در این اسلاید شو بیننده شاهد تصاویری از پنجمین رزمایش اقتدار هوایی خواهد بود که با عنوان «فدائیان حریم ولایت» با محوریت پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی در استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۶۴۲۷
رزمایش باشکوه و نمایش قدرت جنگنده‌های نیروی هوایی+اسلایدشو

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی این رزمایش افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت هوایی و زمینی را از برجستگی‌ها و ویژگی‌های این رزمایش دانست.

وی افزود : «سامانه‌های ارتباطی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و با سیم و انواع سامانه‌های تسهیلات پرواز تَکُن ISR، PIR، کورس، گلاید و انواع سامانه‌های تاکتیکی سیار و اپروچ، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ‌های الکترونیک را با موفقیت پشت سر گذاشتند.»

وی عملیات سوخت‌رسانی هوایی، مقابله با تک میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات و اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش را از دیگر برنامه‌ها و عملیاتی عنوان کرد که در این رزمایش با موفقیت انجام شده است.

امیر روزخوش با تأکید بر این‌که «رزم هوایی در این رزمایش به صورت دو طرفه و با حضور جنگنده‌های میگ 29 و F14 در قالب دو نیروی دوست و دشمن انجام شده است»، ادامه داد: «فرماندهان عملیات تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شرایط جنگ واقعی را در این پیکار ایجاد کنند. به همین دلیل نیز با هدایت قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی رزمایش کلیه سامانه‌های ارتباطی پست فرماندهی به حالت غیرفعال درآمده تا جنگنده‌های خودی در قالب کدهای مشخص و شناسایی شده، میزان توانایی خود در ایجاد ارتباط با یکدیگر را بسنجند.»

منبع عکس: تسنیم و ایرنا

تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها