شورای فنی کشتی فرنگی امروز درباره نتایج ضعیف تیم ملی تصمیم می‌گیرد

اتوبان خادم- بنا دوطرفه می‌شود؟

تغییر یا تقویت کادر فنی؛ این دو گزینه‌ای است که انتظار می‌رود شورای فنی کشتی فرنگی در نشست سرنوشت‌ساز امروز خود یکی را برگزیند.
کد خبر: ۸۳۸۶۵۸
اتوبان خادم- بنا دوطرفه می‌شود؟

به گزارش جام‌جم، نتایج دور از انتظار تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی آمریکا همان‌طور که انتظار می‌رفت پیامدها و حواشی جدی برای فدراسیون کشتی به دنبال داشت، نتایجی که باعث شد در همان لاس‌وگاس حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی بابت آن از مردم عذرخواهی کند، علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون هم از بررسی جدی این نتایج در شورای فنی کشتی فرنگی خبر دهد و رسول خادم سکاندار فدراسیون نیز به‌شدت از عملکرد کادر فنی انتقاد کند.

در روزهای گذشته و در شرایطی که از یک‌سو اعضای شورای فنی به صف منتقدان جدی کادر فنی پیوستند و از لزوم تقویت و گاهی تغییر این کادر سخن به میان آوردند، منابع آگاه از پیغام و پسغام فدراسیون کشتی برای محمد بنا سرمربی سابق و موفق تیم ملی خبر می‌دهند و قطعا یکی از بحث‌های امروز، پیگیری آخرین وضعیت بازگرداندن محمد بنا خواهد بود.سرمربی که اردیبهشت ماه 93 در فاصله دو هفته مانده به جام‌جهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد و فدراسیون کشتی در حالی که دستش لای پوست گردو گیر کرده بود، به زحمت کشتی‌گیران را که به تبع استعفای سرمربی خود، خانه کشتی را رها کرده بودند به اردو برگرداند.

هر چند ابتدا تصور می‌شد قهر محمد بنا مثل چند قهر قبلی سالیان گذشته او، با فراهم شدن خواسته‌هایش برای تیم ملی به آشتی زودهنگام منجر شود، اما فدراسیون کشتی با این استدلال که بنا خود کار را رها کرده بی‌خیال او شد و ابتدا ناصر نوربخش را به عنوان مربی موقت و در ادامه احد پازاج را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان منصوب کرد. در 16 ماه گذشته همواره سایه محمد بنا روی سر کادر فنی کنونی تیم ملی بود، اما با نتایجی که در لاس‌وگاس رقم خورد این سایه سنگین‌تر شد و این روزها همه از لزوم بازگشت بنا می‌گویند، از منتقدان سرسخت تا برخی اعضای شورای کشتی فرنگی.

انعطاف دوجانبه؛ ضرورتی جدی

فدراسیون کشتی در حالی در دو سال گذشته بیرق قانونمندی در کشتی و مصداق آن برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی را برافراشته است که محمد بنا و دیگر همراهانش تصویب یک قانون واحد برای تمامی اوزان را امری غیرمنطقی می‌دانند.

این اختلاف در کنار اختلاف‌نظرهایی که بین محمد بنا سرمربی تیم ملی و حسن بابک مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی وجود دارد کمی شرایط را پیچیده کرده است. با وجود این اذعان رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در برنامه ورزش و مردم و دادن نمره صد از صد به محمد بنا حاکی از ابراز تمایل فدراسیون کشتی برای بازگشت او بود. در این باره در حالی منابع آگاه از آمادگی فدراسیون برای از سرگیری همکاری با محمد بنا خبر می‌دهند که از یک‌سو فدراسیون با کمی انعطاف و به شرط سلیقه‌ای نشدن تیم ملی و محمد بنا با کمی انعطاف و پذیرش پروسه انتخابی تیم ملی اتوبان بین خود را دوطرفه کرده و امکان همکاری دوباره را فراهم آورند.

فدراسیون که فرش قرمز را پهن کرده و باید دید، آیا بنا چراغ سبز نشان می‌دهد!؟

تقویت کادر فنی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که روی میز اعضای شورای فنی کشتی فرنگی قرار دارد، تقویت کادر فنی تیم ملی و اضافه شدن مربیان سازنده‌ای چون برادران اسفندیاری‌فر به کادر فنی تیم ملی است. امری که برخی اعضای شورای فنی به‌دنبال آن هستند. هر چه هست شورای فنی کشتی فرنگی امروز یکی از حساس‌ترین نشست‌های خود را دارد؛ نشستی که تصمیمات آن متوجه کارنامه کشتی فرنگی در المپیک 2016 خواهد بود. جایی که تیم ملی باید در قامت دارنده سه طلای دوره گذشته این رقابت‌ها عرض اندام کند. شورای فنی چه خواهد کرد؟ با محمد بنا مذاکره داشته‌اید؟ کادر فنی را تقویت خواهید کرد؟ این پرسش‌های دیروز ما از علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی بود.رضایی در این باره تصریح کرد: شورای فنی نشست خیلی مهمی دارد و تا زمان برگزاری این نشست، من هیچ حرفی را نه تائید می‌کنم نه تکذیب، باید دید خروجی این نشست چه خواهد بود.

در وزارت ورزش چه گذشت؟

48 ساعت پیش از برگزاری نشست شورای فنی کشتی فرنگی، رسول خادم به اتفاق علیرضا رضایی مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در نشستی با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ضمن ارائه گزارشی از رقابت‌های جهانی به بحث و بررسی درباره شرایط پیش‌روی کشتی پرداختند.

نشستی که هر چند تصمیم خاصی در آن گرفته نشد، اما هیچ بعید نیست که بر تصمیمات فدراسیون تاثیرگذار بوده باشد. با وجود این علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون با مثبت ارزیابی کردن این نشست به جام‌جم گفت: در این نشست آقایان سجادی و احمدی معاونان وزیر ورزش حضور داشتند و یک بحث کارشناسی درباره وضعیت کشتی شکل گرفت و با توجه به این‌که وزیر ورزش خود نیز از پیشکسوتان کشتی بود، خیلی هم مفید واقع شد.

وی افزود: در این نشست درباره شرایط تیم ملی برای کسب سهمیه‌های المپیک نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

رد یک شائبه

فدراسیون کشتی در حالی دیروز و روزهای گذشته حسن رحیمی، سیداحمد محمدی، حسن یزدانی، علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان، کمیل قاسمی و پرویز هادی در کشتی آزاد و حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، محسن حاجی‌پور، بهنام مهدی‌زاده، مهدی علیاری، رامین طاهری و محمدعلی گرایی را از شرکت در رقابت‌های لیگ منع کرد که این شائبه شکل گرفت فدراسیون این افراد را از همین حالا برای حضور در المپیک کنار گذاشته است، اما رضایی با رد این موضوع تصریح کرد: به هیچ وجه چنین چیزی نیست و انتخابی تیم ملی برای شرکت در المپیک مطابق فرآیند انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد البته مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای المپیک متفاوت از دو سال گذشته و با تعداد کمتری از کشتی‌گیران برگزار خواهد شد.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها