کارگردان انیمیشن «پیامبران» بیان کرد که این مجموعه در حال حاضر به طراحی و تولید داستان حضرت یوسف (ع) رسیده است.
کد خبر: ۸۳۷۲۰۸
سریال «پیامبران» به حضرت یوسف (ع) رسید

سلمان خورشیدی در گفتگو با مهر با اشاره به تولید و کارگردانی انیمیشن «پیامبران» که هر هفته جمعه ها از شبکه دو سیما روی آنتن می رود، گفت: ایده اصلی این داستان ها از قرآن گرفته شده و بعد از دراماتیزه شدن به داستان تبدیل شده است.

وی افزود: ما در هر قسمت از انیمیشن به یکی از پیامبران می پردازیم و البته داستان و زندگی بعضی از پیامبران که از ظرفیت بیشتری برخوردار است در چند قسمت پرداخته می شود. به طور مثال داستان های حضرت ابراهیم (ع) و حضرت یوسف (ع) هر کدام در سه قسمت ساخته می شوند و البته در داستان بیشتر به پیامبرانی پرداخته می شود که برای کودکان و نوجوانان کمتر شناخته شده اند.

خورشیدی که کارگردانی انیمیشن «پیامبران» را بر عهده دارد با اشاره به فصل های این مجموعه اظهار کرد: هم اکنون فصل اول از مجموعه «پیامبران» از تلویزیون در حال پخش است و ما در پیش‌تولید فصل دوم مجموعه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این مجموعه یادآور شد: هر اثر هنری به ذات می تواند متمایز و منحصر به فرد باشد و این اثر هم با توجه به اینکه با نگاه قرآنی زندگی پیامبران را به تصویر می کشد از جذابیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. البته در پرداخت داستان ها پایه اصلی کار، قرآن بوده است و سپس به احادیث و روایات روی آورده ایم.

این کارگردان انیمیشن درباره پروداکشن این اثر توضیح داد: این اثر با کیفیت «فول تری دی» و به صورت «موشن کپچر» کار می شود و به لحاظ پروداکشن با سریال هایی که اتفاقات ساده ای دارند و یا داستان در یک خانه ساده اتفاق می افتد تفاوت دارد چراکه در این مجموعه هر بار داستان یک پیامبر به تصویر کشیده می شود و با توجه به داستان لوکیشن ها، شخصیت ها و لباس های جدیدی باید طراحی شود که تنوع کار را بالا می برد.

کارگردان انیمیشن «پیامبران» با اشاره به تیم تولید این کار گفت: تیم بزرگی برای تولید این مجموعه انیمیشن مشغول به کار هستند. حدود ۱۰ نفر تنها روی انیمیت و حرکت‌سازی کار می کنند و موشن کپچر به صورت جداگانه توسط عده ای دیگر انجام می شود. در این مجموعه پیش تولید، حرکت سازی، داینامیک، رندر، کامپوزیت، تدوین و صداگذاری توسط تیم های مجزا و به صورت همزمان انجام می شود.

خورشیدی به اشاره به قسمت هایی که در حال تولید است، افزود: داستان حضرت یوسف (ع) هم اکنون در دست تولید قرار دارد که با توجه به جزییات دراماتیک آن حدود سه قسمت خواهد شد.

این کارگردان افزود: این انیمیشن در خارج از ایران به عربی دوبله شده و قرار است به بعضی از کشورها به فروش برسد.

سریال انیمیشن «پیامبران» به کارگردانی مشترک وحید هماتاش و سلمان خورشیدی هر جمعه ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. تهیه‌کنندگی این انیمیشن را صادق کریمیان بر عهده دارد و در قسمت های مختلف به داستان زندگی پیامبران پرداخته می شود.

اولین قسمت از این انیمیشن ها با داستان حضرت آدم (ع) شروع شد و با داستان هایی از دیگر پیامبران ادامه یافت و تلاش شده است تا زندگانی پیامبرانی به تصویر کشیده شود که آشنایی کمتری با آنها وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها