تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی اگرچه در نگاه اول ممکن است نشان از تخصصی‌تر شدن رسیدگی به جرایم در قوه قضاییه داشته باشد، اما به گفته محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با ابهاماتی روبه‌روست.
کد خبر: ۸۳۸۹۶۴

اسفنانی در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این که تخصصی شدن رسیدگی به جرایم در قوه قضاییه اتفاق خوبی است، می‌گوید: زمانی یک نفر می‌توانست هم طبیب باشد، هم قاضی و هم فیلسوف، اما با پیشرفت جوامع و گسترش علوم همه این حوزه‌ها نیاز به کارهای تخصصی‌تر داشتند و دیگر یک طبیب نمی‌توانست در بحث قضا صاحب‌نظر شود. همان طور که در طبابت نیز این تخصصی شدن اتفاق افتاد و لزوم آن در حوزه قضا نیز کاملا محسوس است.

وی با بیان این که پذیرفتنی نیست جرایم ورزشی در حدی است که به دادسرای ویژه نیاز داشته باشد، می‌افزاید: عمده مباحث جنجالی ورزش مربوط به تخلفات ورزشی است و فقط در قالب یک تخلف است و جرایم در این زمینه چندان مشهود نیست. اگر هم اقدام مجرمانه‌ای رخ دهد بحث چندان پیچیده‌ای نیست که نیاز به دادسرای اختصاصی داشته باشد.

وی تشکیل دادسرای ویژه در هر عرصه‌ای را اقدامی خوب می‌داند و در عین حال معتقد است: اقدام بهتر در این زمینه کاستن از حجم ورودی پرونده‌های دادگستری و رسیدگی به تخلفات در قالب امور صنفی است.

این موضوع در تخلفات ورزشی نیز صادق است و اگر تخلفی رخ دهد صرفا مرتبط با یک مجموعه خاص است که در قالب تخلفات صنفی می‌گنجد و مرجعی مانند کمیته انضباطی در فدراسیون‌ها امکان رسیدگی به آن را دارند. بقیه تخلفات نیز آنقدر گسترده نیست که نیاز به دادسرای ویژه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها