در این اسلایدشو خبری بیننده شاهد تصاویری از از خسارات جانی و مالی زمین لرزه مهیبی که با قدرت 8.3 ریشتر در شمال شیلی رخ داد و باعث لرزش سانتیاگو پایتخت شیلی هم شد، خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۶۸۲۴
خسارات زلزله 8 ریشتری در شیلی +اسلایدشو

طبق اعلام مقامات داخلی شیلی وقوع چنین زلزله ای با این شدت تاکنون تنها 11 قربانی بر جای گذاشته که دست کم سه تن از آنان به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داده اند.

همچنین در پی وقوع این زمین لرزه 9 نفر مجروح شدند. این زمین لرزه با چندین پس لرزه همراه بوده که بزرگی برخی از آن ها به هفت ریشتر نیز می رسد و در کشورهای دیگری همچون برزیل، بولیوی و آرژانتین هم احساس شده است.

شیلی از جمله کشورهایی است که هر سال وقوع تعداد قابل توجهی زمین لرزه در آن گزارش می شود که همین امر مقامات این کشور را برای مقابله با آن ها آماده کرده است. همچنین تقویت سیستم پیشگیری از فاجعه، آگاهی بخشی گسترده عمومی و اقدامات واکنشی سریع نقش موثری جهت رویارویی با این حادثه طبیعی داشته است.

گفته شده است وقوع این زمین لرزه مهیب به تعدادی خانه آسیب رسانده و بیش از یک میلیون نفر به دلیل هشدار سونامی مجبور به ترک خانه های خود شده اند. عکس های منتشر شده از خسارات این زمین لرزه را در زیر می بینید.

منبع عکس: رویترز و فرارو

تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها