شماری از معلمان و اساتید دانشگاه‌های مغرب، فروش قلم‌هایی به شکل سیگار در برخی فروشگاه‌های این کشور را اقدامی ضد آموزشی و مخرّب دانستند و خواستار منع فروش آنها شدند.
کد خبر: ۸۳۷۵۲۷
قلم‌های سیگارنما دردسرساز شد + عکس

به گزارش العالم،یکی از معلمان مغربی با انتشار تصویری در فیس بوک به اولیای دانش آموزان درباره برخی محصولات مدرسه ای به شکل سیگار هشدار داد و نوشت: من در کلاس خود اجازه نمی دهم کسی از این قلم ها استفاده کند؛ قلم هایی که در بازارها به شکل سیگارهای گران قیمت به فروش می رسد.

اقدام این معلم واکنش های بسیاری را در قالب هشدار و مخالفت با عرضۀ این محصول جدید در پی داشت.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مغرب، قلم هایی به شکل سیگار معمولی و سیگار برگ در بازار این کشور به فروش می رسد.

عبدالهادی الفحیلی، معلم مغربی معتقد است که فروش این نوع عجیب از قلم ها، نوعی عادی سازی آفت دخانیات و تشویق نوجوانان به سیگار کشیدن به شمار می آید.

یک معلم دیگر نیز تاکید کرد که این قلم ها برای نوجوانان مناسب نیست و مقامات ذیربط باید آنها را جمع آوری کنند.

یک فعال اینترنتی هم فروش این قلم ها را اقدامی ناپسند برای به سخره گرفتن یک امت دانست.

یک خانم معلم دیگر نیز گفت:«این یک فاجعه است...سودجویی چشم ها را کور کرده است».

برخی فعالان آموزشی هم تاکید کردند که مساله آزادی خرید و فروش مطرح نیست، بلکه این اقدام رفتاری غیرقابل قبول است که به تربیت و اخلاق دانش آموزان آسیب می رساند و بر شخصیت آنها تاثیر می گذارد؛ از این رو خواستار منع خرید و فروش این قلم ها شدند.


یک جامعه شناس هم تاکید کرد: اگر ترویج این قلم ها در کتاب فروشی ها و مغازه های مغرب صحت داشته باشد، بدین معناست که فروشندگان آنها یا از تاثیرات روانی و اجتماعی آنها بی خبر هستند که این خود یک فاجعه است و یا اینکه این امر را به خوبی درک می کنند؛ اما برای کسب سود مالی این کار را می کنند که این فاجعه ای بزرگتر است.

وی از پدران و مادران خواست با اعتراض به فروشندگان و یا نامه نگاری به مقامات ذیربط و خودداری از خرید این قلم ها، با اینگونه تولیدات مخرّب مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها