به فصل سرما که نزدیک می‌شویم، بازار لبو‌فروشی‌ها هم داغ می‌شود. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد قدرت عضلانی در مبتلایان به نارسایی قلبی با خوردن رژیم غذایی سرشار از نیترات افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۹۹۹۰

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که مصرف نیترات‌های مغذی عملکرد ماهیچه‌ها را در ورزشکاران بالا می‌برد. نیترات‌ها آن دسته از ترکیبات فعال موجود در آب لبو هستند که در موادی چون اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌سبز مانند کرفس یافت می‌شود. این نیتریت‌ها هنگام ورزش به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود که اثرات مثبتی را روی فشار خون و سلامت قلب و عروق به جا می‌گذارد. فواید این ماده معمولا هنگام انجام ورزش‌های هوازی چون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا که حجم تنفس به منظور رساندن اکسیژن بیشتر به بدن بالا می‌رود، یافت می‌شود.

محققان دریافتند که مبتلایان به نارسایی قلبی نیز می‌توانند به اندازه ورزشکاران از فواید این ماده استفاده کنند. نارسایی قلبی، کاهش تدریجی ظرفیت پمپاژ خون است و زمانی که قلب ضعیف می‌شود، خستگی و کوتاه تنفس‌ها فعالیت‌های روزانه را برای فرد دشوار می‌کند. از آنجا که انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره نیازمند قدرت بدنی بالاست، بالا بردن توان ماهیچه‌ای به‌ویژه در بیمارانی که از نارسایی قلبی، سرطان و دیگر بیماری‌ها رنج می‌برند اهمیت زیادی دارد. پژوهشگران مصرف آب لبو را روی مبتلایان به نارسایی قلبی مورد آزمایش قرار دادند و در نهایت دریافتند که نیترات موجود در آب لبو تا 13 درصد قدرت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. یکی از مشکلاتی که آدمی با بالا رفتن سن مواجه می‌شود، تضعیف ماهیچه و کند شدن ماهیچه‌هاست. به‌طور کلی با پیر شدن، به‌ازای هر سال یک درصد ماهیچه‌ها عملکرد خود را از دست می‌دهند.

منبع: medicalnewstoday

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها