کمیسیون ویژه مجلس که برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشکیل شده بود پس از برگزاری جلسات فراوان با مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، این روزها مشغول جمع‌بندی گزارش‌هاست و حاصل این جلسات، هفته آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد و در اختیار نمایندگان ملت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۸۶۶۴
ارائه گزارش کمیسیون ویژه به همراه یک پیشنهاد

یکی از محورهایی که گزارش کمیسیون ویژه بر پایه آن تهیه می‌شود، مفاد برجام است و اعضای کمیسیون در این مدت با بررسی دقیق برنامه جامع اقدام مشترک، نقاط ضعف و قوت آن را در قالب گزارش خود ارائه خواهند کرد.

علاوه بر بررسی مفاد برجام، کمیسیون ویژه در مدت این چند هفته که مشغول فعالیت بود از مسئولان زیادی دعوت و برجام را با حضور آنها بررسی کرد.

مذاکره‌کنندگان فعلی و پیشین هسته‌ای، روسای فعلی و پیشین سازمان انرژی اتمی، مسئولان اطلاعاتی و امنیتی و دفاعی، حقوقدانان و کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله مهمانان کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی برجام بودند و نظرات تمام این مهمانان در گزارش نهایی این کمیسیون لحاظ خواهد شد.

مهم‌تر از تمام این موارد، خطوط قرمزی است که از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه هسته‌ای تعیین شده و قطعا گزارشی که از سوی کمیسیون ویژه ارائه خواهد شد این خطوط قرمز را به همراه قوانین مصوب کشور، مد نظر قرار خواهد داد.

علاوه بر اینها در این مدت در برخی موارد مربوط به برجام از دولت و تیم مذاکره‌کننده و سازمان انرژی اتمی، سوالاتی مطرح شد که پاسخ آنها در گزارش کمیسیون ویژه موثر است.

مجموع این موارد پس از جمع‌بندی به صورت گزارشی، تدوین شده و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود. به همراه این گزارش، پیشنهادی هم از سوی کمیسیون درباره نحوه اجرای برجام ارائه می‌شود و نهایتا این نمایندگان مجلس در صحن علنی هستند که در این زمینه نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.

ابراهیم کارخانه‌ای - عضو کمیسیون ویژه برجام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها