«جمشید هاشم پور» برای اولین بار در سریال «شهرزاد» به کارگردانی «حسن فتحی» ایفای نقش کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۴۴۰
اولین سریال جمشید هاشم پور با «شهرزاد»

«جمشید هاشم پور» با نام هنری جمشید آریا، مطابق آمار گیشه یک سوپراستار تمام عیار است. او در سال 63 با نقش ماندگار زینال بندری در فیلم تاراج ستاره شد و قریب به بیست سال پولسازترین ستاره سینمای ایران باقی ماند و تا مدتها تیپ قهرمان سرتراشیده، مردم را به گیشه سینما می کشاند.

هاشم‌پور که در چند سال گذشته هر فیلمی را برای بازی نمی پذیرفت و حضور کمتری در سینما داشت، در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی، در نقش و گریمی متفاوت ظاهر شده است و پس از فیلم سینمایی کیفر، بار دیگر با فتحی همراهی و با مصطفی زمانی بازی می کند.

جمشید هاشم پور، سال ها به عنوان یکی از بازیگران پرطرفدار ژانر اکشن سینمای ایران به شمار می رفت. او همچنین با بازی متفاوتش در فیلم های «مادر» و «دلشدگان» مرحوم علی حاتمی، «روز باشکوه» کیانوش عیاری و «پرده آخر» واروژ کریم مسیحی توانایی و نبوغ بازیگری خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت تا در نهایت، بازی در فیلم های «آواز قو» و «واکنش پنجم» برای او نامزدی در جشنواره‌ی فیلم فجر و کسب سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت و موجب شد او بازیگری گزیده کار و سخت گیر در انتخاب شود.

هاشم پور تاکنون تجربه بازی در هیچ سریال تلویزیونی را نداشته و همیشه در پرده سینماها دیده می شده است. اکنون او برای نخستین بار در یک سریال با ژانر تاریخی با نقشی تاثیرگذار و گریمی خاص خودش بازی می کند.

سریال شهرزاد که اکنون فیلمبرداری آن به پایان رسیده است، به عنوان بزرگترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور، از 20 مهرماه توزیع و پخش می شود. در «شهرزاد» ستاره های سه نسل سینمای ایران کنار هم قرار گرفته اند. نسل اول بازیگرانی چون علی نصیریان و محمود پاک نیت، نسل دوم جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب و نسل سوم ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی در این سریال نقش آفرینی می کنند.

تهیه کننده این سریال سید محمد امامی تهیه کننده موفق سریال «شاهگوش» است. فیلم برداری فصل نخست این سریال با سرمایه گذاری مشترک سید هادی رضوی و سید محمد امامی در طول سه سال تولید و پیش تولید در شهریورماه امسال به طور کامل به پایان رسیده است. داستان «شهرزاد» روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است و توسط «حسن فتحی» و «نغمه ثمینی» نوشته شده است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها