نیلوفر اردلان پنجمین ورزشکاری است که اخیرا به دلیل مخالفت همسرش مسابقات بزرگ برون مرزی را از دست می دهد.
کد خبر: ۸۳۷۸۹۶
اردلان، پنجمین ورزشکار قربانی محدودیت های قانونی

ماجرا از مخالفت همسر نیلوفر اردلان برای شرکت در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا شروع شد. با ممانعت همسر نیلوفر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا پرده از مشکل چند ورزشکار ملی پوش دیگر نیز برداشته شد که آنها نیز به همین دلیل رقابت های برون مرزی را از دست داده اند.

به گزارش سایت ورزش بانوان ، البته با این تفاوت که همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان فردی رسانه ای است و مدتی خود را به عنوان یکی از حامیان ورزش بانوان معرفی کرد. نکته های حاشیه ای زیادی نیز در این خصوص به گوش می رسد. یکی از مربیان سابق تیم ملی خبر از مشکل مشابه دو تکواندوکار دیگر می دهد که آنها نیز با همین مشکل مواجه شده اند.

وی در این خصوص به سایت ورزش بانوان گفت: نیلوفر اردلان پنجمین ورزشکاری است که اخیرا به دلیل مخالفت همسرش مسابقات بزرگ برون مرزی را از دست می دهد. اما مساله اینجاست که آیا قانونی برای دفاع از حقوق این قشر مقابل مخالفت همسرانشان وجود دارد؟

نیلوفر اردلان، ملی پوش باسابقه ایران در گفت و گوی خود با سایت ورزش بانوان از مسئولان خواست تا همانطور که برای آقایان قانون سرباز قهرمان را گذاشته اند برای بانوان نیز قانونی وضع کنند تا در چنین مواقعی بتوانند از حقشان دفاع کنند.

ملی پوش تیم ملی فوتسال در صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که این مسابقات برای من اهمیت زیادی داشت و من به عنوان یک زن مسلمان می خواستم برای بالا بردن پرچم کشورم تلاش کنم، نه اینکه برای گردش و تفریح بروم. من هم سربازی تیم ملی هستم و می خواستم برای پرچم کشورم بجنگم. تیم ملی و کادر فنی به وجود من احتیاج دارد و نمی توانم ملی پوشان را همراهی کنم.

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان نیز به نیاز تیم ملی فوتسال به حضور نیلوفر اردلان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا اعتراف کرد و گفت: نیلوفر اردلان بازیکن چپ پای خوبی است و ما در مسابقات قهرمانی آسیا به حضور او نیاز داشتیم، اما وقتی به دلایل شخصی نمی تواند به این رقابتها اعزام شود ما هم نمی توانیم اقدامی کنیم.

نکته قابل توجه این است که این معضل همگانی و شنیده می شود برخی همسران ورزشکاران از آنها باج گیری می کنند و در قبال حضور آنها در تیم ملی و حتی اعزام به مسابقات بین المللی از آنها تقاضای پول و بخشیدن مهریه و مواردی را دارند که نمی دانیم اسم این زندگی و اقدامشان را چه بگذاریم؟

مشکل بازیکنان ملی پوشی که مربی سابق تیم ملی از این معضل جدید پرده برداشته و معتقد است؛ متاسفانه این مساله مشکل جدید بانوان ملی پوش شده است.

برخی از ملی پوشان به دلیل مخالفت و یا باج گیری همسرانشان قادر به حضور در رقابت های برون مرزی نیستند و در این شرایط آنها یا باید قید تیم ملی را بزنند و خانه نشین شوند و به اصطلاح عطای تیم ملی و افتخارآفرینی برای ایران را به لقایش ببخشند و یا باید به خواسته همسرانشان تن دهند و از فرط علاقه وافر به تیم ملی به خواسته های همسرانشان پاسخ مثبت داده و پول و مهریه و نفقه که حق مسلم شان است را به آنها ببخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها