درد بزرگی در دل دارد اما با وجود این غم بزرگ و فرصت بسیار بزرگی که از دست داد برای هم تیمی هایش اشک ریخت و از موفقیت عظیم آنها یک دنیا خوشحال شد.
کد خبر: ۸۴۰۰۲۱
نیلوفر اردلان : ایران در جام جهانی سوم یا چهارم می شود

نیلوفر اردلان که در تمامی سال های گذشته یک لحظه تیم ملی را کنار نگذاشته بنا به یک دلیل کاملا غیر ورزشی حضور در جام ملت های آسیا را از دست تا یکی از بزرگ ترین فرصت های زندگی ورزشی اش را از دست بدهد اما با اینکه کیلومترها از تیم ملی فوتسال بانوان و دوستان صمیمی اش فاصله داشت بسیار حرص وجوش خورد. او که بازی های تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت های آسیا را با اینترنت به صورت زنده مشاهده کرد با هر گل هم تیمی هایش بالا و پایین پرید و با هر گلی که ایران دریافت کرد استرس و نگرانی وجودش را پر کرد. کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران که به دلیل مخالفت همسرش فرصت حضور در جام ملت های آسیا را که به میزبانی مالزی برگزار شد از دست داد می گوید قهرمانی تیم ملی در آسیا بزرگ ترین اتفاق زندگی ورزشی اش بوده است.

حسادت و تنگ نظری هرگز در تیم ملی فوتسال بانوان وجود ندارد. بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان آنچنان به یکدیگر نزدیکند که از موفقیت یکدیگر اشک شوق می ریزند. نیلوفر اردلان هم به عنوان کاپیتان و بزرگ‌تر تیم با اینکه در کنار تیم نبود برای هم تیمی هایش اشک شوق ریخت. اردلان بابت غیبت در جام ملت های آسیا نه تنها ناامید نیست بلکه با امیدواری بیشتری به آینده نگاه می کند. تیم ملی فوتسال بانوان جام جهانی فوتسال زنان در گواتمالا را در پیش رو دارد و اگر مشکل نیلوفر تا آن زمان حل شود او کاپیتان تیم ایران در این رقابت ها خواهد بود، رقابت هایی که او اعتقاد دارد ایران می تواند در آن از سکو بالا برود.

او که از همان روز راه اندازی فوتسال بانوان در تهران (یعنی سال 1375) در این رشته فعالیت می کند در سال های اخیر هم در فوتبال بازی کرده و هم در فوتسال اما اکنون فقط بازیکن فوتسال است.

به فاصله یک روز پس از پایان جام ملت های آسیا و قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در این رقابت ها نیلوفر اردلان پاسخگوی سوالات جام جم ورزشی شد.

حتما پیش بینی قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران را در رقابت های جام ملت های آسیا می کردید.
بله. من خود را از تیم جدا نمی بینم و نخواهم دید. روز گذشته هم در فرودگاه بودم و از هم تیمی هایم استقبال کردم. همان حس و حالی را که بچه ها داشتند من هم داشتم. پس از قهرمانی تیم ملی از خوشحالی گریه کردم. تا به حال اینقدر در زندگی ام خوشحال نبوده ام. وقتی می بینم بازیکنان با تکنیک های خود چه گل هایی زدند خوشحال می شوم . خوشحالم که نبود من برای تیم ملی مشکلی ایجاد نکرد. در واقع من از هم تیمی هایم قول گرفته بودم که جای من را پر کنند. وقتی سارا شیربیگی پس از دو گلی که به مالزی زد و گل هایش را به من تقدیم کرد واقعا خوشحال بودم. باید بگویم این مقام قهرمانی به من هم رسید. من شریک قهرمانی هم تیمی هایم هستم.

حالا تیم ملی فوتسال بانوان جام جهانی کوچک گواتمالا در پیش رو دارد. سال گذشته تیم به بهانه دوری مسافت اعزام نشد. اکنون پیش بینی شما از حضور تیم ملی بانوان در این رقابت ها چیست؟
خوشبختانه آقای کفاشیان (رییس فدراسیون فوتبال) در فوتبال آسیا کرسی دارند. بازیکنان تیم ملی هم که در آسیا گل کاشتند بنابراین تیم قطعا به جام جهانی می رود. حق ماست که در رقابت ها باشیم و از نام ایران دفاع کنیم. از آسیا ایران و ژاپن به این رقابت ها دعوت شده اند. تیم ایران را نباید رها کرد. دو سال پیش پس از نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های داخل سالن آسیا این تیم به حال خود رها شد. به همین دلیل تیم ملی تا مدتی نتایج غیر قابل قبولی به دست می آورد. اما خوشبختانه تیم دوباره قوت گرفت و شاکله اصلی تیم برگشت. تیم با قدرت راهی جام ملت های آسیا شد اما امیدواریم با این قهرمانی به خودمان غره نشویم. الان ما تیم پنجم دنیا هستیم. ما باز هم توانایی این را داریم که ژاپن نه فقط در فینال جام ملت های آسیا که هر جای دیگری هم شکست بدهیم. تیم ملی فوتسال زنان روسیه نیز آبان ماه به تهران می آید تا در مقابل ما بازی تدارکاتی برگزار کند. با این تدارکات ها ما می توانیم در گواتمالا سوم و یا حداقل چهارم شویم.

لیگ فوتسال بانوان چقدر بر روی قهرمانی تیم ملی در آسیا تاثیرگذار بود؟
لیگ فوتسال در دو سال اخیر خیلی خوب و منظم بود. البته این لیگ یک سری کم و کاستی هایی داشت اما اکنون از دل همین لیگ دو ، سه بازیکن خیلی خوب بیرون آمد. اکنون ما باید بر روی رده های پایه برنامه ریزی کنیم. بسیاری از بازیکنان تیم ملی یک ، دو و یا نهایت چهار سال دیگر بتوانند بازی کنند به همین دلیل باید بر روی رده های پایه برنامه ریزی کنیم. کفاشیان و عرب عامری( نایب رییس فدراسیون در امور بانوان) باید به فکر تیم های پایه و تشکیل تیم دوم برای تیم ملی فوتسال باشند. فوتسال از همان زمانی که راه افتاد حرف های زیادی برای گفتن داشت. حیف است این رشته به حال خود رها شود. همین الان تعداد زیادی از بازیکنان 14 ، 15 ساله با من تماس می گیرند اما من به آنها می گویم واقعا تیم و یا جای دیگری ندارم که به آنها معرفی کنم. این دخترها واقعا حیف هستند. اگر کسی به آنها بها بدهند تا 20 سالگی به مرز حرفه ای بودن می رسند. تیم های ما با تشکیل تیم های پایه باید ریشه دارتر شوند.

فرشته کریمی پس از پایان جام ملت های آسیا به عنوان برترین بازیکن تورنمنت معرفی شد. به غیر از او فکر می کنید کدام بازیکن در قهرمانی تیم ملی بیشترین تاثیر را داشت؟
فرشته استعداد نابی در فوتبال است. او اکنون برترین بازیکن آسیاست. البته چون کسی بازی های تیم ملی فوتسال بانوان را نمی بیند خیلی از بازیکنان خوب ما شناخته نمی شوند. به نظر من فرزانه توسلی (دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان) مقابل ژاپن وتایلند عالی بازی کرد. هیچ گلری به اندازه او جنگنده نیست. فرزانه یک دروازه بان کامل است. وقتی او درون دروازه می ایستد من پشتم گرم است. به هیچ توپی اجازه عبور نمی دهد. باید بیشتر از این ها به فرزانه بها داده شود. از دیگر بازیکنان خوب تیم ملی باید به نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی، و فهیمه زارعی هم اشاره کنم. نسیمه واقعا بازیکن تاثیر گداری بود اما متاسفانه کسی این بازیکنان خوب را نمی شناسد. البته اگر دنیای مجازی نبود چنین بازتاب وسیعی برای قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دنیا به وجود نمی آید. این تیم حاصل زحمات شهرزاد مظفر (سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان) است. البته فریده شجاعی( نایب رییس سابق در امور بانوان) هم خیلی زحمت کشید.

از تیم ملی بگذریم. در لیگ در کدام تیم بازی می کنید؟
دانشگاه آزاد. قبلا در پرسپولیس بازی می کردیم اما چون پول ما را نمی دادند قهر کردیم. دانشگاه آزاد الان واقعا تیم خوبی است. تیمداری خوبی در این باشگاه وجود دارد.

صحبت پایانی تان را هم می شنویم؟
امیدوارم مشکلم هر چه سریع تر حل شود و مسئولان صدای من را بشنوند. این موضوع حل شدنی است. من جام ملت های آسیا را از دست دادم و حالا نمی خواهم جام جهانی را هم از دست بدهم. افتخاری که من به دست می آورم برای کشورم است. من یک مادر هستم اما قرار نیست از حق خودم بگذرم. رادان (پسرم) اکنون کلاس اول ابتدایی است و تا شش ، هفت ماه دیگر سواد خواندن و نوشتن به دست می آورد و می تواند نام من را در اخبار مختلف بخواند. او قطعا به من افتخار خواهد کرد. حق من این است که در کنار تیم ملی باشم. نباید به خاطر خودخواهی یک آدم دیگر این فرصت ها از من سلب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها