ایهود باراک، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، گفت: انتظار دارم آمریکا به اندازه‌ای تسلیحات نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد که بتوانیم در صورت لزوم، به طور مستقل پایگاه‌های هسته‌ای ایران را هدف قرار دهیم. او این ادعاها را در دانشگاه هاروارد در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات این رژیم برای مقابله با ایران پس از امضای توافق هسته‌ای، مطرح کرد.
کد خبر: ۸۳۸۳۵۶
آمریکا کمک کند به ایران حمله کنیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، این مقام سابق صهیونیست افزود باراک اوباما بر عهد خود درباره تجهیز رژیم صهیونیستی در برابر تهدید کشورهای همسایه در خاورمیانه پایبند است. او با تأکید بر عادی‌سازی روابط کاخ سفید و نتانیاهو ادعا کرد دو طرف باید پشت درهای بسته درباره مسائل مشترک پیشرو مذاکره کنند و درباره این مسئله که ایران نمی‌تواند از توافق هسته‌ای این کشور با قدرت‌های جهانی تخطی کند، اطمینان یابند.

باراک در ادامه ادعاهایش پیشنهاد کرد آمریکا و کشورهای متحد آن در خاورمیانه شامل رژیم صهیونیستی، عربستان، اردن، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس کنفرانسی درباره مقابله با گروههای افراطی این منطقه برگزار کنند. او مدعی شد هدف دیگر این کنفرانس باید ممانعت از تبدیل ایران به قدرت اصلی خاورمیانه باشد.

«پاپ » میانجی جدید آمریکا و ایران

یک سایت خبری غربی از درخواست آمریکا از رهبر کاتولیک های جهان برای میانجیگری میان واشنگتن و تهران با هدف آزاد شدن جاسوسان آمریکایی دربند ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پولیتیکو، دولت آمریکا با واتیکان در ارتباط است تا شاید «پاپ فرانسیس» بتواند در تلاش برای آزادی آمریکایی های زندانی در ایران به واشنگتن کمک کند.

پولیتیکو به نقل از یک منبع آشنا می نویسد طی ماه‌های گذشته دولت آمریکا و پاپ فرانسیس بر سر این موضوع گفتگوهایی انجام داده است.

خانواده دست‌ کم یکی از جاسوسان آمریکایی نیز مستقیما با پاپ فرانسیس، ارتباط برقرار کرده و خواستار کمک او شده است.

این موضوع به شکلی دیگر در مصاحبه‌ اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، نیز بیان شده است.

آقای روحانی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال «تبادل زندانیان» بین ایران و آمریکا، گفته است دوست ندارد از واژه «تبادل زندانی» استفاده کند. اما اگر می‌شود از منظر انسان‌دوستانه، گام‌هایی برداشت، «ما باید آن قدم‌ها را برداریم».

داعش با جدا شدگان چگونه رفتار می کند؟

تازه ترین مطالعات یک مرکز تحقیقاتی نشان می دهد که اعضای داعش از سال 2014 تاکنون بیش از پیش از این گروه تروریستی و تکفیری فرارمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی (ICSR) با انتشارگزارش نتیجه مطالعات خود اعلام کرد: افرادی که از داعش جدا می شوند ، با خطر بازداشت شدن در کشورهایشان یا کشته شدن به دست داعش مواجه می شوند زیرا داعش اعضای جداشده خود را کافر تلقی می کند.

گزارش این مرکز تحقیقاتی حاکیست: 85 نفراخیرا از داعش جداشده وآمادگی خود را برای مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده اند زیرا معتقدند فاش شدن ماهیت داعش، مانع پیوستن دیگران به این گروه مسلح و افراطی خواهد شد.

صدها نفر پیش از این از داعش جداشده و تعدادی با گذشتن از مرزهای ترکیه خود را به کشورهایشان رسانده اند ولی برخی دیگر به دست داعش اعدام شده اند و تعداد بسیاری نیز به جداشدن و فرار کردن فکر می کنند.

مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی اصلی ترین علت جداشدن اعضای داعش را وحشیگری این گروه تروریستی اعلام کرد و افزود : اکثر افرادی که از داعش جداشده اند، در این مساله اتفاق نظر دارند که علت جدا شدن روز افزون اعضاء، رفتارهای وحشیانه این گروه است. فساد مالی و بی بند و باری سرکردگان داعش نیز از دیگر عوامل جدا شدن اعضای این گروه تروریستی و تکفیری فعال در سوریه و عراق است.

این مرکز به نقل از یکی از اعضای جداشدۀ داعش گزارش داد : داعش همه جهان را می ترساند، با هر فکری که منطبق با افکارش نباشد، مخالف است و هر عضوی که دستوراتش را اجراء نکند، کافر و واجب القتل است.

محافظت دولت کانادا از خاوری

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی با تربیت و نفوذ نیروهایی سعی در مخدوش کردن عملکرد نظام در ذهن مردم داشته است، بیان کرد: بر اساس اخبار رسیده از کانادا، دولت کانادا از خاوری با ضریب امنیتی بالایی محافظت می‌کند.

سردار محمد رضا نقدی طی سخنانی در همایش مدیران مرکز سایبری بسیج که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در همه عرصه ها در برابر ملت ایران متحمل شکست شده است.

به گزارش «انتخاب»، رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه امروزه تمام امید دشمن کنترل افکار عمومی جامعه است، افزود: جنگیدن در جبهه ادارک سازی و افکار عمومی برای دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به این مهم انجام کارهای عمیق و نفوذ پذیر است، تصریح کرد: در این نبرد افکار نمی توان با یک کار سطحی نتیجه مطلوب را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها