شرکت گوگل نسخه جدیدی از کروم منتشر کرده و ادعا می‌کند این نسخه علاوه بر سریع‌تر بودن، باعث افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ شما می‌شود. مرورگر کروم پرکاربرترین مرورگر جهان است، اما کامل نیست. برنامه‌های کاربردی و ملحقات جذاب کروم، فضای زیادی از حافظه رایانه یا گوشی هوشمند شما را به خود اختصاص می‌دهد و سرعت پردازش را کند می‌کند.
کد خبر: ۸۳۹۰۰۶
کروم، سریع‌تر و به‌صرفه‌تر می‌شود

بنابراین شرکت گوگل در به‌روزرسانی نسخه جدید کروم که بتازگی منتشر شده به این مشکلات و نارسایی‌ها برای برطرف کردن آنها توجه داشته است. برای حل مساله کند شدن و افزایش سرعت، کروم به دنبال داده‌هایی می‌گردد که در حافظه رایانه شما جا خوش کرده و تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. به این ترتیب آنها را از روی حافظه پاک می‌کند. شرکت گوگل در حال حاضر چنین کاری را روی برخی نسخه‌های قبلی انجام داده است، اما اکنون مرورگر منتظر می‌ماند تا بارگذاری کامل صفحات وب انجام شود و صفحات کاملا غیرفعال شوند. سپس با سرعت حافظه استفاده نشده و قدیمی را پاک می‌کند. گوگل می‌گوید صبر کردن تا زمان بارگذاری کامل و غیرفعال شدن صفحه و پاک کردن فضای استفاده نشده باعث می‌شود باز شدن صفحات با سرعت بیشتری انجام شود. نسخه‌های قبلی کروم اطلاعات اضافی را گاهی دور می‌ریخت که این کار در وسط یک انیمیشن یا ویدئو انجام می‌شد. مثلا اگر هنگام دیدن یک ویدئوی آنلاین، فیلم حدود یک ثانیه توقف می‌کند شاید به دلیل همین دورریزی اطلاعات اضافی در وسط نمایش توسط کروم باشد.

از ویژگی‌های نسخه جدید، کاهش متوسط 10 درصدی استفاده از حافظه بوده که در برخی حالات این مقدار به 40 درصد می‌رسد. همچنین اگر شما کروم را طوری تنظیم کرده‌اید که به صورت خودکار آخرین زبانه‌هایی (Tab) را که شما پس از بستن مرورگر بسته‌اید، بازیابی کند، در این حالت گوگل حافظه سیستم شما را قبل از بارگذاری مجدد همه زبانه‌ها چک می‌کند. این کار باعث ذخیره شدن بخشی از حافظه سیستم می‌شود. نسخه جدید کروم علاوه بر ذخیره حافظه باعث کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند شما خواهد شد. گوگل معتقد است با توقف خودکار انیمیشن‌های فلش که به منظور انجام عملیات وبگاه حیاتی نیستند، می‌تواند تا 15 درصد عمر باتری را افزایش دهد.

منبع: CNN

مترجم: آتنا حسن‌آبادی‌

‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها