ابتدا جرایم خود را با برادرش آغاز کرد و به قاچاق موادمخدر و کالا می‌پرداخت، اما بعد از مرگ برادرش به جرایم خود ادامه داد و قتل و آدم‌ربایی هم چاشنی جرایمش شد. به‌راحتی آدم می‌کشت و همیشه تحت حمایت آدم‌هایش بود.
کد خبر: ۸۴۱۳۴۰
گانگستری با کلکسیونی از جرایم

این متهم از حدود 20 سالگی به قاچاق موادمخدر روی آورد و برخلاف خانواده خود که کشاورز بودند از طریق قاچاق کالا و موادمخدر و همچنین راهبندان و گروگانگیری امرار معاش می‌کرد.اوایل‌ با همکاری برادرش اقدامات مجرمانه‌اش را انجام می‌داد، ولی بعد از چند سال برادر متهم در یک درگیری طایفه‌ای توسط افراد طایفه خودش کشته شد. متهم 41 ساله با کشته شدن برادرش مدتی تنها کار کرد و کم‌کم به عنوان یک شرور سابقه‌دار در منطقه شناسایی شد. با گذشت زمان و بیشتر شدن فعالیت این متهم در زمینه قاچاق و شرارت، او با هشت نفر از اشرار منطقه باند شرارت تشکیل داد و به‌عنوان سردسته باند به فعالیت ‌پرداخت.

این باند به قاچاق موادمخدر می‌پرداخت و در هر زمان که از این کار فارغ می‌شدند به گروگانگیری ‌‌یا راهبندان ‌می‌پرداختند و اموال مردم را غارت می‌کردند. در طول این مدت ماموران پلیس برای دستگیری این اشرار بسیارتلاش کردند و شش نفر از ماموران پلیس در همین راه به شهادت رسیدند. اسم این گروه برای مردم منطقه ترسناک شده بود و هر زمان که با آنها مواجه می‌شدند، می‌دانستند راهی جز تقدیم اموالشان به این اشرار ندارند.

اعضای این باند که همگی چریک بودند در عملیات مختلف سرکرده را همراهی می‌کردند و پنج نفر از آنها در همین عملیات‌های مسلحانه به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر درباره مجرم 41 ساله گفت: این مرد که از اهالی شهرستان ایرانشهر است از حدود 16 سال پیش متواری بود و به‌دلیل مرزی بودن منطقه، هر زمان که تهدید پلیس را روی خودش احساس می‌کرد به سمت پاکستان متواری می‌شد.

دوستعلی جلیلیان همچنین ادامه داد: او گاهی اوقات برای دیدن خانواده‌اش یک یا دو روز به خانه بازمی‌گشت و دوباره به سمت پاکستان فرار می‌کرد.

وی درباره جرایم ‌ به صورت دقیق گفت: شرکت در درگیری منجر به شهادت شش نفر از پرسنل پاسگاه دامن در‌ هفدهم آذر 78، سرقت مسلحانه خودروی وانت، سرقت مسلحانه دو دستگاه موتورسیکلت، سرقت مسلحانه خودروی تویوتا با انگیزه درگیری طایفه‌ای، سرقت خودروی پیکان با ایجاد جراحت به راننده آن، راهبندی اتوبوس و غارت اموال مسافران آن، راهبندی نسبت به اتوبوس در منطقه کاوندر خاش همراه با تیراندازی که منجر به مجروحیت سه نفر از ماموران ناجا داخل اتوبوس شد، درگیری با ماموران شهرستان کهنوج که منجر به هلاکت یکی از چریک‌های وی شد، قاچاق کالا، قتل فردی در منطقه فاریاب کرمان هنگام معامله موادمخدر گروگانگیری دو پزشک
گروگانگیری فردی با انگیزه شخصی حمل سلاح شکاری غیرمجاز تیراندازی که منجر به جراحت راننده اتوبوس شده است و اخاذی از خودروی حامل سوخت از جمله جرایم اثبات شده این متهم است. درباره جرایم دیگر این فرد ماموران در حال تحقیق هستند.

این متهم با جثه معمولی، خانواده‌های پولدار و سرشناس را شناسایی می‌کرده و با کمک همدستان خود یکی از اعضای این خانواده‌ها را ربوده و از آنها اخاذی می‌کردند.

رئیس پلیس شهرستان ایرانشهر درباره نحوه گروگانگیری‌می‌گوید: با توجه به گذشت زمان زیاد از گروگانگیری‌های این متهم، آمار دقیقی از گروگانگیری‌های او در دست نیست ولی این سه مورد آدم‌ربایی‌های اعلام شده همگی با انگیزه اخاذی انجام شده است و آدم‌رباها پس از دریافت پول گروگان‌های خود را آزاد می‌کردند.

سرگرد آدینه، رئیس پلیس آگاهی ایرانشهر نیز درباره نحوه دستگیری متهم گفت: به دلیل شرایط منطقه این افراد به‌راحتی می‌توانستند از مرز فرار کرد‌ه یا به‌راحتی موادمخدر و اسلحه جابه‌جا کنند. این متهم نیز در آخرین عمل مجرمانه خود از مرز پاکستان به طرف ایران اسلحه قاچاق کرده و به افرادی که در شهرستان ایرانشهر ‌یا شهر‌ها و شهرستان‌های اطراف خواستار اسلحه بودند، فروخته است.

وی همچنین گفت: ماموران با اطلاع از این موضوع، پرونده را پیگیری کردند و دریافتند ‌ قاچاقچی اسلحه، شرور معروف است. پس از هلاکت پنج نفر از چریک‌های او در عملیات مختلف، سه نفر دیگر هم او را رها کردند و این متهم به تنهایی مشغول به کار شده بود.

به همین دلیل قدرتش کم شده و هفته گذشته با حمله پلیس به مخفیگاهش در ایرانشهر دستگیر شد. آدینه درباره محل فعالیت‌های مرد شرور گفت: او در این سال‌ها علاوه بر ایرانشهر در کرمان، کهنوج، بلوچستان، خارک، اسلام‌آباد و دشت بزمان فعالیت می‌کرده و به قاچاق کالا و موادمخدر مشغول بوده است.

این مقام پلیس در پایان گفت:متهم اکنون در زندان شهرستان است و تحقیقات پلیس درباره جرایم و اقدامات احتمالی او همچنان ادامه دارد.

امیر‌علی حقیقت‌طلب / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
برچسب ها: جرایم متهم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها