بنا: برای موفقیت در المپیک برگشتم

بازگشت معمار

کوله باری از تجربه و افتخار، شخصیت قابل توجه کم‌نظیر و چندین و چند لقب منحصر به فرد از جمله ویژگی‌های مردی است که دیروز دوباره به میدان آمد تا در ریو 2016 فرشته نجات کشتی فرنگی باشد؛ محمد بنا بازگشت!
کد خبر: ۸۳۹۸۸۳

برای کشتی فرنگی ایران که در المپیک 2012 لندن با کسب سه مدال طلا گل سرسبد ورزش ایران لقب گرفت خیلی سنگین بود که یک سال پیش از المپیک 2016 ریو، در جهانی لاس وگاس به کسب سه مدال نقره و برنز بسنده کند، آن هم در شرایطی که همه نامداران سال‌های اخیر خود را به همراه داشت.چنین نتیجه‌ای مثل همیشه ذهن‌ها را متوجه محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کرد.

محمد بنا در حالی به راس کادر فنی بازگشت که با وجود پاره‌ای تردیدهای رسانه‌ای، جام‌جم در چندین شماره پیایی گذشته خود بازگشت او را قطع به یقین عنوان کرده بود.

مردی که در غیابش چه موفقیتی حاصل می‌شد و چه شکستی رقم می‌خورد سایه‌اش بر جانشینانش سنگینی می‌کرد. کسی که اردیبهشت 93 پس از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی آسیا قهر کرد و عطای کارکردن در تیم ملی را به لقایش بخشید. در این ماه‌ها کارنامه تیم ملی کشتی فرنگی ایران عبارت بود از قهرمانی در آسیا، قهرمانی در جام جهانی، قهرمانی در رقابت‌های جهانی، سومی در جام جهانی و چهارمی در رقابت‌های جهانی. عناوینی که در نگاهی گذرا کارنامه‌ای موفق تلقی می‌شود با این حال دوستداران کشتی هرگز نتوانستند با نبود بنا کنار بیایند حتی اگر خود او را مسبب کناره‌گیری‌اش از تیم ملی می‌دانستند.

در چنین شرایطی نتیجه ضعیف در جهانی لاس وگاس چنان سنگین بود که ناظران و دوستداران کشتی بازگشت بنا را یادآور شدند و به تبع افکار عمومی، فدراسیون کشتی نیز فرش قرمز را برای او پهن کرد. وقتی رسول خادم، رئیس فدراسیون، به صراحت به بنا نمره 100 از 100 داد و همه دغدغه خود از همکاری دوباره با او را قهر کردن‌هایش عنوان کرد، وقتی شورای فنی از خود گذشت و حسن بابک مدیر تیم‌های ملی را از دخالت در امور تیم ملی بزرگسالان بر حذر داشت در واقع فدراسیون کشتی موانع بازگشت بنا را یک به یک از سر راه برداشت و ضمن ارسال دعوتنامه همکاری به بنا یک هفته به او مهلت داد تا برگردد، دعوتنامه‌ای که دیروز یعنی سه روز قبل از پایان مهلت یک هفته‌ای فدراسیون کشتی منجر به مذاکره رسمی محمد بنا و رسول خادم در خانه کشتی شد و بنا بازگشت.

12 مهر آغاز اردو

نخستین برنامه تیم ملی کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک در وزن اول و دوم و سنگین وزن است به همین منظور دور جدید تمرینات تیم ملی قرار است از 12مهر ماه و با حضور محمد بنا و دستیاران آشنای او، ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی، فرهاد اسماعیل‌نژاد، محمدعلی چمیانی و بهروز حضرتی‌پور و با سرپرستی حسام‌الدین جعفری آغاز شود.

بنا دیروز پس از پایان جلسه‌اش با خادم با چهره‌ای بشاش در محوطه خانه کشتی با کارکنان مجموعه به خوش و بش پرداخت. او پس از برعهده گرفتن این مسئولیت به گفتن دو جمله مختصر به تسنیم بسنده کرد:در جلسه‌ای که جو بسیار خوبی داشت این مسئولیت را قبول کردم. مسئولان فدراسیون قول دادند همه نوع همکاری را با من داشته باشند تا تیم موفق شود. برای موفقیت تیم ملی در المپیک دوباره به این تیم برگشتم. می‌دانم تا المپیک زمان زیادی باقی نمانده اما در همین زمان هم تلاش می‌کنیم تا تیم را به آمادگی لازم برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها