در گذشته که خبر چندانی از محصولات آرایشی دنیای مدرن نبود، راه‌های سنتی پاسخگوی سلامت پوست و حفظ زیبایی ظاهر در میان افراد به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۸۳۹۶۲۳

به همین سبب انواع و اقسام ماسک‌ها را با کمی وقت گذاشتن برای خرید ترکیبات لازم آن در عطاری‌ها می‌شد ساخت و استفاده کرد و نتایجش را دید. آنچه در این نوشتار کوتاه می‌خواهیم آموزش دهیم طرز تهیه چند ماسک صورت است که برای تهیه مواد آن حتی نیازی نیست به عطاری بروید! بخش زیادی از ترکیبات مذکور به طور معمول در هر آشپزخانه‌ای موجود است.

تهیه ماسک با بادام

مقداری بادام را در ظرفی ریخته، درون ظرف به‌قدری آب بریزید که بادام‌ها تا صبح روز بعد خیس بخورد. پس از گذشت این مدت، بادام‌ها را بکوبید تا شکل خمیری به خود بگیرد. صورتتان را بشویید و خمیر را روی پوست صورت خود بمالید. از مالیدن خمیر به اطراف چشم و لب‌ها که پوستی حساس‌تر دارد خودداری کنید. یک‌ربع بعد مجددا صورتتان را شست‌وشو دهید تا بقایای خمیر از روی پوست چهره‌تان پاک شود. حالا با حوله به‌ آرامی صورت خود را خشک کنید. این ماسک برای روشن کردن رنگ پوست مناسب است.

تهیه ماسک با سیب‌زمینی

یک عدد سیب‌زمینی را پوست بگیرید و رنده کنید. پوست صورتتان را بشویید و سپس سیب‌زمینی‌های رنده‌شده را روی صورتتان طوری قرار دهید که اطراف چشم و لب‌ها محافظت شده باشد. یک‌ربع ساعت صبر کنید و بعد از آن صورتتان را بشویید. این ماسک می‌تواند به نرم شدن و درخشندگی پوستتان کمک کند.

تهیه ماسک شلغم

یک عدد شلغم را پوست بگیرید و رنده کنید. کمی لیموترش به آن اضافه کنید و پس از شست‌وشوی صورت خود مخلوط را روی پوست صورتتان بگذارید. 20 دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و آن‌گاه صورت خود را با آب اندکی گرم بشویید. این ماسک برای کاهش جوش‌های روی صورت مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها