ژانیرو

برزیل برای ساکنین آن و یا کسانی که به این کشور سفر می‌کنند کشوری بسیار پرهزینه به شمار می‌آید.

سائوپائولو

دو شهر بزرگ این کشور همچون «سائوپائولو» و «ریو دو ژانیرو» شهرهای بزرگ برزیل، در لیست 20 کشور با هزینه بالای زندگی و گران در سراسر جهان قرار دارند؛ هزینه‌های زندگی در این کشور سرسام آور است.

اروگوئه

اروگوئه در جایگاه سوم گرانترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین قرار دارد؛ شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور برابر با 82.95 درصد است.

مونته‌ویدئو پایتخت اروگوئه

هزینه‌های زندگی در اروگوئه بسیار بالاست و قدرت خرید مردم پایین است.

علاوه بر این در اروگوئه میزان مالیات‌ها نیز بسیار بالا هستند به طوریکه دریافت مالیات 23 درصدی از مردم این کشور، اروگوئه را در جدول کشورهای بسیار گران در منطقه آمریکای لاتین قرار داده است.

کاستاریکا

کاستاریکا کشور کوچکی است اما همواره به عنوان کشوری ثروتمند از لحاظ منابع طبیعی غنی خود در سطح جهان شناخته شده است.

سان خوزه پایتخت کاستاریکا

این کشور به دلیل ایجاد شرایط بسیار مناسب برای گردشگری، برقراری دموکراسی پایدار و فراهم آوردن شرایط آرام برای زندگی لقب سوئیس منطقه آمریکای لاتین را گرفته است.

به طور قطع پیش از بررسی قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی در این کشور، کاستاریکا کشوری مناسب و ایده‌آل برای زندگی به نظر می‌رسد اما واقعیت امر این است که هزینه‌های بالای زندگی و اقامت در کاستاریکا این کشور را در رده چهارم گرانترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین قرار داده است.

شیلی

شیلی یکی از کشورهایی‌ است که هزینه‌های زندگی در آن سر به فلک می‌زند؛ از نظر بسیاری از اقتصاددانان این کشور در بین دیگر کشورهای این منطقه بهترین اقتصاد را دارد اما همین کارشناسان در جای دیگر معترفند که هزینه‌های زندگی در شیلی بسیار بالاست.

سانتیاگو پایتخت شیلی

در این کشور علاوه بر این‌که خرج زندگی بسیار بالاست بلکه قیمت اجاره خانه و همچنین قیمت خرید مواد غذایی نیز گاهی بیش از حد درآمد مردم است و گران به نظر می‌رسد.

هزینه‌های ادامه تحصیل در شیلی نسبت به دیگر کشوهای منطقه آمریکای لاتین بیشتر است.

در نهایت به یاد داشته باشید که اگر هزینه‌های زندگی در این کشورها بالاست دلیل بر این نیست که زندگی در این کشورها غیر‌ممکن است و جذابیتی ندارد.

اکثر مردم این کشورها حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند و خوشبختانه میزان اختلاس و فساد مالی مقامات دولتی در این کشور بسیار پایین است.

این کشورها از دموکراسی پایدار برخوردارند و همچنین توانایی بسیار بالایی در توسعه گسترده اقتصادی دارند و تمام این‌ها شرایط زندگی در این کشورها را برای مردم آسان می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها