تیم ملی والیبال به ایتالیا هم باخت

«کواچ» در لبه پرتگاه

تیم ملی والیبال باز هم باخت تا یک‌بار دیگر، آن هم به فاصله چند روز، انتقادها از این تیم بیشتر شود.
کد خبر: ۸۳۶۶۱۱

دیروز ایران در بازی‌های جام‌جهانی والیبال برابر ایتالیا به میدان رفت که به نسبت لیگ جهانی، تیم متحول شده‌ای را به ژاپن آورده است. این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود لاجوردی‌پوش‌ها به پایان رسید تا یک باخت دیگر در کارنامه اسلوبودان کواچ ثبت شود. تیم ایران 25 – 19، 25 – 23 و 25 – 21 نتایج تمامی ست‌ها را واگذار کرد تا موقعیت تیم ملی حتی برای قرارگرفتن در میانه جدول رده‌بندی جام‌جهانی والیبال به خطر بیفتد.

سرمربی تیم ایران برای این دیدار مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، عادل غلامی، محمد موسوی، امیر غفور و سعید معروف را به زمین فرستاد و مهدی مرندی لیبروی تیم بود. ملی‌پوشان که شروع خوبی نداشتند با سرویس‌های عثمانی خوآنتورنا امتیازات را از دست رفته دیدند و ایتالیا با فاصله مناسب بازی را به پایان رساند. در ست دوم وقتی معروف نتوانست نقشه‌های تیم را به خوبی اجرا کند، مهدی مهدوی جایگزین او شد اما بازی ایتالیا در امتیازات پایانی جای حرف باقی نگذاشت بویژه زایتسف روس‌تبار که در ادامه نیز نقش خود را در برتری ایتالیا نشان داد.

بد بازی کردن ایران نخستین نکته‌ای بود که کواچ در نشست خبری بعد از بازی روی آن انگشت گذاشت. او که با هر باخت به شایعات کنار گذاشته شدنش توسط فدراسیون والیبال قوت می‌بخشد و اکنون پس از شکست برابر ایتالیا به لبه پرتگاه رسیده است، گفت: ما والیبال خوبی بازی نکردیم و نتوانستیم طرح‌هایمان را در زمین اجرا کنیم. ما به اندازه کافی حمله نکردیم. نسبت به دیدار آرژانتین بهتر حمله کردیم اما امروز فرق می‌کرد و برابر ایتالیا قرار گرفته بودیم. من راضی نیستم و واقعا مطمئن نیستم در بازی چه اتفاقی افتاد.

سعید معروف: خوب بودیم

این ششمین بازی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی بود و اکنون ایران با چهار شکست در اندیشه دیدارهای آینده با رقباست. ایران در بازی با ایتالیا 30 امتیاز از حمله، 12 امتیاز از دفاع، چهار امتیاز از سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات حریف به‌دست آورد. بازیکنان ایتالیا نیز 51 امتیاز از حمله، سه امتیاز از دفاع، چهار امتیاز از سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات ایران به‌دست آوردند که برخلاف سرمربی تیم ملی، سعید معروف کاپیتان تیم از عملکرد بازیکنان راضی است. او گفت: خوب بازی کردیم. اگر در ضدحملات بهتر کار می‌کردیم، می‌بردیم، چون سرویس‌های ما خوب بود و در این قسمت مشکلی نداشتیم. بسیاری از توپ‌ها را روی تور گرفتیم، اما در توپ‌های برگشتی مشکلات زیادی داشتیم. فکر می‌کنم ست سوم از دو ست قبلی بهتر بودیم. می‌توانستیم برنده شویم و نتیجه را تغییر دهیم، اما متاسفانه باختیم.در بین بازیکنان ایران محمد موسوی با 13 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیم ملی لقب گرفت و برای تیم ایتالیا هم ایوان زایتسف 26 امتیاز به دست آورد. این داده‌های آماری جیان لورنزو بلینلی سرمربی ایتالیا را راضی کرد که گفت: از بازی راضی‌ام. نتیجه خوبی گرفتیم. می‌دانستیم که ایران تیم قدرتمندی است. از قبل می‌دانستیم نباید شروع بازی را دست‌کم بگیریم و از همان اول به طور جدی توپ زدیم. اواسط این دیدار، ایران به بازی برگشت، اما آرامش خود را در برابر آنها حفظ کردیم. دلیل تعویض بازیکنانم این بود که می‌خواستم فضای بازی را تغییر دهم و روحیه بازیکنانم را تقویت کنم. تمام نکات لازم را اجرا کردیم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم.

سیمونه بوتی، کاپیتان تیم ملی والیبال ایتالیا نیز در این نشست خبری درباره غیرمنتظره بودن تیم ایران و بازی هوشیارانه یاران خودش برابر تیم ایران گفت: ایران در هر بازی متفاوت ظاهر می‌شود و به فشار بازی می‌افزاید. باید تمرکز بیشتری می‌کردیم چون می‌دانستیم ایران تیم قدرتمندی است. ست اول شروع خوبی برای ما بود اما ست دوم در فشار بودیم. ست سوم را کنترل کردیم و توانستیم ببریم.

اکنون تیم ملی با چهار شکست در رقابت‌های والیبال جام‌جهانی شرایط دشواری پیدا کرده است، اما از تهران به این تیم خبر می‌رسد در بازی‌های بعدی مقتدرانه عمل کنند به‌ویــــژه محمـــــدرضا داورزنی، رئیس فـــــدراســیون والیبـــال در پی شکست‌های تیم ملی و از دست دادن بخت صعود به المپیک ریو منتقدان را به آرامش دعوت کرده و به مردم وعده قرارگرفتن تیم ملی در نیمه بالای جدول رده‌بندی داده است.

تصمیم‌گیری درباره آینده کواچ پس از بازی دشوار امروز ایران مقابل آمریکا آسان‌تر می‌شود.

سیچلو جایگزین کواچ می‌شود؟

تیم ملی والیبال با هشت امتیاز و چهار شکست از شش مسابقه در جایگاه هفتم رقابت‌های جام‌جهانی ژاپن جای گرفته که در ورای این نتایج، حضور اسلوبودان کواچ سرمربی تیم والیبال ایران می‌باشد که گفته می‌شود رو به پایان است. گویا مسئولان فدراسیون والیبال تصمیم دارند در پایان این رقابت‌ها اسلوبودان کواچ را از سمت خود برکنار و سیچلو، دستیار پیشین ولاسکو در تیم ملی ایران و سرمربی کنونی قطر را جانشین کواچ کنند.

زمزمه‌های خروج کواچ از تیم ملی پس از نتایج ضعیف تیم ایران در جام واگنر شنیده شد، اما رقابت‌های جام‌جهانی و بازی‌های ضعیف تیم ملی به آن شدت بخشید. چهره‌های آرام و گاه بی‌تفاوت بازیکنان نیز می‌تواند چنین نکته‌ای را به بینندگان القا کند که کواچ و تیم ملی به آخر خط رسیده‌اند. از این رو گفته می‌شود فدراسیون والیبال تصمیم دارد یک مربی خارجی دیگر را جایگزین کواچ کند و به همین دلیل مذاکرات خود را با خوآن سیچلو، مربی سابق تیم ملی ایران که هم‌اکنون هدایت تیم ملی قطر را بر عهده دارد، آغاز کرده است. در صورت توافق سیچلو که فقط سابقه هدایت تیم ملی قطر را به عنوان سرمربی در کارنامه دارد، این مربی جایگزین کواچ می‌شود. با این حال پرسشی که این روزها در جامعه والیبال حتی در ژاپن هنگام بازی‌های تیم ملی مطرح می‌شود، این است؛ آیا فدراسیون والیبال حاضر می‌شود در فاصله یک سال مانده به شروع المپیک ریو ٢٠١٦ سکان هدایت تیم ملی را به یک مربی دیگر بسپارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها