مراسم اعطای اعتبارنامه شهر جهانی صنایع دستی به اصفهان، دیروز با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و غدا هیجاوی رئیس شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۱۹۳۱

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این مراسم در هتل عباسی اصفهان، از این شهر به عنوان یکی از پایگاه‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام برد و افزود: اصفهان یکی از کانون‌های تاثیرگذار فرهنگ ایران است که چهار دوره پایتخت کشور بوده است.

فریدون اللهیاری با اشاره به این که فعالیت شورای جهانی صنایع دستی 50 سال قبل و در سال 1964 آغاز شد، گفت: بیش از 50 سال از تشکیل این شورا می‌گذرد و اکنون توانستیم دو شهر مهم ایران یعنی اصفهان و تبریز را به ترتیب به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شهر جهانی بافت فرش به ثبت جهانی برسانیم.

وی با اشاره به این که 196 رشته صنایع دستی شناخته شده در اصفهان وجود دارد، افزود: دوسوم صنایع دستی ایران و یک‌سوم صنایع دستی جهان در اصفهان تولید می‌شود.

رئیس صنف صنایع دستی استان اصفهان نیز از صنایع دستی به عنوان گنجینه ارزشمند ملی نام برد و افزود: این گنجینه‌های ملی از سوی همه ما باید مورد حمایت قرار گیرد.

عباس شیردل خواستار نامگذاری هفته صنایع دستی اصفهان از 11 تا 17 مهر از سوی مسئولان اصفهان شد.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: برنامه‌هایی برای برگزاری حراج بین‌المللی صنایع‌دستی در اصفهان داریم و بر این اساس نیازمند قانون‌های جدید هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها