اوباما و پوتین توافق کردند

جنگنده های روسیه بر فراز سوریه

سفارت آمریکا در مسکو از توافق رئیس جمهوری این کشور و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی برای انجام عملیات بمباران مواضع داعش توسط جنگنده های روسیه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۹۳۳
جنگنده های روسیه بر فراز سوریه

به گزارش ایرنا، یک مقام سفارت آمریکا در روسیه امروز (چهارشنبه) خبر این توافق را که در دیدار روز دوشنبه «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به دست آمد اعلام کرد.

«ویلیام استیونس» دبیر مطبوعاتی سفارت آمریکا در این زمینه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: پوتین و اوباما پذیرفتند که کانال مناسب اطلاع رسانی برای جلوگیری از بروز سوء تفاهم بین یگان های ائتلاف به رهبری آمریکا و فرماندهان عملیاتی روسیه در عملیات ضد داعش شکل گیرد.

سفارت آمریکا افزوده است: رئیسان جمهوری هر دو کشور درباره اینکه مبارزه با داعش به نفع هر دو کشور است، به توافق رسیدند.

مقام آمریکایی با وجود این موضع، اعلام کرد که از نظر ما «بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شریک مناسبی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نیست» که با دیدگاه روسیه تضاد کامل دارد.

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه نیز امروز به اتفاق آرا به استفاده از نیروهای مسلح این کشور در خارج از مرزها رای موافق داد.

رسانه های روسی پیشتر از درخواست رئیس جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور برای صدور مجوز استفاده از نیروهای نظامی این کشور در خارج از مرزها خبر داده بودند.
با این مصوبه پوتین می تواند دستور اقدام نظامی را در خارج از مرزهای این کشور صادر کند.

روسیه هنوز از قصد قطعی خود برای انجام عملیات نظامی به صورت مستقیم گزارشی منتشر نکرده است.

براساس گزارش های انتشار یافته، روسیه افزون بر استقرار 36 فروند جنگنده در پایگاه نظامی لاذقیه، تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نیز به سوریه ارسال کرده است که می تواند در عملیات احتمالی نظامیان روسی علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی بکار گرفته شود.

روسیه اعلام کرده است، ارتش سوریه تنها نیروی زمینی کارآمد در مبارزه با تروریست هاست و به حمایت نظامی و آموزشی از این نیرو ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها