سوت اشتباه، نتیجه این بازی ها را تغییر داد

10 اشتباه تاثیرگذار داوری در لیگ پانزدهم

پس از گذشت هفت هفته از لیگ پانزدهم، داوری فوتبال ایران هنوز به ثبات نرسیده و اشتباهات عجیب و غریبی در بعضی از بازی ها رخ می دهد که نتیجه آن دیدار را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۸۳۹۷۵۴
10 اشتباه تاثیرگذار داوری در لیگ پانزدهم

به گزارش ورزش سه، جمله معروف اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است دیگر نمی تواند مربیان و بازیکنان و مدیران فوتبال ایران را آرام کند، در لیگ پانزدهم و بازی های برگزار شده در هفت هفته گذشته اشتباهاتی از جانب برخی از داوران سر زد که نتیجه آن دیدار را به طور کامل تحت تاثیر قرار داد، در این مطلب سعی نگاهی به 10 اشتباه محرز داوری که تاثیر مستقیم روی نتیجه دیدار داشته است را مورد بررسی قرار داده ایم:

1. هفته اول؛ سپاهان – استقلال خوزستان، حسن اکرمی
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، در حالی اولین بازی خود را در لیگ پانزدهم با پیروزی سپری کرد که ممکن بود این اتفاق نیفتد و نتیجه دیگری برای این دیدار رقم بخورد، به همین دلیل می توان گفت مهمترین اتفاق این بازی مربوط به داوری می شد.

جایی که روح اله سیف الهی در محوطه جریمه سپاهانی ها متوقف شد و داور این دیدار به جای نشان دادن نقطه پنالتی و احتمالا کارت زرد به بازیکن خاطی، یعنی عبداله کرمی، به روح اله سیف الهی و به دلیل فریب دادن وی، کارت زرد نشان داد.

2. هفته دوم؛ پدیده – فولاد، سیدمهدی سید علی
مشهدی ها در این بازی تا دقیقه 89 با نتیجه یک بر صفر تیم پیروز میدان بودند تا اینکه در این دقیقه فولادی ها توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند.

این گل در حالی به ثمر رسید که در موقعیت آفساید توپ به حسین ابراهیمی رسید و وی توانست با ضربه دقیق تیمش را به تساوی برساند. در نهایت این بازی با همین نتیجه به پایان رسید و سه امتیاز پدیده به یک امتیاز تبدیل شد.

3. هفته سوم؛ صبا – گسترش فولاد، بابک وسیله بر
در حالی که صبایی ها در زمین خودشان تا دقیقه 55 یک بر صفر از حریف تبریزی پیش بودند، توپی علیه آنها پنالتی گرفته شد که اعتراض بازیکنان و کادرفنی این تیم را به دنبال داشت، در این لحظه در حالی که حق جو به سمت دروازه خودی و پشت به توپ بود، در فاصله یکی دو متری ضربه بازیکن گسترش به دست وی برخورد کرد و داور نیز اعلام پنالتی کرد و با همین فرصت گسترشی ها بازی را به تساوی کشاندند.

4. هفته چهارم؛ استقلال تهران – استقلال اهواز، محمدرضا اکبریان
این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به لحظات پایانی خود نزدیک می شد و در حالی که دو تیم در دومین دقیقه از وقت های اضافه به سر می بردند در صحنه ای روی دروازه اهوازی ها در حالی که بازیکنان این تیم به خیال اعلام خطا روی دروازه بان شان ایستاده بودند به ناگاه داور این مسابقه به نشانه گل برتری استقلالی ها در سوت خود دمید و استقلالی ها صاحب سه امتیاز آن بازی شدند.

هرچند گلی که استقلالی ها وارد دروازه حریف کردند ایرادی نداشت اما لحظه ای قبل از آن حنیف عمران زاده خطای سنگینی روی دروازه بان حریف مرتکب شد و به همین دلیل برای اهوازی ها قابل باور نبود که داور این توپ را گل اعلام کرده باشد، میثم مجیدی زننده این گل بود البته در همان دیدار یک خطای پنالتی به نفع استقلالی ها اعلام شد که در کارشناسی های داوری مشخص شد که آن پنالتی نیز صحیح نبوده است، البته آن توپ گل نشد و بنابراین در نتیجه نهایی تاثیرگذار نبود.

5. هفته چهارم؛ پرسپولیس – ذوب آهن، علیرضا فغانی
داور فینال جام ملت های آسیا، پس از گذر کردن از دوران محرومیت خود، برای اولین بار قضاوت این دیدار را بر عهده گرفت اما پس از آن بازهم با محرومیتی دیگر مواجه شد و چند هفته قضاوت در لیگ را بازهم از دست داد، در حالی که بازی این دو تیم تا دقیقه 91 با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان نزدیک می شد ناگهان به ضرر پرسپولیسی ها اعلام کرد و نتیجه این بازی به نفع سبزپوشان شد.

این پنالتی در حالی به نفع ذوبی ها گرفته شد که توپ فرستاده شده توسط تبریزی، کاملا مشخص به سینه محسن بنگر برخورد کرد اما این داور باتجربه به اشتباه اعلام پنالتی کرد تا سرخ پوشان نتیجه این دیدار را از دست بدهند البته در دقیقه 94 همین مدافع در حالی کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین اخراج شد که به گفته کارشناسان داوری خطای او کارت نداشت.

6. هفته پنجم؛ استقلال تهران – نفت، یداله جهانبازی
این بازی نیز در حالی به نفع استقلالی ها با نتیجه دو بر یک به پایان رسید که دو اشتباه تاثیرگذار به ضرر نفتی ها صورت گرفت، اولی زمانی بود که در نیمه اول محسن کریمی، مهاجم تیم نفت یعنی مهدی مومنی را از پشت شارژ کرد و این بازیکن در محوطه جریمه آبی ها سرنگون شد و نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و دومین اتفاق زمانی افتاد که آلویز نانگ دومین خود و تیمش را وارد دروازه استقلالی ها کرد اما داور بازی به نشانه آفساید در سوت خود دمید و این گل سالم را مردود اعلام کرد.

7. هفته ششم؛ پرسپولیس – سایپا، احمد صالحی
دومین داوری که در بازی های این فصل در بازی های تیم پرسپولیس طعم محرومیت را چشید قاضی این میدان یعنی احمد صالحی بود، وی در این بازی و در حالی که بازی با تساوی بدون گل پیش می رفت با اعلام یک پنالتی به ضرر سرخ پوشان باعث پیش افتادن سایپایی ها شد، در دقیقه 70 این بازی و در حالی که در محوطه جریمه سرخ پوشان توپ به سر مدافع این تیم یعنی رامین رضاییان برخورد کرد، داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و این پنالتی باعث پیش افتادن سایپا در این بازی شد البته داور در نیمه اول بازی باید رامین رضائیان را به دلیل ارتکاب خطای هند اخراج می کرد.

8. هفته ششم؛ استقلال تهران – گسترش فولاد، بیژن حیدری
آبی پوشان در این بازی و در حالی که با یک گل از حریف خود پیش بودند در محوطه جریمه خود مرتکب خطایی شدند که داور این بازی آن را خطا تشخیص نداد.

در این اتفاق، روزبه چشمی با گرفتن دست سعید دقیقی مانع از حرکت وی شد و همین موضع سرنگونی مهاجم تبریزی ها را در پی داشت. خطایی که کارشناسان داوری آن را پنالتی تشخیص دادند.

9. هفته هفتم؛ سایپا – فولاد، علی صفایی
کاپیتان نارنجی پوشان، در دقیقه 37 این بازی با خطایی بازیکن فولادی ها را متوقف کرد و از قاضی میدان کارت زرد دریافت کرد، ابراهیم صادقی دو دقیقه بعد و در دقیقه 39 خطایی به مراتب سنگین تر مرتکب شد و در حالی که فولادی ها منتظر یک کارت قرمز مستقیم و حداقل کارت زرد دوم برای این بازیکن بودند داور مسابقه جریمه این بازیکن را اصلا کارت ندانست و همین موضوع باعث اعتراض های شدیدالحن اسکوچیچ بود.

وی و یارانش معتقد بودند سایپایی ها باید در دقیقه 39، 10 نفره می شدند که این اتفاق نیفتاد و شاید در آن صورت ممکن بود باخت فولادی ها رقم نخورد.

10. هفته هفتم؛ استقلال تهران – راه آهن، حسین زرگر
قضاوت حسین زرگر در این بازی، اشتباهاتی داشت که هرکدام از آنها می توانست نتیجه یک بازی را تحت تاثیر قرار دهد اما شاید بتوان عمده ترین آنها را در اعلام دو پنالتی برای استقلالی ها دانست، در شرایطی که آنها در این بازی دو بر صفر از لوکوموتیورانان عقب بودند در دقیقه 37 در حالی زرگر به نفع آبی ها اعلام پنالتی کرد که خطایی روی شهباززاده صورت نگرفت.

اما اتفاق مهمتر در پنالتی بعدی یاران مظلومی افتاد، در حالی داور میدان باید به دلیل خطا روی دروازه بان راه آهن در سوت خود بدمد این کار را نکرد تا لحظه ای بعد به دلیل خطای دروازه بان راه آهن، وی را از زمین اخراج کرد و یک پنالتی به نفع استقلالی ها نیز اعلام کرد تا این بازی در پایان نیمه اول به تساوی برسد.

البته زرگر اشتباهات تاثیرگذار دیگری در این بازی داشت، مهمترین آنها گل چهارمی که استقلالی ها به ثمر رساندند در موقعیتی کاملا سالم به دست آمد در حالی که زرگر این توپ را نیز آفساید اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها