قدرتمند شدن بازار محصولات چینی کار را برای بزرگانی چون سامسونگ سخت کرده است. این غول کره‌ای از نظر مالی در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برد و تلفن‌های هوشمند چینی جایی برای جولان دادن محصولات سامسونگ نگذاشته‌اند.
کد خبر: ۸۳۸۲۷۹
بچه غول‌ها رام می‌شوند

علاوه‌بر این نمی‌توان رقیب سرسختی مانند اپل را در گروه بالا رده‌ها نادیده گرفت.غیر از این، علت ناکامی‌های اخیر سامسونگ را موفق نبودن دو گوشی تازه این شرکت گلکسی‌اس 6 یا اس 6 اج نیز می‌دانند.

این عوامل همگی دست به دست هم داده و باعث شده بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در دنیا برای کاهش هزینه‌ها دست به اخراج کارکنانش بزند.

گزارشی از کره حاکی است سامسونگ به اجبار هزاران نفر از کارکنانش را در شرکت مرکزی کره‌جنوبی اخراج می‌کند تا از این طریق هزینه‌ها را کاهش دهد.

تعداد کارکنان مشغول در این مرکز 99 هزار نفر است که طبق گفته سامسونگ تعدیل 10 درصدی در شرکت انجام خواهد شد.اخراج این تعداد از کارکنان وخامت اوضاع شرکت را عیان می‌کند.

به گفته سامسونگ، این تعدیل کافی نیست و هزینه‌های دیگر مراکز هم کاهش خواهد داشت. برآورده نشدن انتظارات از گلکسی‌اس 6 و اس 6 اج باعث شده است سامسونگ تمام امیدش به نوت 5 و البته گلکسی اس‌6 اج پلاس باشد.

موفقیتی که یکشبه محقق نخواهد شد و اقدامات دیگری برای رهایی یافتن از این اوضاع لازم است.

نرم‌افزار خالص

نرم‌افزار سامسونگ بسیار پربار است. سال‌هاست سامسونگ گوشی‌های اندرویدی خود را با پوسته‌های سنگین و ایجاد تغییرات عمده در هسته اصلی اندرویدی ارائه شده توسط گوگل عرضه می‌کند.

به همین دلیل تصاویری که روی صفحه نمایش آن می‌بینیم بسیار جذاب است که البته همین به کندی آن می‌انجامد.

سامسونگ این سیاست را در ساخت تلفن‌های جدید نیز ادامه داده است. این شرکت همچنان بر جذابیت‌ ظاهری طراحی محصولات خود می‌افزاید و اپلیکیشن‌هایی را که مشابه اپلیکیشن‌های موجود در اندروید است، در تلفن‌های جدید خود قرار می‌دهد.

دو گوشی +S6 EDGE و Note 5 فرصت خوبی برای سامسونگ است که نرم‌افزارهای جدید تولید کند و بتواند بویژه در گوشی‌های خمیده و قلمدار (مجهز به قلم) مورد استفاده قرار گیرد.

صفحه خمیده S6 Edge کوچک‌تر از +S6 Edge است و در عمل کارایی کمتری به همراه دارد و به همین دلیل گزینه‌ای نه‌چندان کاربردی، ولی زیبا و جذاب به شمار می‌رود. در این گوشی عملا گوشه لمسی کارایی چندانی ندارد.

سامسونگ باید به سمت طراحی نرم‌افزارهایی برود که کارایی بیشتری برای کاربران به همراه داشته باشد. برای نمونه، در گوشی Note 5 قلمدار، این شرکت بهتر است اپلیکیشن‌هایی طراحی کند که کاربر دلیلی برای بیرون آوردن قلم دستگاه و استفاده از آن داشته باشد و به لمس انگشت خود اکتفا نکند.

همچنین این شرکت کره‌ای باید فکری جدی برای ارزشمند کردن اپلیکیشن‌های خود داشته باشد و فقط به ارائه تعدادی نرم‌افزار کم کاربرد که نتیجه‌ای جز سنگین کردن حجم برنامه‌های اجرایی و سرعت دستگاه و همچنین نیاز به دریافت حجم زیادی از داده به‌عنوان به‌روزرسانی ندارد، اکتفا نکند.

سرعت بالا

سامسونگ با ارائه گوشی S6 توانست یکی از پرسرعت‌ترین تلفن‌های هوشمند جهان را عرضه کند. به نظر می‌رسد هر دو گوشی جدید +S6 EDGE و Note 5 باید این روند را ادامه دهند و البته فکری جدی برای حجم محدود باتری آن بشود.

کوتاه بودن عمر باتری، یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های کاربران تلفن‌های هوشمند است؛ تلفن هوشمندی که باتری آن فقط یک روز دوام می‌آورد، برای کاربر جذابیت چندانی ندارد.

ضرورت اجرای این رویه وقتی چشمگیر می‌شود که رقیبانی مانند سونی و برخی شرکت‌های دیگر، گوشی‌هایی ساخته‌اند که باتری آن بیش از دو روز دوام می‌آورد.

البته سامسونگ با ارائه فناوری‌هایی مانند شارژ بی‌سیم در S6 تصمیم گرفته بود این کاستی را کمرنگ‌تر کند.

همچنین گوشی‌های سری Note سامسونگ عمر باتری طولانی‌تری دارند و این شرکت باید رویه مذکور را برای Note 5 نیز همچنان ادامه دهد.

مواد تشکیل‌دهنده بدنه

یکی از ایراداتی که به گوشی‌های ساخته شده سامسونگ وارد می‌شود این است که بیشتر آنها از پلاستیک ساخته شده‌اند و خبری از شیشه و فلز در ساخت آنها نیست.

گوشی‌های سری Alpha نخستین تلفن‌های هوشمند سامسونگ بودند که بدنه فلزی داشتند و پس از آن نیز Note 4 و بعدها S6 از این ویژگی برخوردار شدند.

به نظر می‌رسد سامسونگ باید این رویه را ادامه دهد تا بتواند با رقیبانی رقابت کند که محصولات خود را با موادی بجز پلاستیک تولید و عرضه می‌کنند. خم شدن گوشی یکی از دردسرهایی است که برای دستگاه‌های باریک و دارای صفحات بزرگ ایجاد می‌شود.

خم شدن آیفون 6 پلاس یکی از خبرسازترین موضوعات پس از رونمایی این گوشی بود، اما این مشکل فقط مختص آیفون نیست و گوشی‌های بزرگ سامسونگ نیز در صورت فشار زیاد در جیب کاربر به چنین مصیبتی دچار می‌شوند.

سامسونگ ادعا کرده بدنه آلومینیومی جدیدش حدود 1.7 بار قوی‌تر از بدنه Note 4 است. با این حال باید منتظر ماند و دید این بدنه در قالب یک مدل جدید گوشی به کار گرفته و به بازار عرضه شود.

منبع گاردین - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها