پیرمرد 70 ساله برای قتل زوج میانسال، قاتل اجیر کرده بود

اختلاف مالی خونین

قاچاقچی موادمخدر برای پرداخت حق‌الوکاله وکیل، نقشه قتل و سرقت از زوج سالمند را طراحی و با کمک همدستش اجرا کرد.
کد خبر: ۸۳۸۲۴۸
قتل زوج سالخورده برای پرداخت حق‌الوکاله

به گزارش جام‌جم، ساعت 2 بامداد دوشنبه مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان خرمدره تماس گرفت و اعلام کرد از خانه همسایه‌شان که زوجی سالخورده هستند، صدای داد و فریاد شنیده می‌شود.

در این مرحله نخستین گشت انتظامی در کمتر از 10 دقیقه به محل مورد نظر اعزام شد و ماموران مشاهده کردند دو مرد با توجه به تاریک بودن هوا در حال فرار هستند که یکی از آنها متواری شد و ماموران توانستند نفر دوم را دستگیر کنند. ماموران وی را برای تحقیقات به اداره جنایی پلیس آگاهی منتقل کردند.

با توجه به حساسیت موضوع با دستور سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان، گروه دیگری از ماموران با ورود به خانه زوج سالخورده مشاهده کردند اثاثیه خانه به هم ریخته و اجساد آن دو در حالی که دهانشان با نوارچسب بسته شده در اتاق افتاده است. بخشی از طلاهای زن سالخورده نیز در کنار جسدش قرار داشت.

با گزارش این جنایت به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا، او همراه طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره در محل حاضر شده و پس از بررسی‌های لازم از محل جنایت، دستور انتقال اجساد این زوج به پزشکی قانونی را صادر کردند.

ماموران برای کشف راز این جنایت به تحقیق از مرد بازداشت شده پرداختند. علیرضا 40 ساله که به موادمخدر اعتیاد دارد، گفت: مقتولان خاله و شوهرخاله مادرم بودند. شنیده بودم پیرزن طلای زیادی در خانه دارد . به همین دلیل موضوع را به دوستم که با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و آزاد شده بود، اطلاع دادم.

متهم اضافه کرد: از بالای دیوار وارد خانه شدیم و پس از قتل، طلاهای پیرزن را سرقت کردیم که همسایه‌ها متوجه شدند و مجبور به فرار شدیم.

در ادامه تحقیقات و اعتراف‌های متهم به قتل، دیگر همدست وی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو ساعت بعد از این جنایت دستگیر شد.

این متهم 42 ساله که اسکندر نام داشت به همدستی در این دو جنایت اعتراف کرد و گفت: من چند سال پیش به اتهام حمل، نگهداری و خرید و فروش هروئین دستگیر و به 12 سال حبس و پرداخت هشت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدم. مدتی پیش توانستم با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرم. تصمیم گرفتم وکیلی بگیرم تا او میزان محکومیتم را کاهش دهد . اما پولی بابت پرداخت حق‌الوکاله نداشتم بنابراین تصمیم گرفتم به سرقت دست بزنم.

متهم به قتل ادامه داد: موضوع را با دوست معتادم در میان گذاشتم که قبول کرد و از من خواست به خانه یکی از اقوام مادری‌اش که طلای فراوان دارد دستبرد بزنیم. شب حادثه با اطمینان از این که زوج سالخورده تنها هستند در حالی که ماسک زده و دستکش به دست داشتیم وارد خانه شدیم. آنها با دیدن ما ترسیده بودند و با من و همدستم درگیر شدند. آنها را بشدت کتک زدیم و بعد با چسب دهانشان ر ا بسته و هردو را خفه کر دیم.

متهمان با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها