این روزها با توجه به شرایط بازار جهانی، میلیونر شدن آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست، فقط کافی است کمی ‌جسارت داشته باشید و به ایده‌ای که در ذهنتان می‌گذرد جامه‌عمل بپوشانید، هرچند اگر به ظاهر مسخره و خنده‌دار به نظر برسند. به‌خاطر بسپارید که ایده‌های مبتکرانه عجیب و غریب درست همان‌هایی هستند که این روزها اشخاص برای متفاوت به نظر رسیدن برای آن سر و دست می‌شکانند. این هفته سراغ بعضی از این خلاقیت‌های پولساز می‌رویم.
کد خبر: ۸۴۰۴۱۶

چاپ «بهانه‌» برای مرخصی

اگر روزی به آمریکا مهاجرت کردید و پس از مدتی کار، به عذر و بهانه‌ای برای غیبت از کارتان نیاز داشتید، نگران نباشید چرا که از مدتی پیش یک شرکت با تامین نامه‌های عذر غیبت اینترنتی برای کارمندان و دانشجویان بازار داغی پیدا کرده است.

داستان از این قرار است که چندی پیش مردی برای گرفتن چند روز مرخصی اضافی اقدام به طراحی اعلامیه تقلبی ترحیم یکی از اعضای خانواده‌اش کرد که البته با رو شدن دستش بلافاصله از کار اخراج شد. اما این اتفاق نه‌تنها باعث ناراحتی و درماندگی او نشد بلکه جرقه‌ای برای انجام کاری بزرگ در ذهن او زده شد. او پس از اخراج؛ موفق به راه‌اندازی وبسایتی برای تامین بهانه مرخصی از کار و مدرسه برای کارمندان و دانش‌آموزان در ازای گرفتن مبلغ 25 دلار شد.

او در این وبسایت کار طراحی برگه‌های مرخصی از پزشک یا بیمارستان را انجام می‌داد. او علاوه بر این، نامه‌های احضاریه به دادگاه را برای گرفتن مرخصی کارمندان طراحی می‌کرد. کار به این صورت است که مشتریان شرکت الگوی نسخه را دریافت می‌کنند و از آن پرینت می‌گیرند، سپس نام خود و آدرس پزشک یا بیمارستان مربوط را در آن وارد می‌کنند. آنهایی هم که برای مرخصی گرفتن از بهانه احضاریه دادگاه استفاده می‌کنند، اطلاعات مربوط به ساختمان دادگستری را در فرم احضاریه وارد می‌کنند.

بنیانگذار این سایت کارش را با 300 دلار شروع کرد و اکنون کارش را از طریق یک لپ‌تاپ در یک شهر کوچک در اوکلاهما انجام می‌دهد. این سایت به‌طور ماهانه 15 هزار مراجعه دارد. بنیانگذار این سایت به همین راحتی و با ایده‌ای کوچک توانست چنین دارایی عظیمی‌ را به دست بیاورد.

بابانوئل نامه‌نگار

این روزها مردم معتقدند که کریسمس تبدیل به ابزاری برای درآمدزایی و حتی بدتر از آن، تبدیل به وسیله‌ای برای سودجویی و سرکیسه کردن مردم شده است؛ به خصوص بابانوئل‌های فراوانی که در نزدیکی سال نو بساطشان را در خیابان پهن کرده و به بهانه سال نو فروششان را بالا می‌برند. این بابانوئل‌ها، همان دوره‌گردان دستفروشی هستند که مردم در طول سال بارها در کنار خیابان شاهد آنها بوده‌اند.

اما این‌بار بابانوئل زرنگ ما تصمیم می‌گیرد تا به جای دستفروشی، با ایده‌ای مکارانه ره صدساله را یک‌شبه بپیماید، که البته موفق نیز می‌شود.

این مرد با طراحی کردن یک وبسایت کار خود را آغاز کرد. او در این وبسایت ادعا کرده بود که بابانوئل است و خانه او درقطب شمال و آلاسکاست. وی در وبسایت از خانواده‌ها درخواست کرد تا آدرس پستی خود را در این سایت ثبت کرده و ده دلار نیز به حساب بابانوئل واریز کنند تا فرزند کوچک آنها بتواند در شب سال نو نامه‌ای از طرف بابانوئل دریافت کند. او در سایتش عنوان کرده بود که این مبلغ هزینه رسیدن نامه بابانوئل از راه دراز قطب شمال تا منزل شماست.

جالب است بدانید که حدود 200 هزار خانواده این ادعا را باور کردند و برای رسیدن نامه بابانوئل به دست فرزندشان مبلغ مورد نظر را به حساب بابانوئل حیله‌گر واریز کردند.

این بابانوئل کلاهبردار توانست با استفاده از این ایده مبلغ 2میلیون دلار از سراسر جهان دریافت کند. این مبلغ توسط خانواده کودکانی که تا شب عید کریسمس با چشمانی خیره منتظر رسیدن نامه بابانوئل بودند به حساب این مرد واریز شد و او را صاحب ثروتی بادآورده کرد.

عینک آفتابی برای سگ‌های باکلاس

درست است که عینک آفتابی برای سگ‌ها چیز عجیبی است، اما عجیب‌تر ‌این ‌که این محصول به قدری مشتری پیدا کرد که ظرف کوتاه‌ترین مدت ایده‌پردازان و تولیدکنندگان آن میلیونر
شدند!

اما نکته مهم اینجاست که این عینک‌ها که «داگل» نامیده می‌شود، وسیله‌ای تزئینی برای سگ‌های معمولی نیست، بلکه ابزاری برای سگ‌های جست‌وجوگر و نجات‌دهنده، سگ‌های پلیس و حتی سگ‌های ارتش است. این وسیله در ابتدا، مخصوص محافظت از چشمان سگ‌های ناجی در برابر توفان‌های شن در صحراها و بیابان‌ها بود، اما رفته‌رفته جنبه تزئینی به خود گرفت و به ابزاری برای فشن کردن سگ‌های خانگی تبدیل شد.

پس از مدتی بیشتر صاحبان سگ‌ها این عینک‌ها را برای محافظت چشم سگشان در برابر نور خورشید و شیک‌تر کردن حیوانشان خریداری می‌کردند. به این وسیله شرکت به هدف خود یعنی فروش بیشتر و ثروتمند شدن دست یافت.

این کارخانه توانست با ابداع این محصول خلاقانه بازار زیورآلات حیوانات خانگی را در دست گرفته و ثروت هنگفتی را به دست آورد.

علاوه بر عینک، این کارخانه اکنون با تولید وسایل تزئینی دیگر مثل کوله‌پشتی، تی‌شرت، کلاه و اسباب بازی برای حیوانات روز به‌ روز بر ارزش و سهام شرکت خود می‌افزاید.

یادم، تو را فراموش

یادم، تو را فراموش؛ بازی جالبی است که همه ما با شکستن استخوان جناغ از آن خاطره داریم. اما همین شکاندن استخوان جناغ سینه در فرهنگ‌های دیگر به معنای برآورده شدن آرزوهاست. با این حال چه کسی فکر می‌کند که روزی بازاری داغ برای خرید استخوان آرزو (استخوان جناق مرغ) آن هم از نوع پلاستیکی‌اش پیدا شود.

کن آهرونی، مردی است که چند سال پیش شرکتی برای تجارت استخوان جناغ مرغ تاسیس کرد. این ایده وقتی به ذهن او رسید که در شب عید شکرگزاری دید که افراد سرمیز شام برسر این‌که چه کسی استخوان جناغ را بشکند با هم بحث می‌کنند. در حال حاضر این شرکت روزانه 30 هزار استخوان تولید می‌کند که آنها را در قالب طرح‌های سفارشی و منقوش برای استفاده شخصی، شرکتی و تبلیغاتی به فروش می‌رساند. او در سال 2006 اعلام کرد که سود سهام شرکت او سالانه حدود 700 هزار دلار است. علاوه بر این، فروش این شرکت بیش از 2.5 میلیون دلار در سال است. نکته جالب اینجاست که چند سال پیش شرکتی که قصد داشت با استفاده از ایده این شرکت اقدام به درآمدزایی کند توسط پلیس شناسایی شد و روسای آن به دادگاه فراخوانده شدند. آنها به دلیل عدم رعایت قانون کپی‌رایت به پرداخت 1.7 میلیون دلار جریمه‌ محکوم شدند. از آن پس لوگوی مخصوص این شرکت برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد برای همه محصولات طراحی شد.

حالا او با استفاده از فکر خلاقش صاحب یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های دنیاست و شما می‌بینید که حتی با استفاده از عقاید نه‌چندان علمی‌ و درست مردم هم می‌توان میلیونر شد !

بالش‌هایی از جنس بلال

کیم لوین، زن خانه‌داری است که با عملی کردن یک ایده ساده و خنده‌دار صاحب میلیون‌ها دلار ثروت شد. او با ساختن یک نوع بالش خاص به نام «واویت» به شکلی باور نکردنی توجه بازار جهانی را به خود جلب کرد. او پس از ایجاد یک جرقه کوچک در ذهنش فهمید که اگر مقداری ذرت داخل پارچه بگذارد و آن را به شکل یک بالش بدوزد و سپس آن را داخل مایکروفر قرار دهد، یک بالش گرم و آرامش‌بخش ساخته خواهد شد پس دست به کار شد. او با این ایده چند میلیون دلار پول به دست آورد.

نکته جالب این اختراع اینجاست که خاصیت این محصول پایدار است یعنی پس از قرار دادن این بالش در مایکروفر، بالش دیگر تا مدت‌ها خاصیت گرمادهی ملایمش را از دست نمی‌دهد.

کیم در ابتدا گمان می‌کرد که بالش دست‌سازش می‌تواند فقط هدیه‌ای جالب برای فرزندان و افراد هم‌محله‌ای‌اش باشد، اما بعد از مدتی کوتاه دریافت که ایده خلاقانه او ظرفیت بالایی برای همه‌گیر شدن دارد. او این موضوع را زمانی دریافت که همسایگانش حتی در نیمه‌های شب با او تماس می‌گرفتند و از او تقاضای بالش آرامش بخش دیگری را می‌کردند. در آن زمان بود که کیم دریافت‌ این ایده می‌تواند یک فرصت استثنایی برای او باشد. پس از مدتی یک مجتمع تجاری تصمیم گرفت که بالش‌های کیم را در فروشگاه‌هایش به مشتریان عرضه کند. حالا با گذشت زمان نه‌چندان زیاد او به زنی میلیونر تبدیل شده است و حتی چند کتاب نیز درباره تجارت و روش‌های موفقیتش به چاپ رسانده است.

دینا فرهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها